Toon posts:

[Ati Drivers]Installatie lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter

Pentium 4 1,70Ghz
512 MB
20 gb
Videokaart: ATI RAGE PRO 128 Ultra GL AGP (Microsoft Corporation)

Ik probeer de nieuwste drivers te downloadn bij Ati.com
toen kreeg ik deze als de meest geschikte:

Recommended Driver - 6.13.3279
Posted October 22, 2001

This is a fully released and supported display driver for Windows XP. DirectX 8.1 and OpenGL support are included.

Microsoft-Supplied Driver 5.1.2001.0 (details)
Included on the Windows XP Installation CD

The RAGE 128 PRO driver included with Windows XP does NOT support OpenGL.

Weet iemand hoe dit kan? bij de FAQ van Ati stond van alles behalve iets over de RAGE family.
Alles ging daar over de RADEON family.

Op google kom ik wel iets tegen over een of ander CATALYST (weet zelf niet veel van 3D kaarten e.d)

Had ik de nieuwste Catalyst gedownload maar daar krijg ik dus ook het zelfde bericht.

Ik vermoed dat er iets is met de drivers die op dit moment geinstaleerd zijn maar jah ik denk vraag het hier maar even of iemand kan helpen.

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 16:20

Goku33

Ownage!

Ik zou proberen om bij hardware je huidige install van de videokaart te verwijderen, te rebooten, en dan gewoon Catalyust 4.3 installeren.

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

ja en als DIE niet werken kan je ze modden met http://www.driverheaven.net/patje/files/Dhmodtool1.7.exe

[ Voor 7% gewijzigd door Tobiaz op 16-03-2004 21:47 ]

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Goku333 schreef op 16 maart 2004 @ 21:42:
Ik zou proberen om bij hardware je huidige install van de videokaart te verwijderen, te rebooten, en dan gewoon Catalyust 4.3 installeren.
Volgens mij is het gewoonweg niet mogelijk om Catalyst op een Rage Family te installeren :? En deze dan?: http://www.ati.com/suppor...ver&submit.x=9&submit.y=6

Verwijderd

Topicstarter
Nokko schreef op 16 maart 2004 @ 21:59:
[...]

Volgens mij is het gewoonweg niet mogelijk om Catalyst op een Rage Family te installeren :? En deze dan?: http://www.ati.com/suppor...ver&submit.x=9&submit.y=6
:? Ja die indruk begin ik ook al te krijgen ja, die programma om te modden deed het ook al niet.
Die andere driverpakket ook al niet.
Tja....ik zal gewoon een nieuwe moeten kopen met me Minimum. loon :*)

Welke kaart raden jullie aan voor een low-budget portamonee? ;)

Hij moet unreal 2004 nog speelbaar draaien, hoeft niet perfect want da kan ik me niet veroorloven.

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Wat is low-budget? (50-100?) Dan meot je denken aan FX 5200 to Fx 5600 Aangezien Nvidia iets meer levert voor minder geld. Maar verder moet je ff reviews bekijken en uiteraard de www.tweakers.net/pricewatch

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Met low-budget bedoelde ik inderdaad bij de € 100 in de buurt ja.

Ik heb net in de lijst gekeken en de Asus GeForce FX5200 VideoSuite 128MB lijkt me wel iets.

Nou krijg ik zon klein schema te zien als ik er op klik

http://www.tweakers.net/ext/i/?ProduktID=59432

Alleen snap ik niet egt wat er mee bedoelt word.

rechts naar boven is volgens mij de geheugen van de kaart tog? dus moet in boven aan kijken voor 128 mb.

Kan iemand snel even uitleggen wat er met de rest word bedoelt op die schema?

Verwijderd

Topicstarter
Of deze? want deze is van Nvidia
http://www.nvidia.com/page/fx_5200.html

wat betekent Vertices per second? bij deze zijn het er 81 million/sec
terwijl er bij de rest zon 300 million bij stond.

Heeft dat veel verschil?

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Dat grafiek is de prijsverloop. En is neit boeiend (zou ik zeggen)

Wat wel boeiend is, is dat je de 5200 dan niet meot nemen en vooral neit die videosuite, want dat vind ik nogal BS. Wat wel aan te raden is, is de 5600. DIe is een een stukkie sneller dan de 5200 en niet veel duurder (en zoals ik al zei, ga niet voor ATI, neit vor low-budget tenmisnte)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jilvoos schreef op 17 maart 2004 @ 15:05:
Dat grafiek is de prijsverloop. En is neit boeiend (zou ik zeggen)

Wat wel boeiend is, is dat je de 5200 dan niet meot nemen en vooral neit die videosuite, want dat vind ik nogal BS. Wat wel aan te raden is, is de 5600. DIe is een een stukkie sneller dan de 5200 en niet veel duurder (en zoals ik al zei, ga niet voor ATI, neit vor low-budget tenmisnte)
Mag ik vragen wat er mis is met de low-end Ati kaarten :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, ik gebruik een ATi All-in Wonder 128, dus met de Rage128 driver onder WinXP. Dat is hetzelfde driver als voor de 128Pro en gaat prima.

Waarschijnlijk is er gewoon iets bij de installatie fout gegaan. Wat je ook kunt proberen is die 5.1.2001.0 - geen OpenGL support, maar wel Direct3D. Of UT2K4 speelbaar zal zijn is een tweede, maar dat geldt voor beide drivers evengoed. Evt kun je software rendering kiezen, dat is soms met een veel sterkere CPU dan VGA controller nog een optie.

