Sweex 8 poorts switch valt down.

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik heb helaas een 8 poorts switch van Sweex.
Hij doet het 2 maanden goed en dan begint het gelazer, elke pc in het netwerk krijgt de melding dat 1 van de netwerk kabels niet goed is aangesloten, dus ik naar die switch en wat zien mijn verbaasde ogen, de lampjes staan half branded te knipperen, ook branden de helft van de lampjes niet. De voeding is 7.5 volt en ik meen onthouden te hebben dat hij 400 mA was. Goed ik dat ding even 10 minuten uit laten staan en het gaat weer een dag goed, dan maar een andere voeding erin. Ik 12 volt 400 mA ging weer 4 maanden prima, toen weer het zelfde verhaal, nu heb ik er een 12 volt 1A opgezet en het gaat weer prima, ik hoor van veel mensen dat ik zeker niet de enige ben, ik heb het in mijn stomme harses gekregen tijdens die periode dat mijn switch raar deed nog een 5 poorts switch te kopen voor een ander netwerkje bij mijn vriendin thuis, en ja hoor het gaat een tijd goed maar na 1 maand weeeer hetzelfde verhaal.

Ik heb alles geporobeerd nieuwe kabels
netwerk kaart half duplex laten werken e.d

Maar dat maakt allemaal niet uit.

Ik weet zo nog 5 gevallen van klanten en vrienden dit precies ditzelfde hebben.

Ben ik nou de enige ?

P.S. Hieronder een foto van de betreffende Switch

Afbeeldingslocatie: http://www.ropla-computers.pl/produkty/sweex/LA200020_b.jpg

[edit] [rml][ sweex switch]Gaat na een tijdje over de zeik[/rml]

Psies wat hier staat, hebben ik en meerderen dus ook

[ Voor 6% gewijzigd door boswandeling op 15-03-2004 19:22 ]

Verwijderd

Ja had het ook met een sweex 8 ports switch.

Ik had een lan party en heb toen de switch meegenomen. Dus wij alles aansluiten en hij vertoonde het gedrag wat jij hierboven beschijft. Geen lan party dus. Voorheen werkte hij goed. Thuis weer geprobeerd, maar hetzelfde verhaal.

Ik heb toen weer een sweex 8 ports switch gekocht en die doet het nu prima. Het heeft volgens mij wel iets met te maken met de stroomvoorziening oid. Ook, omdat tijdens die lanparty de switch op een of andere haspel was aangesloten.

Misschien zou je een mailtje naar sweex kunnen sturen en hier het antwoord ff posten.

• boswandeling
  • Nu online
dat heb ik gedaan ja, ik zal hier de reply neerzetten

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:25
Ik had er ook een. Eerst deed ie 't goed. Alleen pc en router eraan om te testen.

Later weer getest, twee pc's eraan, geen probleem, maar zodra ik de router er bij in deed, alle lampjes uit en "een van de netwerk......" . Voor mij voorlopig geen sweex meer

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03
same here, 5poorts oid... zelfde probleem. heb een nieuwe gehaald onder garantie en die doet het (nog) prima.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Ik heb dezelfde switch en vergelijkbare problemen, na ongeveer 2 maanden continu aangestaan te hebben begint poort 1 open en dicht te gaan. De voeding eruit halen en er opnieuw insteken is voldoende om weer 2 maanden vooruit te kunnen.

Mijn vader had een 5 poort switch van sweex met dezelfde kuren, deze is er na enige tijd echt helemaal mee genokt. Maar is netjes door sweex vervangen voor een versie zonder dit probleem (ff afkloppen...)

Maar ja, goedkoop is duurkoop ;) Ik ga binnenkort een wat professionelere switch van Linksys kopen, dan ben ik van dit geneuzel af. Voor de geintereseerde: http://www.linksys.com/pr...?grid=35&scid=39&prid=473 . (kan ik hem meteen voor LAN parties gebruiken >:) )

Verwijderd

Jep Heb er ook een: en ja hetzelfde probleem.

Alleen nog geen andere voeding geprobeerd.
Wel een netwerk tester eraangehangen en die gaf alles goed aan.

Maar werken ho maar.

Nu in bezit van een 3com.

• boswandeling
  • Nu online
ik heb trouwens ook een sweex router aanhangen en die doet het als een tierelier, maar nog 1x dat gedoe en een enkeltje uit het raar

[edit]
nog geen reactie van sweex, het zal me trouwens niet verbazen als ik die ook nooit zal krijgen, kheb ze al eens eerder gemaild over een klacht waarin in bevestiging vroeg, en helaas heb ik deze na 1 jaar nog steeds niet ontvangen

[ Voor 48% gewijzigd door boswandeling op 16-03-2004 16:22 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

hmmm....

hoe komt het dan dat ik nooit problemen heb met sweex.

heb al een sweex adsl annex a router met een sweex switch eraan hangen, en het werkt perfect.

alleen een beetje rotte kabels, maar dat is strax voorbij (sweex kabels)

misschien is het omdat ik outlets enzo gebruik??

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik heb een vergelijkbaar probleem met een SOHO switch, stekker eruit/erin en hij kan weer een maand mee :)

• boswandeling
  • Nu online
ik ga dat ding eens tweaken, hoorde iemand over dat de chip op de switch te heet zou worden, ik ga er eens een heatsink op bouwen ;) gooie mischien binnekort de pics online ;) eveneens met de uptime

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47
Ik heb zo'n 5 poort geval.. Nooit last mee.. Heb em nu al een paar maanden online, met een router + een tweede switch + 5 pc's dr aan.. Leuk dingetje voor zn geld :)

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-05 13:54

raswic

It is I

Herkenbaar,

Ik heb precies dezelfde als de TS en ook valt de switch af en toe uit. Ik heb hem nu ruim een jaar en plotseling begint dit gezeur. Hiervoor had ik ik nooit problemen.
Hij wordt inderdaad wat warm, zou dit DE oorzaak kunnen zijn?

