Geen beeld meer, na uninstall ati drivers, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik wilde me oude driver van ati eraf halen om er een nieuwere versie op te doen, omdat me tv-out niet werkte. Nu stond in me config me tv-out nog wel aan, maar geeft geen beeld op me tv. Nu deed ik de uninstall van ati en na de reboot, geeft me monitor aan dat het "Out of Range" is. Waarschijnlijk dat ie me beeld op me tv hoort weer te geven, maar daar zie ik dus ook niks op.

Kan nu niks doen, alleen maar zwart beeld (op monitor en tv)
Hoe dit op te lossen?

Specs:

Windows XP
Ati 9700 Pro
Amd XP 2000+

The "real" Champ will always be The Champ

• The Champ
Met F8 doet ie niks bij reboot om te kiezen hoe op te starten zoals in windows 98.
Is dit in XP een andere toets?

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Safe mode....

Deze mag gewoon dicht IMHO

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

USB tobo?

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
als je geen drivers hebt dan kloond die op allebij de apperaten op 50 Hz, dit weet ik door mijn iiyama scherm die het wel ondersteund... je monitor ondersteund dat waatschijnlijk nie, dus tv-out ontkoppelen en dan aanzetten...

[ Voor 16% gewijzigd door BiG-GuY op 16-03-2004 15:16 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• The Champ
Wat deze mag dicht? Als ik op F8 druk zie ik nog steeds niks, ik druk blindelings op 3 om op te starten in safe mode maar er gebeurd niks.
Ook de tv is allang ontkoppeld, maar helpt geen moer (netzoals degene die zegt dat deze dicht kan)

Of moet je in XP op andere dingen drukken dan de 3 om in safe mode te starten (zie niks)

• The Champ
Ik ben wat verder door Big-Guy, aan zijn tip had ik wat.
Ik heb een oudere monitor aangesloten en waarrempel ik had beeld, maar nu zag ik alles 16x dubbel naast elkaar en vaag, waarschijnlijk omdat ie op een te hoge resolutie staat die me monitor niet aan kan. Helaas kan ik dit niet zo 1 , 2 , 3 veranderen want ik kan maar moelijk gokken op welke dingen ik wijs met me muis. Dis echt klote. Zelfs in veilge modus start ie wondows in 1024 768 op? Damn

Wie helpt?

[ Voor 8% gewijzigd door The Champ op 16-03-2004 15:35 ]

• BiG-GuY

BiG-GuY

in veilige modus is t 800x600 bij 16 bit, als t goed is... maar heb je ook geen beeld in dos/BIOS? want dan is er toch wat anders fout als je cker weet dat de tv-out los zit... dan moet die weer pakken dat je alleen single monitor hebt en dus niet cloned...

• The Champ
Big-Guy, het was zoals jij zei me TFT pakte geen beeld op omdat ie waarschijnlijk geen 50Hz ondersteund zoals je al eerder zei. Toen heb ik me oude monitor aangesloten en ik kreeg beeld van me dos(opstart) en kon ook me menu van veilige modus zien (en kiezen dus)
Helaas ondersteund me oude monitor geen resolutie van hoger dan 800x600 en zie ik alles 16 keer dubbel naats elkaar en VAAG.
Zelfs in veilige modus.

Hij is dus niet cloned zoals ik eerder dacht.
Nu het probleem, hoe haal ik hem van die hoge resolutie af (kan moelijk alles gaan gokken waar alles staat)

• BiG-GuY

BiG-GuY

heel extreem antwoord... formatteren? als je niet superbelangrijke bestanden op je pc hebt... maar hij zou nu wel terug geschakeld moeten zijn van die 50Hz... en heb je geprobeerd of je TFT nu ook weer in DOS draait? kan je ze nie anders ff tegelijk aansturen misschien dat die dan op 60hz gaat klonen?...

edit:
hoort dit nie in het Videoplanken en Beeldkanonnen forum thuis?

[ Voor 14% gewijzigd door BiG-GuY op 16-03-2004 16:27 ]

• The Champ
Formateren?? dat als laatste oplossing natuurlijk. Wrom zou ie nu van die 50 Hz terug geschakeld zijn? heb toch nog niks (kunnen) veranderen?
TFT draait niet in dos, die oude monitor wel.

En hoe alle 2 tegelijk aansturen (clone) als ik niets kan veranderen in windows doordat ik niks zie

Verwijderd

ik heb dit probleem ook wel is gehad, dat de PC in 50hz opstart best wel vreemd, probeer eens een PCI video kaart in je pc te zetten, en dan zolang de ATI agp eruit, zet er alleen geen NVDIDIA in, dat kan later bij terug zetten van de ATI problemen opleveren.

anders reset dan ook even je CMOS.....

