Dimm VM 8M8-7x2599T niet verder te identificeren

Pagina: 1
Acties:

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Topicstarter
I heb hier een 168 pins dimm van 128 mb (dat zegt de sticker) liggen, ik wil echter graag verder weten wat voor geheugen het is.

De chips op de dimm (8 stuks per zijde dus 16 totaal) staat het volgende op:VM 8M8-7x2599T. Aan één kant zit nog een heel klein chippie met de code ATMEL839 (en nog wat letters maar die kan ik echt niet lezen). Verder staat op de printplaat TMC-S808.

Ik heb op google, verschillende sites van geheugenfabrikanten en GoT (uiteraard) zitten zoeken naar aanwijzingen maar niets kunnen vinden. Ook heb ik geen systeem waar ik het in kan testen, hij komt uit een P2-350 op een Asus P2B bord, maar meer weet ik er ook niet van.

Heeft iemand hier meer info over of een aanwijzing hoe ik meer kan uitvinden?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die chipcode is niet van de oorspronkelijke fabrikant, maar zegt op zich genoeg:
8M8
Dat betekent dat de chips een 8Mx8 structuur hebben en dus 64Mb groot zijn. 64Mb=8MB, 16x8MB=128MB
-7
De refresh time is 7ns, dat maakt dit dus PC133 geheugen.

Die combinatie is eigenlijk ideaal- 8Mx8 chips worden op zowat alle mobo's geslikt die SDRAM kunnen gebruiken (muv i430VX, SiS5571 en Via VPX chipsets), terwijl 133MHz snel genoeg is om op de snelste mobo's met SDR-SDRAM te werken. Kortom, overal inzetbaar :)

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de PMG FAQ staan onder Geheugen - Welk geheugen zit er momenteel in mijn systeem ook een handvol aardige tips ter identificatie van het geheugen :)