Ik ga nu kijken voor een 3com oid.

edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door raswic op 17-03-2004 19:10 ]

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:42

peer

oeps

volgens mij is goedkoop echt duurkoop, had dezelfde 8 poorts switch ruim een jaar, ook van de een op andere dag geen verbindingen op de poorten.

nu maar een 3com gekocht op het werk..

het is geen probleem, het is een uitdaging

• boswandeling
  • Nu online
Ja sweex is echt troep, en toch kopen mensen zoals ik die best wel wat te besteden hebben toch troep, lijkt op hollandse eigenschap, maar ik ben gewoon naief en denk simpel, netwerk is netwerk en als haal is 3 MB minder dan is het niet erg, en dat ding wordt vast niet in de verkoop gezet als die dingen steeds uitlazeren. maargoed ik hoop nu eens te leren van mijn fouten. de zomer komt eraan en op mijn kamer wordt het 30 tot 40 graden, dus dat is een goeie test voor de brok lastige plastic :)

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hehe iedereen problemen met dat ding :+

Ik dus ook :

Heb op de eerste poort mijn Tweaked Alcatel hangen, en om de zoveel tijd krijg ik gewoon collisions :( Stekker eruit en erin lost het dan op inderdaad.........

Rare is : Soms werkt dat ding een maandje of 6 goed en dan weer elke dag zowat een "reset" nodig :? |:( Vind het echt vaag........... gelukkig heb ik er niet zo veel last van :)

Zou wel een oplossing willen weten ?! ........

/EDIT : 8 Poorts model, zonder die "kabel verbroken" ofzo meldingen !!! En alleen op de poort waar mijn Alcatel zit !!! Hangen verder 2 PC's aan eentje via een straight kabel en een via crossed daar verder geen problemen mee zelfs !!

[ Voor 22% gewijzigd door nero355 op 17-03-2004 16:38 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• boswandeling
  • Nu online
Sweex koopt toch altijd hardware van andere fabrikanten, zo was de sweex router toch van edimax ofzo ? weet iemand wie dan de echte fabriekant is van die el chipo switches ?

Verwijderd

Doet dit probleem zich alleen voor bij de 10/100 Mb/s switches, of zijn er ook al mensen die dit probleem zijn tegengekomen op een Gbit-model?

Ik heb zelf de goedkoopste Sweex Gbit-switch (5-poorts) en die doet het nu al een paar maanden goed, zowel op 100 Mb/s als op 1 Gb/s.

• RemcoDelft
  • Laatst online: 11-05 19:37
Ik heb dezelfde; deze stopte elke paar weken met werken; dan kon ik hem power-cyclen, en deed-ie het weer.... In het boekje stond dat-ie bij een "error" juist geen power-cycle nodig had!
Sweex reageerde uiteraard niet op mail, en toen ik hem op 1 dag 8 keer kon powercyclen, heb ik hem teruggebracht. Eergisteren (een maand zonder gezeten) kreeg ik een nieuwe... ben heel benieuwd....
Als ik had geweten wat voor bananenmerk Sweex is, had ik wel ff een andere gekocht!
Een switch die crasht...... het moet niet gekker worden!!
Hiervoor had ik een Target 10 Mbit HUBje, ook 8 ports, dat was ook de goedkoopste die ze hadden (toen 200 piek), en die heeft jarenlang probleemloos gewerkt...

[ Voor 15% gewijzigd door RemcoDelft op 18-03-2004 09:07 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-04 13:43

Shuriken

Life is all about priorities

Wij hadden ongeveer hetzelfde probleem gehad op een kleine lanparty. De switch werd veel te heet. Dus op gegeven moment viel ie ook uit.

Ben tot nu toe niet echt onder de indruk van de sweex netwerk spullen.

Ik denk dat de problemen zich alleen voordoen met bovenstaand switch model met plastic behuizing...

[ Voor 20% gewijzigd door Shuriken op 18-03-2004 09:13 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• boswandeling
  • Nu online
Natuurlijk mag dit standaard niet gebeuren met onze Switches. Ik wil u verzoeken de switch om te ruilen voor een nieuwe
die dit probleem natuurlijk niet mag hebben.

Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxxxxxxxxxx

Support Medewerker
Sweex Europe BV

Technisch Support
Tel.: 0900-BELSWEEX (0900-23579339) EUR0,50 p.m.
E-mail: support@sweex.com

Deze heb ik vandaag binnen gehad, eigenlijk de bekende weg, terug gaan naar de zaak waar je hem gekocht hebt, en als ze hem daar gaan testen komen ze zo goed als zeker tot de conclusie dat er niets mee aan de hand is, nee wat ze testen hem geen maand met actieve netwerk traffic van 4 pc`s.

Ik vraag me af hoe dit proces gaat lopen.

Bovendien vind ik het belachelijk dat het 50 cent kost om ze te bellen, belachelijk, ik heb dit mailtje toevallig binnen een 3 a 4 dagen terug gekregen, maar ik daarvoor ook al een aantal keer geprobeerd te mailen en daar kreeg ik geen antwoord op, en echt ik verdom het om te bellen, half uur helpdesk bellen en ik kan weer een sweex kopen :D

Natuurlijk mag dit standaard niet gebeuren met onze Switches. Ik wil u verzoeken de switch om te ruilen voor een nieuwe
die dit probleem natuurlijk niet mag hebben.

Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxxxxxxxxxx

Support Medewerker
Sweex Europe BV

Technisch Support
Tel.: 0900-BELSWEEX (0900-23579339) EUR0,50 p.m.
E-mail: support@sweex.com

[ Voor 15% gewijzigd door boswandeling op 18-03-2004 11:14 ]

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:18
EmBee schreef op 16 maart 2004 @ 20:13:
ik ga dat ding eens tweaken, hoorde iemand over dat de chip op de switch te heet zou worden, ik ga er eens een heatsink op bouwen ;) gooie mischien binnekort de pics online ;) eveneens met de uptime
Ik heb een 8 poorts sweex switch. Daar heb ik een mooi gat bovenin gezaagd, en het trieste "koelblokje" vervangen door een mooie blauwe ramsink, en het ding is sindsdien bij mij niet meer uitgevallen (en hij staat continu aan).