Oslik blyat! Oslik!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Voor 100 € kan je toch net nog wel een 9600 halen tegenwoordig dacht ik ??
En dan een "echte" 9600 128 MB en geen SE of Lite of LE ofzo ;) Die zijn sloom !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
er is nix mis met de ATi low end
een radeon 9000/9200 (geen SE) zou interessant zijn en die presteren redelijk (zelfde als 5200) maar alleen als je hem echt voor een lage prijs krijgt (zoon €50). Probeer anders een oudere GF4TI op de kop te tikken, die zijn sneller en spotgoedkoop (+80).

Verwijderd

Topicstarter
oeLangOetan schreef op 17 maart 2004 @ 16:07:
er is nix mis met de ATi low end
een radeon 9000/9200 (geen SE) zou interessant zijn en die presteren redelijk (zelfde als 5200) maar alleen als je hem echt voor een lage prijs krijgt (zoon €50). Probeer anders een oudere GF4TI op de kop te tikken, die zijn sneller en spotgoedkoop (+80).
Ja die Geforce4 heb ik in de winkel gezien voor zon 90 €, als ik voor 90 € goeie prestaties krijg ben ik wel tevreden dus ik denk dat ik er maar zo een moet gaan halen, alleen nog 2 weken w8ten voordat ik mijn geld eindelijk heb 8)
dion_b schreef op 17 maart 2004 @ 16:00:
Hmm, ik gebruik een ATi All-in Wonder 128, dus met de Rage128 driver onder WinXP. Dat is hetzelfde driver als voor de 128Pro en gaat prima.

Waarschijnlijk is er gewoon iets bij de installatie fout gegaan. Wat je ook kunt proberen is die 5.1.2001.0 - geen OpenGL support, maar wel Direct3D. Of UT2K4 speelbaar zal zijn is een tweede, maar dat geldt voor beide drivers evengoed. Evt kun je software rendering kiezen, dat is soms met een veel sterkere CPU dan VGA controller nog een optie.
Bij UT2K3 kan ik geen optie vinden om software rendering of hardware rendering te kiezen.

Bij UT2K4 namelijk wel maar veel verschil gaf het niet echt. (DirectX 9)

• Goku33
  • Laatst online: 22-07 16:20

Goku33

Ownage!

Ik zou zeker achter een GeForce 4 Ti kaart aangaan (allemaal zijn ze goed, zolang het maar een Ti is, geen MX)

Nieuw (+- 85 euro):
pricewatch: Club3D GeForce 4 Ti4200 64MB, 8X AGP
pricewatch: Abit GeForce 4 Ti4200 64MB
pricewatch: Creative 3D GeForce 4 Ti4200 64MB

2e Hands (+- 60 euro):
http://www.tweakers.net/aanbod/product/34744/a
http://www.tweakers.net/aanbod/product/47173/a
http://www.tweakers.net/aanbod/product/40782/a
http://www.tweakers.net/aanbod/product/30045/a

Deze zijn dus een stuk beter dan die FX5200 die je had uitgezocht heh

Verwijderd

GeForce4 Ti all the way, FX5200-5600 zijn bagger en presteren veel slechter dan de GF4 Ti.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 17:24:
GeForce4 Ti all the way, FX5200-5600 zijn bagger en presteren veel slechter dan de GF4 Ti.
Hier ben ik het 100% mee eens, heb eerst op een 5600 gedraaid en die heb ik met genoegen me broertje in z'n maag gesplitst :P Ik zou voor een radeon 9000/9200 (goedkoop) of een 9600 (zeer snel) gaan. geforce 4 ti's zijn ook de moeite waard. Die zitten daar weer tussen in. En die zul je waarschijnlijk wel heel goedkoop kunnen krijgen.

• Master4Disaster
  • Laatst online: 01-12-2025
ik probeer ook een ati rage 128 pro kaart werkend te krijgen onder w2k. De nieuwste driver ervoor (5.13.01.3279) geeft incompatible adapter, rijtje unsupported beta drivers idem, de laatste crashte zelfs zo goed dat ik windows opnieuw kon gaan installen. De bijgeleverde CD ondersteund denk ik alleen win98 want PC freezed bij autorun ervan. Kan het de combinatie zijn met chipset (VIA KT133 - verdient niet echt de schoonheidsprijs). Wat was het chipset van de topicstarter bijvoorbeeld?

If Linux doesn't have the solution, you have the wrong problem.

Verwijderd

Topicstarter
Master4Disaster schreef op 21 maart 2004 @ 19:22:
ik probeer ook een ati rage 128 pro kaart werkend te krijgen onder w2k. De nieuwste driver ervoor (5.13.01.3279) geeft incompatible adapter, rijtje unsupported beta drivers idem, de laatste crashte zelfs zo goed dat ik windows opnieuw kon gaan installen...................
Wat bedoel je precies met chipset, bedoel je de moederbord?

Ik weet verders niet veel van deze PC omdat het zon Zwarte Dell die er van binnen uit ziet als een NASA machine 8)7 , En zo veel weet ik nou net niet over PC's

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vandaag in de winkel met de vriend van mijn moeder, toen begon ik over 3d kaarten te praten en toen heeft die er een gekocht voor mij, nou heb een Nvidia Geforce FX AGP met 128 Mb DDR geheugen.
Ik moet zeggen dat ik zelfs minder kwaliteit had verwacht van deze kaart.

Heb er namelijk de spel XIII (Thirteen) bij gekocht en die loopt uitstekend op mijn systeem.

Volgende week koop ik een iets betere want nou ik heb gezien wat deze aan kan, wil ik alleen maar NOG BETER , haha
Pagina: 1