5 besturingssystem op 1 pc

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb al een hele tijd 4 besturings systemen op mijn pc staan
win 98
98se
2000
xp home

deze heb ik allemaal primair ingesteld in partion magic zodat ik in bijv win 98 niet de schijf van windows 2000 zie. snappen jullie wat ik bedoel of leg ik dit verkeerd uit? dit heb ik samen met bootmagic lopen. en het loopt goed

nou wilde ik er windows xp professional bij zetten maar dan komt het probleem partion magic geeft aan dan er geen primare partitie meer aangemaakt kan worden om dat er al 4 zijn op disk1.
toen had ik geprobeerd windows xp pro op een logical drive te installeren maar dit werkt weer niet samen met boot magic.

weten jullie misschien een goede oplossing om dit goed te krijgen.

andere programma's is geen probleem. maar het moet wel zo blijven dat als ik windows 98 heb geopend dat dan de schijven van de andere windowssen verborgen zijn net zo als nou.

p.s. ik heb de zoekfunctie gebruikt maar daar gaat het iedere keer om 2 of 3 OSsen. ik hoop dat ik het duidelijk heb gemaakt.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Virtual pc, of misschien VMWARE ?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Volgens mij houdt het op een bepaald moment op met het aantal primary partitions die je kunt aanmaken. Daarbij houdt het dan ook nog eens op met het aantal bootable partities die je mag hebben. Het zou makkelijk kunnen dat je tegen deze limiet aanloopt.

Maar even he: waarom 5 verschillende versies van Windows? Als je nou 1 partitie Windows 2000, 1 Windows XP, 1 FreeBSD, 1 Linux en 1 Mac OS X zou willen, ja, dan begreep ik het, maar ik zie het nut van 5 Windows versies niet zo in (waarom bijvoorbeeld 98 en 98SE?).

• Avvd
  • Niet online
vmware en virtual pc wil ik liever niet.
kwil gewoon graag al m'n windowssen erop hebben :)

het lukt wel als ik geen boot manager gebruik maar dan zie ik al die partities in windows.

is het niet mogelijk om windows xp pro op een logical drive te zetten en dan die samen met bootmagic laten werken (uitleg?????)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

[flauwmode]

Jij hebt veel geld met al die Windows versies :+ :P

[/flauwmode]

Maar wat ik me afvroeg :

1. Waarom dus inderdaad en 98 en 98SE :?
2. Heb je niet een optie in je bootmanager om partities te verbergen ?? dus "HIDE" ?? Masterbooter Kan dit bijvoorbeeld ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Avvd
  • Niet online
al die windowssen heb ik bij pc's gekregen en de xp pro versie gekocht en 2000 van iemand gekregen (lees legaal) :P

maar ik kan niet meer als 4 partities primair maken dus dat is een probleem maar kga het eens uitproberen met masterbooter. in ieder geval al bedankt

masterbooter kan in de sharewareversie maar 3 systemen dus geen 5 :(

[ Voor 13% gewijzigd door Avvd op 15-03-2004 23:15 ]

Verwijderd

Je bent zeker wel een erg 13373-developer dat je je software in 98 en 98se moet testen.

Verwijderd

win 98(SE), W2K, WXP, W2K+3 etc kunnen gewoon op een logische partitie. Die hoeven niet persé op een primairy ;)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

spacejam schreef op 15 maart 2004 @ 23:14:
al die windowssen heb ik bij pc's gekregen en de xp pro versie gekocht en 2000 van iemand gekregen (lees legaal) :P

maar ik kan niet meer als 4 partities primair maken dus dat is een probleem maar kga het eens uitproberen met masterbooter. in ieder geval al bedankt

masterbooter kan in de sharewareversie maar 3 systemen dus geen 5 :(
Hehe OK :)

En ik had het alleen over hiden he ......... niet dat ie 5 systemen aan kan ;)
Kijk anders naar Grub of LILO die kunnen het ook als het goed is (8>

/EDIT : Er is ook nog iets van XOSL ofzo .......... speel met die 4 letters en Google en er komt wel iets goeds uit :D

[ Voor 10% gewijzigd door nero355 op 15-03-2004 23:23 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Avvd
  • Niet online
ik weet wel dat die op een logische kunnen maar dan werken ze niet meer met bootmagic en ik wil toch wel een programma hebben wat net zo werkt als bootmagic

en is het zo erg dat ik windows 98 en win98Se erop heb staan?

en kga wel even met genoemde programma's aan de gang

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

spacejam schreef op 15 maart 2004 @ 22:55:
andere programma's is geen probleem. maar het moet wel zo blijven dat als ik windows 98 heb geopend dat dan de schijven van de andere windowssen verborgen zijn net zo als nou.
Wat jij wilt is volgens mij niet mogelijk. 4 primaire partities is nu eenmaal de limiet. Wat je wel kunt doen (maar dat zul je wel niet willen) is 3 primaire partities maken en 2 logische partities:

1. Windows 98 (prim)
2. Windows 98se (prim)
3. Windows 2000 (prim)
4. Windows XP home (logisch)
5. Windows XP pro (logisch)

Daarbij gebruik je Bootmagic om tussen 1/2/3 te schakelen en als je 3 kiest krijg je daarna de bootmanager van 2000 om tussen 3/4/5 te schakelen. Nadeel is wel dat de logische partities dan altijd zichtbaar zullen zijn.