:P

/edit

zo een dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/coolers/memory/heatsink/productImagesHddr01.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door phYzar op 18-03-2004 11:24 ]

• Verdicampo
Apart, dat ie niet tegen warmte kan. Ik snap het wel, maar in het begin begon mijn 8p te werken na een paar uur aan gestaan te hebben.

Het probleem dat ie uitviel deed zich later alleen voor als er een kabel tussen router en switch zat. Kan iemand dat verklaren? Kabel was aangegoten, niet zelf geknipt (niet dat die niet goed zijn, maar toch).

• boswandeling
  • Nu online
Verdicampo schreef op 18 maart 2004 @ 17:30:
Apart, dat ie niet tegen warmte kan. Ik snap het wel, maar in het begin begon mijn 8p te werken na een paar uur aan gestaan te hebben.

Het probleem dat ie uitviel deed zich later alleen voor als er een kabel tussen router en switch zat. Kan iemand dat verklaren? Kabel was aangegoten, niet zelf geknipt (niet dat die niet goed zijn, maar toch).
Ik denk dat hij het aantal stroom gemeten met de warmte van het geheel niet kon leveren, ik had dat namelijk ook met die wel goed werkde router van ja hoor sweex, plop stekker erin en over de zeik, ik dacht in eerse instantie dat het ook aan mijn switch lag, maar helaas.

• Verdicampo
Een geleende sitecom switch werkte wel goed, dus het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het aan de router ligt. Dat routertje draait nu bijna 2 jaar, nooit gezeik mee (SMC barricade wired)

Ik heb nu een UNEXje gekocht, kijken wat die gaat doen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verdicampo op 19-03-2004 17:03 ]

• boswandeling
  • Nu online
Ja ik ben niet helemaal duidelijk, ik bedoelde dat ik dacht dat het aan mijn router lag, maar dat was niet zo het is toch mijn brakke switch.

Ik heb trouwens zo`n sweex routerd, en volgens mij lijkt ie heel erg op de SMC barricade. toevallig kwam ik bij iemand waar ik dat ding moest configgen, en er zijn aardig wat overeenkomsten qua web-layout van de configuratie

Verwijderd

Die routers zijn van edimax, zoals eerder in dit topic gezegd.

• RemcoDelft
  • Laatst online: 11-05 19:37
Na een maandje zonder switch gezeten te hebben (zie m'n eerdere post) heb ik eindelijk een nieuwe gekregen. Deze heeft het een week gedaan, en zojuist is-ie 8 (!) keer gecrasht, op het downloaden van 30 meg (met, als er connectie was, rond de 1.1 meg/s), vanaf m'n 2e computer, dus de data ging via de switch, via m'n server, en weer via de switch...
Oftewel deze fantastische switch gaat zeer binnenkort terug naar de winkel, waar ik m'n geld terug ga eisen. Lang leve de Wet Consumentenkoop 1 mei 2003; ze hebben een goeie te leveren, of mij m'n geld terug te geven. En nee, ik heb geen zin om nog een maand zonder te zitten!!
Nu is het volgende "probleem": welk merk switch moet ik dan *wel* hebben? Het liefst geen 3Com, vanwege de prijs... Mijn budget 10 Mbit Target hub heeft het tenslotte jaren gedaan, dus waarom zou dat voor een 10/100 switch niet mogelijk zijn van een of ander merk?

Ik stuur via www.sweex.nl deze mail naar ze:
Mijn 8 ports Sweex switch "crasht" regelmatig (ik heb zojuist 8 keer de stekker er uit moeten halen, voor het downloaden van een bestand van 30 meg!). Deze Sweex is juist een week geleden vervangen (na een maand wachten) door een nieuwe, binnen de garantie. En nu blijkt-ie net zo gammel te zijn.
Als u een kijkje neemt op:
Sweex 8 poorts switch valt down. , ziet u dat hier zeer veel mensen last van hebben... Mijn vraag: hebben jullie een switch voor me die gewoon blijft draaien, of moet ik dit ding terugbrengen naar de winkel en de koop laten ontbinden?

[ Voor 39% gewijzigd door RemcoDelft op 27-03-2004 01:13 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
voor mij geen sweex meer, ik heb hier nu in mijn rack een 3com zitten 10/100/1000 en alles gaat vlotter en draait teminste lekkerder dan zo een goedkoop switchje

antwoord op hierboven..

Neem een 3com oid,

[ Voor 14% gewijzigd door Vorkie op 27-03-2004 01:08 ]

• OP13
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een 8 poorts switch. Natuurlijk net na de garantie periode. :(
Van het een op het andere moment alle lampjes uit behalve het powerlampje. Als ik de adapter er uit trok en er opnieuw indeed begon die met de zelftest (alle lampjes ff bijlangs) en hield ie daar halverwege mee op.

Ik had nog een universele adapter liggen (300mA ipv 1000mA van de switch), en hiermee deed ie het weer een beetje. Hij was alleen niet stabiel bij 5 aansluitingen hield er weer mee op en kon ook geen 100mbit meer halen hoogstens 10.

Nu heb ik een nieuwe 1000mA universele adapter gekocht en doet ie het weer perfect. :)

Verwijderd

Had hetzelfde probleem, alleen dan net na 1 jaar, dus geen garantie meer.
Heb dus een nieuwe 'mogen' kopen. Maar als ik dit zo lees, had ik dus niet weer een sweex moeten kopen :(

• Jimster
  • Laatst online: 07:13
Heb hier 3 5 poorts switches van sweex staan en die doen het al meer dan een jaar prima.

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

alternate heeft goedkope switches, hieronder een paar linkjes

sharkoon 5 poort

sitecom 8 poort

w-linx 16 poort

als je dan toch niet tevreden bent met sweex hé, maar volgens mij komt het meeste spul gewoon uit 1 en dezelfde fabriek, ik zag laatst nl. een bandridge switch liggen bij de mediamarkt voor 59 euro. hij zag er exact zo uit als de sweex alleen stond er een ander naampje op

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-05 17:46

HellBeast

Oh My GoT!

win2k nerd schreef op 27 maart 2004 @ 09:01:
alternate heeft goedkope switches, hieronder een paar linkjes

sharkoon 5 poort

sitecom 8 poort

w-linx 16 poort

als je dan toch niet tevreden bent met sweex hé, maar volgens mij komt het meeste spul gewoon uit 1 en dezelfde fabriek, ik zag laatst nl. een bandridge switch liggen bij de mediamarkt voor 59 euro. hij zag er exact zo uit als de sweex alleen stond er een ander naampje op
Tuurlijk, die dingen komen allemaal uit de "Ho lik Me-ding" fabriek uit Taiwan. Daar rollen ze de band af en worden ze verscheept naar allerlei merken die er
vervolgens een sticker op plakken en ze doorverschepen naar Europa.

