Toon posts:

PC valt nog steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem als ik in dit topic had:

Pc valt compleet uit

Ik heb nu alleen iets andere specs (alles loopt nog standaard):
Epox 8rda3+
Athlon XP 2600+ barton
2x 512 MB 400 MHz DDR-Ram Infineon CL3
wd1600JB
Soundblaster Audigy 2 ZS
Sapphire radeon atlantis 9800pro Atlantis 128 MB
Q-tec PSU 550W dual fan Gold
Windows XP professional

De pc valt nu zelfs uit in het menu van ut2004 ( hele spel ), ook bij counterstrike, warcraft 3 en 3dmark03. Ik heb al geprobeerd me dvd-speler en 2de HD eruit te trekken om minder stroom te verbruiken, maar dan blijft het probleem precies hetzelfde.
Nou lijkt het me dus die Q-tec voeding de boosdoener, maar komt dat nu door dat ie erg slecht is of omdat m'n systeem meer dan de 14A op de 12V die de Q-tec max kan leveren nodig heeft. Of kan er toch nog iets anders het probleem veroorzaken?

PS: weet iemand misschien uit welke volt lijn de extra stroomkabel van de radeon de stroom haalt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 19:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
quote ipv edit..

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 19:33 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-08 08:12

HeepH

Dope Rapper

mss moet je eens 1 voor 1 alle onderdelen gaan controleren , want 550 wat heeft zelfs jouw systeem niet nodig, dus ik zou eens gaan kijken naar of kortsluiting/verkeerde contacten, of een ander niet functionerend onderdeel, of misschien is het een hitte-probleem

sowieso : je geheugen testen met membench ofzo, alle andere onderdelen ook testen, dan alles maximaal belasten met burn in ofzo, en kijken of ie dan niet uitvalt ( dan zou het bijv hitte kunnen zijn) en als dat niet helpt alle draden in kast langsgaan die mss kortsluiting kunnen veroorzaken

maar je hoeft alleen de onderdelen te controleren die niet vervangen zijn natuurlijk

(edit : lees net in andere topic, tis waarschijnlijk geen warmteprobleem dus ;))

[ Voor 14% gewijzigd door HeepH op 16-03-2004 19:38 ]

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
HeefStan schreef op 16 maart 2004 @ 19:36:
mss moet je eens 1 voor 1 alle onderdelen gaan controleren , want 550 wat heeft zelfs jouw systeem niet nodig, dus ik zou eens gaan kijken naar of kortsluiting/verkeerde contacten, of een ander niet functionerend onderdeel, of misschien is het een hitte-probleem

sowieso : je geheugen testen met membench ofzo, alle andere onderdelen ook testen, dan alles maximaal belasten met burn in ofzo, en kijken of ie dan niet uitvalt ( dan zou het bijv hitte kunnen zijn) en als dat niet helpt alle draden in kast langsgaan die mss kortsluiting kunnen veroorzaken

maar je hoeft alleen de onderdelen te controleren die niet vervangen zijn natuurlijk

(edit : lees net in andere topic, tis waarschijnlijk geen warmteprobleem dus ;))
Geheugen heb ik al getest op fouten en geen gevonden. Bij burn in wordt de cpu ook niet warmer dan 49 graden. Verder is het probleem precies hetzelfde als voorheen. Enigste wat nog hetzelfde is, zijn de videokaart en de voeding. De problemen zijn er alleen als ik de radeon erin zet, met me oude gf2 niet. Daarom wilde ik weten van welke volt lijn de radeon de stroom haalt van zijn extra stroomkabel. Vanwege de max. 14A op de 12V lijn van de Q-tec.

Edit: De videokaart heb ik al eens getest in ander systeem en daar viel ie niet uit binnen een uur.
Ik moet wel zeggen dat het minder snel gebeurde toen ik nieuw moederbord en geheugen had gekocht. Maar weer veel sneller gebeurde na de nieuwe cpu 1700+ naar 2600+.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 19:49 ]

Verwijderd

Het zou zéér goed die voeding kunnen zijn, iedereen weet dat die QTech voeding zwakker is dan veel "budget" 350Watt voedingen.

Heb je niet veel spyware op je PC staan? Ook dat wil d'r wel eens voor zorgen dat een PC kuren geeft.

Verder kun je inderdaad stuk voor stuk je onderdelen gaan testen. Grafische kaart belasten met 3DMark, Processor met een of andere gekke Pifast of sandre burnin, harde schijf met cluster check scandisk, andere voeding d'r aan hangen.

PC niet erg heet? Die GeForce FX-en staan d'r om bekend dat je d'r eitjes op kan bakken. Schakelt je thermal guard niet in?

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Was het niet zo dat die ATI kaartjes geen fast-write aankonden? Dat zou dus inhouden dat je deze optie in het BIOS moet diasabelen. Zoek anders nog even door de topics, ik weet dat het ergens staat.

My software never has bugs, it just develops random features...

Verwijderd

Topicstarter
SenZatioN schreef op 16 maart 2004 @ 19:51:
Was het niet zo dat die ATI kaartjes geen fast-write aankonden? Dat zou dus inhouden dat je deze optie in het BIOS moet diasabelen. Zoek anders nog even door de topics, ik weet dat het ergens staat.
Dat staat al uit in bios

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 19:47:
Heb je niet veel spyware op je PC staan? Ook dat wil d'r wel eens voor zorgen dat een PC kuren geeft.
Nee, het probleem doet zich ook voor bij fresh install.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-08 08:12

HeepH

Dope Rapper

dan moet je het idd bij een nieuwe voeding zoeken, ik heb er nog wel een liggen, 350 watt, die houd mijn systeem ( soortgelijk) ook aan de praat,maaruh eigenlijk mag je geen handel drijven dussuh.... :X

ik denk dat je idd een nieuwe ( kwaliteits) voeding moet kopen, van de wat bekendere merken...

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een ander toch even zijn voeding mogen lenen en daarmee viel hij niet uit. Het komt dus door de voeding en ga hem maar snel eens omruilen voor een betere voeding.

Nog bedankt voor de reacties.
Pagina: 1