Toon posts:

Poorten constant open zetten bij een Prestige 650H modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes..

Sinds enige tijd kan ik genieten van mijn 4mbit/s verbinding van tiscali.
Surfen en downloaden heb ik geen problemen mee.
Mijn probleem is dat ik op MSN geen bestanden kan versturen op hoge snelheid.

Ik heb alle sticky's doorgelezen hier en gedaan wat er stond.

poorten tussen 6891 en 6900 heb ik geopend maar het probleem blijft bestaan.

Op MSN help heb ik nog het volgende gezien.

"Configureer de TCP-poorten zo dat de sockets van een poort gedurende een lange periode geopend blijven. "

Het valt mij inderdaad dus op dat ik 10 seconden op supersnelheid een bestand verstuur en de verbinding er ineens mee kapt en met 1kb/s doorgaat.

Mijn vraag is dus, weet iemand hoe ik deze poorten constant open kan laten.
Mijn modem is dus een Prestige 650H modem.

Voor meer informatie over dit modem kan je hier vinden.

http://zylamp.zyxel.nl/pr...indexFlagvalue=1021873638

Alvast bedankt

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dat je transfer eerst hard gaat heeft er mee te maken dat je modem volgens mij eerst wat data oplstaat en dan naar je pc stuurd. (want het begint bij mij weleens een stuk hoger als mn max).

Maar dat MSN traag is heeft wel met iets meer factoren(MS en andere kant) te maken dan een router, waar je normaliter niet eens poorten voor hoeft te openen.

Verwijderd

Topicstarter
ik test de snelheid altijd dmv een bestandje die ik stuur naar een vriend,met precies dezelfde verbinding als mij, alleen hij heeft een ander modem.

Hij kan gewoon supersnel bestanden versturen naar derden en ik dus niet.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

SSH schreef op 16 maart 2004 @ 19:02:Maar dat MSN traag is heeft wel met iets meer factoren(MS en andere kant) te maken dan een router, waar je normaliter niet eens poorten voor hoeft te openen.
WEL DUS !!! Alleen heb jij uPnP waarschijnlijk aanstaan, wat ik en jou en de TS aan zou raden om uit te schakelen !!! Dan gewoon poorten forwarden en kijken of het OK blijft :)

Ergens bij services zoeken en eventueel ook in je Router ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

nero355 schreef op 16 maart 2004 @ 22:55:
[...]

WEL DUS !!! Alleen heb jij uPnP waarschijnlijk aanstaan, wat ik en jou en de TS aan zou raden om uit te schakelen !!! Dan gewoon poorten forwarden en kijken of het OK blijft :)

Of ik nou zelf die poorten openzet of messenger het voor me doet!? Open is toch open? (Tja kijk ik laat heus geen webcam broadcasten hoor ;))

[ Voor 9% gewijzigd door SSH op 17-03-2004 00:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 16 maart 2004 @ 22:55:
[...]

ik heb die shit upnp uitgeschakeld en het gaat nu stukken beter inderdaad.

hierna moet ik dus WEL die poorten forwarden ?

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ja stonden ze toch al?, houd er wel rekening mee dat andere pc´s in je netwerk misschien problemen krijgen met MSN. Ook niet alle games werken direct(moet je weer poorten mappen).

[ Voor 7% gewijzigd door SSH op 17-03-2004 00:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 17 maart 2004 @ 00:39:
Ja stonden ze toch al?, houd er wel rekening mee dat andere pc´s in je netwerk misschien problemen krijgen met MSN. Ook niet alle games werken direct(moet je weer poorten mappen).
stonden al open ja, maar ik had even mijn modem gereset..
Het lijkt erop dat je dat Upnp gezeik uit moet zetten.. Het gaat nu stukken beter ook al heb ik met sommige mensen nog steeds problemen, maar dat ligt misschien wel aan die mensen zelf.
Pagina: 1