Dit is op zich niet zo vreemd. Dit gebeurd met vanalles en nogwat. Waspoeder van OMO, Robijn en Eigen huismerk, komen ook gewoon uit dezelfde fabriek rollen. TV's van Sony hebben onderdelen van Philips erin zitten of andersom.
Het HOEFT dus niet slecht te zijn.

Ik heb eens gehoord van iemand in de shipping business (en ik kan dus zelf niet bevestigen of dat echt klopt) dat ze standaard een 15 a 25% overstocking meesturen in die grote containers, om de uitval te compenseren voor de winkels die ze terug krijgen van de consument!

Ja, ook ik heb een Sweex 8 poorts gekocht die er na een maandje of 2 geen zin meer in had. Volgens mij ligt het inderdaad aan de zwakke voeding. Heb nu ook een andere gekocht. (geen Sweex).

Alleen merk ik wel dat de switches alleen veel kapot gaan, de overige producten zijn namelijk best goed. Ik heb een USB stick van Sweex die ik al een jaar heb en die functioneerd nog perfect, terwijl hij aan mijn sleutelbos hangt, die ik wel eens wegsmijt als een professionele honkballer. Dus niet alle producten van sweex zijn per definitie slecht. De Switches kun je beter vanaf blijven, maar andere meuk is best te doen. Daarom is het handig om dit soort forums te lezen voordat je iets koopt.

Beauty is in the eye of the beerholder

• boswandeling
  • Nu online
Ik heb er ook veel teveel gelazer mee, als ik even kan vervang ik al die zooi

Verwijderd

Behalve die switch en het eerste type routertje levert sweex uitstekende spullen voor een erg lage prijs.
Ik verkoop veel Sweex en krijg vrijwel nooit iets terug, in elk geval veeeel minder dan van andere merken!

• boswandeling
  • Nu online
hmm het is toch wel een bekend probleem zo te zien, ik ga ook niet met dat ding terug, is zinloos want als ik hem terug moet geven krijg ik een nieuwe en raad es die heeft het zelfde ;)

Verwijderd

Nou ik heb dus ook een sweex broadband router (4 poorts) en een sweex switch (16 poorts)

Ik heb de zelfde klachten als jullie. Zo is mijn netwerk een paar maanden heel erg stabiel en dan zonder reden geen netwerk verbindingen meer. Geen touw aan vast te knopen. De router resetten via de web interface helpt niet. alleen een harde reset. En de switch gaat alleen via een power cycle. Warmte kan het niet zijn, mijn router en switch zitten in de meter kast en die blijft tussen de 10 en 20 graden. Waardeloos dat sweex spul.

Ik ga voor Netgear, 3com Cisco. En dan heeft Cisco mijn voorkeur..... Ik heb toen ook nog overwogen om een ups van sweex te kopen, blij dat ik dat niet gedaan heb.

Ik heb nu een mooie 3,5 KW APC draaien......

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 17:24 ]

• Berik
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik heb hier al zo'n 2,5 jaar een sweex 8poorts switch staan, heeft het altijd zonder problemen gedaan. Zitten constant 3 pc's en een kabel naar mn router op en ik gebruik hem vaak voor LAN-party's. Altijd zonder problemen. Het enige wat ik wel merk is dat ik max 7,5 MB/s haal, misschien dat ik om die simpele reden nog een keer een switch van een beter merk koop (waarschijnlijk linksys) met meteen 16 poorten (hoef ik met een LAN niet 2 switches aan elkaar te knopen :P

• HellBeast
  • Laatst online: 14-05 17:46

HellBeast

Oh My GoT!

Berik schreef op 03 april 2004 @ 19:43:
Het enige wat ik wel merk is dat ik max 7,5 MB/s haal,
Dat komt omdat die sweexen een hele lage back-plane hebben. Ze kunnen dus niet zoveel data tegelijk verwerken. Ik heb nu een 16 poorts switch van LinkPro. Die heeft een 3,2 Gb backplane. Dat is precies genoeg voor 16 poorten full duplex.

16 x 200 (up & down) mbit = 3,2 gb

Beauty is in the eye of the beerholder

Verwijderd

Sorry dat ik dit zeg, maar als ik het goed zie zitten er collission lampjes op deze switch. WTF moet een switch met collission lampjes? Dan is het toch eerder een hub?

• boswandeling
  • Nu online
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 11:47:
Sorry dat ik dit zeg, maar als ik het goed zie zitten er collission lampjes op deze switch. WTF moet een switch met collission lampjes? Dan is het toch eerder een hub?
Die sweex heeft helemaal geen collision lampies, als je iets ziet knipperen is dat de traffic die op dat moment door de poort vloeit, of hij knippert met alle lampies, en dan issie gaar :D

[ Voor 7% gewijzigd door boswandeling op 04-04-2004 11:57 ]

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 17:29
Hmz dat is wel raar.
Ik heb gelukkig nog geen problemen met mijn 5ports sweex switch van 15 euro op de beurs :P

• boswandeling
  • Nu online
Er zijn meerdere types, je hebt switches die de lampjes bovenop hebben, dat ding loopt wat schuin af.

Je hebt ook een switch daar moet je gewoon tegenaan kijken van de zijkant laat maar zeggen (ja lastig uit te leggen)

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 00:37

d-motion

zow... en dan nu...

Heb zelf een sitecom switch... Van de een op de andere dag begon dat ding (of beter mijn computer) te roepen dat de netwerkkabel niet geconnect was.

Alles checken natuurlijk... kabel vervangen... maar probleem bleef....

