Toon posts:

[XP] Windows hangt bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 nieuwe RDRam reepjes (pc600 2x 256) in mijn PC gezet waar eerst 4x 64 pc800 in zat (2x 256 / 2x 64). De eerste keer dat ik dat deed hing mijn pc bij agp440.sys Okee ik dacht zal wel te maken hebben met het verschil in snelheid van het geheugen. Ik zet de 2x64 terug en koop wel 2xRDRam spares.

Echter na het terugzetten van de 2 andere reepjes, hing mijn pc weer bij dezelfde plaats. Dat was al minder. M$ Knowledge base opgezocht en dacht probleem te hebben verholpen. Niks van dat alles. Nu hangt hij 1 regel eerder bij MUP.sys. Daarnaar gegoogled en vond daar o.a. dit intressante artikel. Daar word aangeraden om de modules eens te verwisselen van plaats. Geen resultaat. Ook hier alsmede dit artikel op tweakers wat erop neerkomt dat niemand een idee heeft. .

Bijna alle aangedragen mogelijkheden geprobeert maar zonder resultaat. Veilige modus, via cdrom, diskette etc etc. Ik snap er niks meer van. :/

Ik heb het sterke vermoeden dat het aan het geheugen ligt. Echter, dit heeft het nochtans foutloos gedaan. Bios Mem check passed (kan eventueel nog memtest86 runnen) en herkent het gewoon goed. Als het idd hardware matig is dan heeft een format c:\ weinig zin.

Iemand ENIG idee?

(ben momenteel alles eruit aan het slopen om te kijken of ik met een basic opstelling wel kan opstarten |:( )

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Misschien dat je eens een bios flash kunt doen, ik weet niet wat voor MB je gebruikt, maar veel oude types geven problemen bij xp.
PS: Heb je dit probleem sinds kort? Had je xp al draaien voor deze fouten?

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft altijd al gewerkt (+/- 2 jaar) en dit probleem duikt voor het eerst op.

Verwijderd

Zoek maar eens op XP en agp440.sys hier op GoT... dan vind je een hoop. Ik weet dat het in mijn geval(len) altijd resulteerde in winxp opnieuw installeren. Doom-scenario: soms was het zelfs zo dat dat niet hielp.
Maar ik dacht dat het iets met de videokaart te maken hadden :?

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen Videokaart probleem aangezien ik agp440.sys gedisabled hebt. Daarna liep hij vast bij mup440.sys . Ook deze gedisabled maar dan loopt hij vast weer een regel eerder etc etc.

Er is heel veel te vinden over dit probleem (althans er zijn veel mensen die het hebben 'gehad') maar NIEMAND weet hoe het ontstaat. Kom op er is hier vast toch wel een tweaker die dit tegen het lijf is gelopen?

p.s. Format c: is mijn laatste optie, aangezien het net zo goed een hardware probleem kan zijn.

Overigens een memtest gedaan en 0 errors...