[2000/XP] Netwerkprinter werkt pas na manueel verbinden*

Pagina: 1
Acties:

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Goed, hier het volgende probleem..

Ik heb een computer (2000) staan, daar staat een printer aan. Zo'n HP print, fax, scanner, kopieerapperaat in 1 ding.. Printer gedeelt etc..

Nu wil ik een computer (XP) die in hetzelfde netwerk hangt gebruik laten maken van deze printer.. Dus ik printer via het netwerk geïnstalleerd.. (moest wel op de andere computer inloggen met gebruikersnaam én wachtwoord) en hij deed het..

Vervolgens pc opnieuw opgestart en dan komt het probleem: De printer is niet gereed.. Pas als ik weer via het netwerk inlog op de pc die de printer deelt doet de printer het weer..

is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat ie het ook meteen doet?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hier zijn de afgelopen tijd al vaker vragen over geweest - heb je die topisc ook al eens bekeken?

Verder - ik pas je topic titel even aan :) (was: [2000/XP] Another printer issue)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
offtopic:
Manueel? :D Kunnen we daar niet beter "handmatig" van maken.... Het is allemaal leuk dat wij Tweakers het liefst in Engels communiceren vanwege al die termen. Maar als we nu ook al het Engelse "Manual" gaan vertalen, dan is het wel heel erg gesteld met de Nederlandse kennis van ons Tweakers :D :D :D Het mag wellicht officieel Nederlands zijn, maar het staat nergens naar :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Jarcol
elevator schreef op 15 maart 2004 @ 18:57:
Hier zijn de afgelopen tijd al vaker vragen over geweest - heb je die topisc ook al eens bekeken?

Verder - ik pas je topic titel even aan :) (was: [2000/XP] Another printer issue)
Heb al verder gezocht, vond alleen problemen met windows 98 ipv xp, en dat je dan op de server (2000) een account moest aanmaken, maar dat heb ik al geprobeerd en werkte niet..

• elevator
  • Niet online

elevator

Kijk hier even: winXP-home, netwerkprinter steeds kwijt.

offtopic:
Zo raar is manueel niet hoor :)

• Jarcol
Is dat niet alleen voor Windows 2000 Server? (was ik btje nalatig in, sorry! Ik bedoelde Windows 2000 Professional)

code:
1
NET USE \\<server>\IPC$ <user> <password>

En moet dat dan elke keer gestart worden als de pc ook opstart, is 1 keer runnen genoeg..?

[ Voor 6% gewijzigd door Jarcol op 16-03-2004 08:00 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Dat 'net use' ding legt gewoon een netwerk verbinding - dus dat zal je (als het werkt) elke keer bij het aanloggen moeten runnen :)

• Jarcol
Maar hij doet het niet :S

Nog andere opties?

• elevator
  • Niet online

elevator

Je zou con2prt kunnen proberen :) ([google=con2prt])

• Jarcol
elevator schreef op 16 maart 2004 @ 11:02:
Je zou con2prt kunnen proberen :) ([google=con2prt])
Je wil het me ook niet op een dienblaadje aangeven he? :P maar ik ga zoeken!
Pagina: 1