Heb toen de snelheid teruggezet naar 10Mbit FD en geen problemen meer...

Had em nog niet eens uit/aan gezet... hopelijk biedt dat een beetje soelaas...

Terug naar 100 Mbit FD... ff proberen..

WWW.RC5.NL

Verwijderd

In die switches zitten toch ook bepaalde routing tables? Is het niet zo dat die gewoon een keer vollopen en niet geflushed worden in die goedkopere switches?
Heb vergelijkbaar probleem heeeel sporadisch met mijn Sitecom 8-poorts, een reset of verwijderen van alle netwerkkabels doet dan wonderen.

• boswandeling
  • Nu online
Ik heb sweex gebeld, en het begon al erg dom. Ik zei zoiets van "Hallo ik bel omdat ik een probleem hem met een 8 poort sweex die steeds uitvalt" dus hij vraagt "Welke ISP heeft u?" Ik dacht, OK dit wordt een lastig gesprek, ik zei tegen hem "ehmm dat maakt niets uit het gaat om een SWITCH, die ik voor een netwerk gebruik.

Hij had het de hele tijd over een router, en toen viel hij weg, kortom 0900 nummer gebeld en maar 1 ding wijzer geworden.

Op de Switches zitten 3 jaar garantie. Ik weet niet hoe het met de andere producten zit maar die sweex switch heeft 3 jaar garantie. Ook kan je proberen via rma@sweex.nl je product op te sturen als je bijvoorbeeld geen bon meer hebt, of dat je het gewoon direct zelf met sweex wil uitzoeken. Hij zei me wel dat de kans niet erg groot is maar dat ik het wel kan proberen.

Geld terug krijgen is niet mogelijk dus als je een nieuwe switch krijgt dan is het "Plug and Pray"

• djluc
  • Nu online
Wij hebben er ook eentje liggen die het nu al meer dan 1 jaar doet zonder enige problemen. Toch typisch dat sommige wel en sommige geen problemen hebben. Ik hoop in ieders geval niet de problemen te krijgen die jullie allemaal hebben zeg. Sterkte ermee allemaal })

• boswandeling
  • Nu online
Kheb een 3com 10/100 mbit full duplex 8 poort switch gekocht, dat werkt vast beter :P

Verwijderd

Okay, hieruit is wel duidelijk dat Sweex ook niet echt dabomb is. Wat heb je met die sweex gedaan, Embee? Ritueel verbrand?

Verwijderd

Ik denk dat het probleem niet aan de warmte ligt en ook niet zo zeer aan de switch, maar aan de adapter (stroomvoorziening).

Ik heb er nu een oude adapter van een of andere printer/scanner aangehangen en mijn (1ste) sweex switch werkt weer. Als iedereen zijn gare apparaatje weer eens uit de prullebak haald en ff een andere adapter eraan hangt. Doet hij het dan weer?

Ik heb nu 2 werkende sweex 8 poort switchen. Kom ik in het 8 uur journaal?

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:35
Hmzzzz vandaag heb ik dan ipv de 8 poorts de 5 poorts sweex switch gekocht..
Alleen heb ik hier een raar probleem..

De switch zit achter de copperjet 810.
Als ik via speedtest een download test doe komt ie er goed uit..
Maar doe ik een upload test dan gaat het mis ik kom dan niet verder dan 22kb upload snelheid..

Ga ik nou via de ftp uploaden gaat het wel goed..

Koppel ik de switch er af en zet de modem gewoon weer aan de pc dan heb ik geen problemen bij speedtest en loopt mijn upload snelheid tot 90kb..

Wat kan dat zijn of kan deze switch gewoon niet snel data uploaden?

Wat zou ik anders het beste als betaalbare switch kunnen nemen mocht er idd wat met de switch zijn?

Greetzzz

Mabili

Verwijderd

Ik heb al een hele tijd een Linkpro. Is ook goedkoop en werkt naar behoren. Mischien is dat een alternatief voor mensen? Tenzij mensen zeggen dat het ook zo'n zelfde ding is als sweex maar volgens mij niet. Dit is em:
Afbeeldingslocatie: http://www.colan.ru/img/images/d_8786a.jpg

Je hebt ze van 4 tot 16 poorts. De 8 poorts is iets van 25 euro. Draait al 2 jaar zonder problemen.

Edit: ik kan hem niet vinden in de pricewatch maar ze hebben ze iig bij mr-@.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 00:38 ]

Verwijderd

ARGH! Wat is dat toch slecht bedacht die edit en quote knop naast elkaar die er ook nog eens bijna hetzelfde uitzien!

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 00:38 ]

• boswandeling
  • Nu online
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 08:16:
Okay, hieruit is wel duidelijk dat Sweex ook niet echt dabomb is. Wat heb je met die sweex gedaan, Embee? Ritueel verbrand?
Omgeruild voor waarschijnlijk nog zo`n brakke krakert

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:21
Ik heb sinds 3 maanden een ;) 4 poorts SMC de SMC7004VBR _/-\o_ gewoon een

topding voor 39,00 euri met ingebouwde firewall ( voor wat het waard is !! ) })

Later,
WiLLoW

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb al een jaar een 16p 100 mbit switch van Edimax (60 euro), geen problemen mee gehad.

Een switch kan trouwens te maken krijgen met collissions als je op een van de poorten een hub aansluit.

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-04-2004 01:12 ]

• boswandeling
  • Nu online
OlafvdSpek schreef op 24 april 2004 @ 01:11:
Ik heb al een jaar een 16p 100 mbit switch van Edimax (60 euro), geen problemen mee gehad.