• BiG-GuY

BiG-GuY

The Champ schreef op 16 maart 2004 @ 16:34:
En hoe alle 2 tegelijk aansturen (clone) als ik niets kan veranderen in windows doordat ik niks zie
je moet ze gewoon allebei in je videokaart stoppen, bij mn Radon 9600XT/TVD cloned die dan vanzelf in dos, en in windows als er geen drivers zijn...

• The Champ
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 16:39:
ik heb dit probleem ook wel is gehad, dat de PC in 50hz opstart best wel vreemd, probeer eens een PCI video kaart in je pc te zetten, en dan zolang de ATI agp eruit, zet er alleen geen NVDIDIA in, dat kan later bij terug zetten van de ATI problemen opleveren.

anders reset dan ook even je CMOS.....
Hoe reset je de CMOS? en wat doet dit dan?
Bij mij cloned die niet autom. moet dit echt instellen wil ie dat doen.
Ik ga vanavond even een andere videokaart proberen...... eerst even eten :P

• BiG-GuY

BiG-GuY

CMOS reset meestal je mobo naar de 'fabriekswaarden' (firmware waarden eiglijk), er zit altijd wel minimaal 1 jumpertje op je mobo in de buurt van die knoopcel batterij, t moet uitgelegd staan in de handleiding van je mobo... Clear CMOS optie...

• The Champ
Nu na een tijd heb ik mijn computer geheel geformateerd..... en wat blijkt.... ik heb nu nog steeds het probleem!:(

Staat zkr nog steeds in de 50 Hz?
kan ik wanneer ik een goedkope pci videokaart koop, die naast me ATI draaien?(dus 2 monitoren ofzo)

Zodat ik dan de settings van me Ati kaart dan kan veranderen? zoals die 50 Hz naar >60 ?

Of hoe anders op te lossen nu?

[ Voor 11% gewijzigd door The Champ op 31-03-2004 02:37 ]

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Heb je al een CMOS reset gedaan, zoals hierboven staat?

[ Voor 3% gewijzigd door lrietveld op 31-03-2004 09:50 ]

System Specs

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:30

AvK

Ready Set Go

Leen even een oud PCI-kaartje van een vriend.
Kan je gewoon naast de ATI installeren.
Heb je weer beeld en kan je de problemen te lijf gaan.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
AV -> VB

Mijn Home Cinema in aanbouw

• The Champ
CMOS reset had ik al gedaan........ ik probeer wel een pci kaartje te regelen.... en hopelijk dat ie die 2 kaarten naast elkaar pakt.

Kan ik dan wel op die pci kaart de eigenschappen beeldscherm van me ATI bekijken, of alleen die van me PCI? Anders heeft het nog geen zin.
Kan ik ze nog niet aanpassen namelijk.

[ Voor 41% gewijzigd door The Champ op 31-03-2004 12:36 ]

• The Champ
dat lukt toch niet met "rechtermuis op desktop" kom je dan niet ALLEEN in de eigenschappen van die pci kaart?

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05
Zou je videokaart niet gewoon kapot zijn? Ik zou eens een andere videokaart proberen....

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Verwijderd

Is er geen script in dos waarmee je je resolutie kan aanpassen ? laat het op 640x480 zetten ofzo om zeker te zijn ... zet dit dan via een andere PC in je startup ofzo en all done :)

Ik heb ook gemerkt dat als je drivers gedelete hebt en je PC laat staan in het venster waar je moet inloggen (bij windows XP) dat die na een tijd automatisch de resolutie aanpast en de refreshrate op hoogste zet ... dus eigenlijk automatisch je scherm configureren .. ik denk dat dat ook wel zou kunnen werken :)

• The Champ
Die refreshrate is dus nu mijn probleem........ iemand die weet hoe je dit in dos kan aanpassen dan?

En bestaat zo'n script?

[ Voor 12% gewijzigd door The Champ op 02-04-2004 00:48 ]

Verwijderd

normaal gesproken draait alles wat niet "windows" is in 640x400 @ 72hz, beetje raar dat geen van je monitoren dat pakt.

Aangezien je toch al hebt geformatteerd en er is geen andere optie, dan installeer je gewoon Windows 98 / SE / ME en kan je alles weer normaal zetten en upgrade naar Windows XP.
Dan moet alles weer goed zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 22:03 ]

• The Champ
Het is al verholpen......... een andere pci kaartje erbij doet wonderen:)

Thnx for helping!

Pagina: 1