Anders moet je misschien eens naar System Commander kijken. Ik heb daar lang geleden wel eens mee gespeeld en die heeft volgens mij veel meer mogelijkheden dan Bootmagic. Misschien heeft die nog opties om dit probleem op te lossen.

• Avvd
  • Niet online
kben nou nog een beetje bezig met dat xosl maar nou heb ik windows xp home in het lijstje gezet (logisch) maar dan gaat ie niks als tuten die computer en dan gebeurd er niks en als ik windows xp pro kies dan krijg ik het bootmenu van windows xp waar dan de home en pro versie staan.

Verwijderd

De oplossing: Acronis OS selector 8.0. Heb hem thuis ook draaien met Linux en Windows XP. Linux staat dan op een logisch station. Je kan de OS-en neerzetten waar je maar wilt. Acronis OS selector kan tot 255 besturingssystemen aan. Ideaal. _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 23:17:
Je bent zeker wel een erg 13373-developer dat je je software in 98 en 98se moet testen.
Ik vraag me serieus af met welk doel TS zo'n ridicule config wil hebben. Mij lijkt VMWare onder Windows XP een beter oplossing voor als je software wilt testen, maar de vraag is wat precies zijn doel is.

• Avvd
  • Niet online
gewoon wat proberen te maken met al die windowssen :)
kmoet toch iets doen

Verwijderd

spacejam schreef op 16 maart 2004 @ 10:59:
kben nou nog een beetje bezig met dat xosl maar nou heb ik windows xp home in het lijstje gezet (logisch) maar dan gaat ie niks als tuten .
vertaal dat eens in normaal Nederlands...
Het zou kunnen dat je niet de juiste partities (on)zichtbaar hebt gemaakt.

Verwijderd

spacejam schreef op 15 maart 2004 @ 23:25:
ik weet wel dat die op een logische kunnen maar dan werken ze niet meer met bootmagic en ik wil toch wel een programma hebben wat net zo werkt als bootmagic

en is het zo erg dat ik windows 98 en win98Se erop heb staan?

en kga wel even met genoemde programma's aan de gang
8)7 wat heb je eraan , helemaal nix kun je3 dat zelf niet bedenken. win98 en win98SE :? Kun je beter de oude 98 weglaten :X . of gaat het hier gwoon om een patsfactor (dat ik er nie helemaal in zie :? )

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 22:29:
[...]

8)7 wat heb je eraan , helemaal nix kun je3 dat zelf niet bedenken. win98 en win98SE :? Kun je beter de oude 98 weglaten :X . of gaat het hier gwoon om een patsfactor (dat ik er nie helemaal in zie :? )
Dan zou ie ook nog is win95 en win 3.11 erop moeten zetten om de familietak in stand te houden. ;)

dikzak

Verwijderd

ja waar ik wel het nu van zou inzien is als je er Win98Se , Win2000, en XP pro erop zou hebbe omdat daar toch nog wel verschil in zit he O-)

editjes: hoewel 2000 en XP :? . naja . het zou er mij omgaan win9x en NT technologie efziets :) . Maarja is wel grappig als je idd alle windows versies tot nu erop wilt hebbe . zie je zo een heel boot menu enzo :o

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 22:38 ]

Verwijderd

Als ie dat nou wil? Het is weer eens iets anders. Zoals hij zelf al zegt: hij moet toch iets te doen hebben.

• Avvd
  • Niet online
:D

ik gebruik nu xosl en het wil wel maar ik heb maar uit 4 ossen te kiezen.
helaas
maar in iedergeval bedankt voor de hulp

p.s. is het nou zo erg als ik alle ossen die ik heb erop wil?

Verwijderd

Nee, het is niet erg, alleen begrijpen sommigen het niet, en die kunnen dan nogal bot reageren. De een spaart postzegels, de volgende auto's, de derde Windows OS-en. Succes verder nog.

Verwijderd

OMG einde discussie, zet toch gewoon VMware op je pc, heb je al die problemen niet, heb je wel best 1 Gigje DDR nodig , maar swoit, hier op werk op onze ontwikkel pc, hebben we kleine 30 VMware profilen , gaande van OSsen die specifiek moeten inloggen op domein, of zelf DC draaien. Dit systeem draait vlekkeloos. Ik heb hier zowaar alle Linux en Unix Distributies draaiende.
Pagina: 1