Een switch kan trouwens te maken krijgen met collissions als je op een van de poorten een hub aansluit.
Hoezo, de hub stuurt wel alles naar elke poort maar als de switch geen afzender heeft dan gebeurt er verder niets mee..........toch ?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

OlafvdSpek schreef op 24 april 2004 @ 01:11:

Dat is mogelijk bij elke half-duplexverbinding :) Ook als je een pc op half-duplex instelt dus.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
EmBee schreef op 25 april 2004 @ 20:13:
Hoezo, de hub stuurt wel alles naar elke poort maar als de switch geen afzender heeft dan gebeurt er verder niets mee..........toch ?
Klopt, maar als er 'in de hub' een collission optreed, dan 'ziet' de switch dat dus ook.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
CyBeR schreef op 25 april 2004 @ 22:00:
Dat is mogelijk bij elke half-duplexverbinding :) Ook als je een pc op half-duplex instelt dus.
Volgens mij niet. De send en recv aders blijven namelijk gescheiden, of je nou half- of full-duplex settings gebruikt.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

OlafvdSpek schreef op 25 april 2004 @ 22:12:
[...]

Volgens mij niet. De send en recv aders blijven namelijk gescheiden, of je nou half- of full-duplex settings gebruikt.
Dat maakt niet uit. Half duplex houdt simpelweg in dat je niet tegelijk kunt zenden en versturen. Als dat toch gebeurt krijg je een collision. Dat gebeurt bij zowel hubs als switches (in half-duplex mode) als pc's (idem).
OlafvdSpek schreef op 25 april 2004 @ 22:11:
[...]

Klopt, maar als er 'in de hub' een collission optreed, dan 'ziet' de switch dat dus ook.
Nope, bij een collision in een hub stuurt die hub de packet niet verder. Dus ook niet naar de switch.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
CyBeR schreef op 25 april 2004 @ 22:57:
Dat maakt niet uit. Half duplex houdt simpelweg in dat je niet tegelijk kunt zenden en versturen. Als dat toch gebeurt krijg je een collision. Dat gebeurt bij zowel hubs als switches (in half-duplex mode) als pc's (idem).
Een collission onstaat doordat meerdere verzenders op hetzelfde moment zenden. Als er maar een zender op een draadje zit, zie ik echt niet in hoe je een collission kunt veroorzaken.
Nope, bij een collision in een hub stuurt die hub de packet niet verder. Dus ook niet naar de switch.
Eh, een hub weet niet eens wat een packet is (ook niet wat een frame is). Een hub kan dus ook niet besluiten te stoppen met het 'forwarden' van een frame en zal de bits van dat packet dus gewoon naar de switch sturen. En die ziet de collission dan dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-04-2004 23:00 ]

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Collisions krijg je op een shared medium, half of full duplex heeft daar niets mee te maken. Aangezien een switch altijd een rechtstreeks datapad heeft kan je dus in principe geen collisions krijgen. In uitzonderlijke gevallen kan je (door foutjes) wel eens een collision krijgen op een switch maar dat gebeurd slechts zeer erg uitzonderlijk. Op een hub is een collision doodnormaal en niets om je zorgen over te maken.

You don't need eyes to see, you need vision

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

OlafvdSpek schreef op 25 april 2004 @ 22:59:
[...]

Een collission onstaat doordat meerdere verzenders op hetzelfde moment zenden. Als er maar een zender op een draadje zit, zie ik echt niet in hoe je een collission kunt veroorzaken.
Da's in feite hetzelfde he: versturen terwijl je ontvangt op een half-duplex verbinding betekent dat er twee verzenders op het zelfde moment zenden. Ontvangen is niet iets dat je heel actief doet, tenslotte ;)
Eh, een hub weet niet eens wat een packet is (ook niet wat een frame is). Een hub kan dus ook niet besluiten te stoppen met het 'forwarden' van een frame en zal de bits van dat packet dus gewoon naar de switch sturen. En die ziet de collission dan dus.
Hubs zijn wel degelijk frame-aware. Mischien dat de vroegere modellen dat niet waren, maar wat je vandaag de dag koopt absoluut wel.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
CyBeR schreef op 26 april 2004 @ 00:11:
Da's in feite hetzelfde he: versturen terwijl je ontvangt op een half-duplex verbinding betekent dat er twee verzenders op het zelfde moment zenden. Ontvangen is niet iets dat je heel actief doet, tenslotte ;)
Passief iets versturen kan niet, daar moet je wel degelijk actief voor zijn. En in de half-duplex situatie zitten die twee verzenders niet op dezelde draad.
Hubs zijn wel degelijk frame-aware. Mischien dat de vroegere modellen dat niet waren, maar wat je vandaag de dag koopt absoluut wel.
Vandaag de dag koop je switches, geen hubs.

Verwijderd

Snap niet dat mensen die seeex rotzooi kopen
goedkoop jah
Duurzaam nee
slechte drivers die je sijsteem laten vastlopen.
De spullen doeen het twijfelachtig de ene keer wel de andere keer niet.
Lijkt dat ze alleen voor goedkoope en niet duurzame producten gaan.
Ik kots van sweex.

• DarkFlow
  • Laatst online: 19-03 17:00
Ik had afgelopen zomer precies die 8-poorts Sweex switch gekocht waar de TS het over heeft, bleek poort #6 simpelweg niet te werken (kwam ik pas na anderhalve maand achter op een LAN party). Terug naar de winkel, kreeg een nieuwe, heeft het nog niet af laten weten.

• vanderwal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 12:33

vanderwal

mathafackuh!!!

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 10:55:
Ik denk dat het probleem niet aan de warmte ligt en ook niet zo zeer aan de switch, maar aan de adapter (stroomvoorziening).

Ik heb er nu een oude adapter van een of andere printer/scanner aangehangen en mijn (1ste) sweex switch werkt weer. Als iedereen zijn gare apparaatje weer eens uit de prullebak haald en ff een andere adapter eraan hangt. Doet hij het dan weer?

Ik heb nu 2 werkende sweex 8 poort switchen. Kom ik in het 8 uur journaal?
Daar kan jij wel eens gelijk in hebben ik had deze problemen een tijdje geleden ook bij een kennis had dan wel geen sitecom maar e-tech. Dat ding is wel 3 keer omgeruild, lees alleen de router maar de problemen bleven dus verbinding weg of geen internet meer en meer van dat soort problemen. Toen heb ik de importeur gebeld van e-tech deze zei dat de voeding waarschijnlijk de boosdoener was dus ik de voeding meten en het signaal was inderdaad instabiel. Kreeg nieuwe voeding en het probleem was opgelost, de importeur vermelde ook dat dit vaak voorkwam dus wie weet geld dit ook voor sitecom en alle andere b merken van binnen is het vaak identiek die routers en switches.

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

• pierre-oord
  • Laatst online: 12-04 14:05
Onstabiele voeding? Wat dan precies? Verschil in voltage? Dan zou je er eens een dikke condensator bij kunnen stoppen (correct me if i'm wrong), om zo de spanningsvallen te kunnen opvangen. Of je haalt natuurlijke een betere adapter, maar dit is goedkoper. Als dit dus het probleem is, kun je eventueel dit topic naar CME laten moven, ter bevestiging van wat ik net zei. Of als EmBee weer problemen heeft probeert die dat even uit ;)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

OlafvdSpek schreef op 26 april 2004 @ 00:46:
[...]

Passief iets versturen kan niet, daar moet je wel degelijk actief voor zijn. En in de half-duplex situatie zitten die twee verzenders niet op dezelde draad.
Voor de laatste maal. Als je tegelijk ontvangt en verstuurt betekent dat, dat er TWEE verstuurders op dezelfde lijn zitten. Namelijk jij zelf en degene waarvan je data ontvangt. Half-Duplex betekent dat er maar een kant tegelijk kan versturen. Als je dus zelf iets verstuurt terwijl de andere kant al naar je aan het zenden is ontstaat er een collision.
[...]

Vandaag de dag koop je switches, geen hubs.
Hubs zijn nog altijd volop te koop.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
CyBeR schreef op 26 april 2004 @ 10:47:
Voor de laatste maal. Als je tegelijk ontvangt en verstuurt betekent dat, dat er TWEE verstuurders op dezelfde lijn zitten. Namelijk jij zelf en degene waarvan je data ontvangt. Half-Duplex betekent dat er maar een kant tegelijk kan versturen. Als je dus zelf iets verstuurt terwijl de andere kant al naar je aan het zenden is ontstaat er een collision.
Wie knoopt de lijntjes aan elkaar bij half-duplex dan?

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 11:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik had ook niks dan gelazer met dat ding!
kortom pleur hem in de vuilnis en koop iets degeleijks..
Ik had dat ding nog geen 6 maanden en hij viel onregelmatig uit, reageerde vaak niet.
De zaak waar ik het apparaat gekocht had was falliet, dus ik was er zo zat van. heb hem in container gegooid en een nieuwe 3com gekocht :9 voor mij geen sweex rommel weer :r

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

OlafvdSpek schreef op 26 april 2004 @ 11:43:
[...]

Wie knoopt de lijntjes aan elkaar bij half-duplex dan?
Switch, hub, crosscable desnoods. Als 't lijntje Half-Duplex is ontstaat er een collision als er twee mensen tegelijk zenden.

Op een hub gebeurt dat bij iedereen, bij een switch of crosscable alleen tussen twee PC's (vermits 't zooitje niet op Full-Duplex staat, waarbij je wel met z'n tweeën tegelijk kunt zenden.)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
CyBeR schreef op 26 april 2004 @ 11:53:
[...]

Switch, hub, crosscable desnoods. Als 't lijntje Half-Duplex is ontstaat er een collision als er twee mensen tegelijk zenden.

Op een hub gebeurt dat bij iedereen, bij een switch of crosscable alleen tussen twee PC's (vermits 't zooitje niet op Full-Duplex staat, waarbij je wel met z'n tweeën tegelijk kunt zenden.)
Een crosscable verbindt de send van A met de recv van B en andersom. Twee senders zijn dus nooit met elkaar verbonden.

• Coen Rosdorff
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op 26 april 2004 @ 12:21:
[...]

Een crosscable verbindt de send van A met de recv van B en andersom. Twee senders zijn dus nooit met elkaar verbonden.
De verzender doet zelf collision detection. Als je als verzender iets op je ontvangst lijnen binnen krijgt, dan detecteer je een collision. Als je in fullduplex mode draait vergeet je dat snel. Sta je in halfduplex mode ga je nog een keer je pakketje proberen te versturen.

De verzender is immers zelf niet aware van hoeveel zenders er in dat collision-domain hangen.

• boswandeling
  • Nu online
Mystic Spirit schreef op 26 april 2004 @ 11:50:
Ik had ook niks dan gelazer met dat ding!
kortom pleur hem in de vuilnis en koop iets degeleijks..
Ik had dat ding nog geen 6 maanden en hij viel onregelmatig uit, reageerde vaak niet.
De zaak waar ik het apparaat gekocht had was falliet, dus ik was er zo zat van. heb hem in container gegooid en een nieuwe 3com gekocht :9 voor mij geen sweex rommel weer :r
Je hebt 3 jaar garantie op die troep dus via rma@sweex.nl had je hem kunne omruilen tegen precies zo`n zelfde gammele shit ding

Verwijderd

Zomaar een ideetje, zou bij god niet weten of het werkt;

Heeft iemand al eens geprobeerd om de voeding te stabiliseren d.w.z. een condensator van een flinke aantal uF tussen de + en de - pool hangen?

Het kan zijn dat dit alles gebeurd doordat het ding oververhit raakt, maar ik heb gelezen dat een fan erop plaatsen ook niet veel hielp.

Anders denk ik toch echt dat dat ding zwaar brak is, en dus een beetje als een HUB i.p.v. een switch werkt, dat hij bij te veel data/connecties de geest geeft omdat alles in de knoop raakt :(

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 21:39:
Heeft iemand al eens geprobeerd om de voeding te stabiliseren d.w.z. een condensator van een flinke aantal uF tussen de + en de - pool hangen?
Veroorzaak je dan niet gewoon kortsluiting?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
little_soundman schreef op 27 april 2004 @ 02:52:
De verzender doet zelf collision detection. Als je als verzender iets op je ontvangst lijnen binnen krijgt, dan detecteer je een collision.
De ontvanger ontvangt normaal ook zijn eigen frame (als die aan een hub hangt), wat doet die dan?

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 11:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

EmBee schreef op 27 april 2004 @ 17:00:
[...]

Je hebt 3 jaar garantie op die troep dus via rma@sweex.nl had je hem kunne omruilen tegen precies zo`n zelfde gammele shit ding
Net wat je zegt... gammel shit ding. ik vondt het de moeite niet om dat ding rma te doen...

• Verdicampo
Ik heb die van mij verkocht aan iemand anders. Het ding werkte met pc's prima, maar zodra het smc routertje erbij kwam: switch dood.

Heb nu een unex, 2e hands. Kun je op staan met z'n tweeen (don't ask) Draait prima, nog nooit wat mee gehad.

Toch blijf ik het raar vinden dat zo'n sweex apparaat zo wisselend werkt. Het is toch geen klein bedrijf. Aangeboden producten horen toch zonder nonsens gewoon te draaien?

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 09:28
Ik heb precies dezelfde switch als die van de TS, alleen met een sitecom stickertje erop :). Ik moet zeggen dat dat ding hier heel erg goed presteert, nooi vastlopers gehad en werkt perfect. Hulde ook voor de autosense functie die patch en cross kabels zelf detecteert.. ding is nu 2 jaar oud? zoiets iig..

net ff gechecked trouwens : mijn voeding is 7.5V 1A.

hoeveel ampere levert de voeding die je bij sweex krijgt? de TS had maar 0.4A?!

[ Voor 19% gewijzigd door WVL_KsZeN op 28-04-2004 22:09 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• boswandeling
  • Nu online
WVL_KsZeN schreef op 28 april 2004 @ 22:08:
Ik heb precies dezelfde switch als die van de TS, alleen met een sitecom stickertje erop :). Ik moet zeggen dat dat ding hier heel erg goed presteert, nooi vastlopers gehad en werkt perfect. Hulde ook voor de autosense functie die patch en cross kabels zelf detecteert.. ding is nu 2 jaar oud? zoiets iig..

net ff gechecked trouwens : mijn voeding is 7.5V 1A.

hoeveel ampere levert de voeding die je bij sweex krijgt? de TS had maar 0.4A?!
Ik heb nu een nieuwe gehaald en daar wordt een 400 ma bijgeleverd, niet veel dus. Die switch vraagt 7.5 volt, ik stuur hem in met 12 volt en 1 ampere, en dat schijnt redelijk goed te gaan

• WVL_KsZeN
Op de pagina van sweex staat bij de specs van die switch dat je er een 7.5 volt 1A voeding bijkrijgt. Waarom heb jij dan een .4 ampere?

Terug naar de winkel dus!

hoe groot is de voeding van de rest van de mensen met problemen?

kan er iemand trouwens een keer een foto maken van de binnenkant van zo'n sweex ding? ik wil het wel eens vergelijken met die sitecom. misschien zijn er toch verschillen..

edit:
ik heb mijn switch open geschroefd en een fotootje van de binnenkant gemaakt. wie kan deze vergelijken met een sweex switch?

Afbeeldingslocatie: http://www.interstyles.nl/switch.jpg

dat witte ding in het midden (lang leve de flash) is dus een kleine heatsink..

[ Voor 71% gewijzigd door WVL_KsZeN op 02-05-2004 17:26 ]

• WVL_KsZeN
subtiele kick, ik wil gewoon even weten hoe het nu zit..

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
ik heb 2 routers van sweex (4 poorts) en allebei hebben ze ook het probleem dat ik af en toe de stroom er af moet gooien. Ik weet nog niet of het aan de adapter ligt. Ruilen heb ik niet zo zin in, Dan krijg je toch weer iets dat het of net zo slecht doet of helemaal niet doet :) (Tja hij was ook wel heel erg goedkoop)

[ Voor 7% gewijzigd door Sneak[3G] op 04-05-2004 09:28 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• boswandeling
  • Nu online
WVL_KsZeN schreef op 29 april 2004 @ 15:19:
Op de pagina van sweex staat bij de specs van die switch dat je er een 7.5 volt 1A voeding bijkrijgt. Waarom heb jij dan een .4 ampere?

kan er iemand trouwens een keer een foto maken van de binnenkant van zo'n sweex ding? ik wil het wel eens vergelijken met die sitecom. misschien zijn er toch verschillen..

edit:
ik heb mijn switch open geschroefd en een fotootje van de binnenkant gemaakt. wie kan deze vergelijken met een sweex switch?

[afbeelding]

Deze dingen doen het volgens mij prima maar de in de begin post van het topic die serie is brak

[ Voor 11% gewijzigd door boswandeling op 05-05-2004 16:25 . Reden: in de quote tags mijn commentaar geplaatst ]

• boswandeling
  • Nu online
EmBee schreef op 04 mei 2004 @ 17:45:
[...]

Deze dingen doen het volgens mij prima maar de in de begin post van het topic die serie is brak
Ik heb de mijne om weten te ruilen dus, nu heb ik hem eigenlijk wel nodig maar durf dat ding gewoon niet weer aan te sluiten, de agressie komt echt los hoor, als ik thuis kom en het netwerk ligt plat.

Verwijderd

WVL_KsZeN schreef op 29 april 2004 @ 15:19:

edit:

[afbeelding]

Ik heb bij de mijne het plastic kastje eraf geschroefd en de binnenkant is identiek aan die van jou.

edit:
ik heb dus een sweex 8 poort ding

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 17:13 ]

Verwijderd

ik heb zelf 2 16 poorters van sweex, die zijn duidelijk trager dan m'n 24 poorts SMC, en ze ruisen ook erg (qua geluid). sweex switches komen er bij mij niet in, de smc wel, die zou ik zo opnieuw kopen, da's nl een goed apparaat

heb ook een netgear 516 16 poorts switch, die is ook perfect,

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 15:02 ]

Verwijderd

Ik wil dit topic even kicken met een mededeling die misschien mensen met problemen kan helpen.

Bij mij had ik last van dezelfde symptomen die de TS noemt. Ik heb de bijgeleverde adapter vervangen door een gelijkwaardige nieuwe adapter en de switch doet het weer goed.
Mijn advies is dus: Stop een beetje geld in een nieuwe adapter (of mail Sweex dat je een nieuwe wilt) en misschien dat het je helpt, mij heeft het in ieder geval geholpen.
Pagina: 1