Toon posts:

winXP-home, netwerkprinter steeds kwijt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop met daarop windowsXP-home. Hij maakt gebruik van bestanden en printer op een win2kad server. Ik maak de printer op de volgende manier aan:
start --> uitvoeren --> \\servernaam.
Ik klik dan rechts op de printer en kies "verbinding maken". Vervolgens geef ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord op even later is de printer keurig geinstalleerd.
Het probleem is dat dit niet meer werkt als ik mijn laptop opnieuw start. Als ik dan bij "printers" kijk, zie ik achter deze printer "toegand geweigerd" staan. Ik kan dit alleen oplossen door de printer te verwijderen en hem opnieuw aan te maken.
Het vreemde is dat ik op dezelfde manier een netwerkschijf heb aangemaakt en daar heb ik geen problemen mee.

Weet iemand hoe ik dit printer probleem op kan lossen??

Alvast bedankt.

Verwijderd

ik zou het niet weten, maar wat gebeurt er als je gewoon een printer toevoegt via de wizard?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 08:55:
Ik klik dan rechts op de printer en kies "verbinding maken". Vervolgens geef ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord op even later is de printer keurig geinstalleerd.
Volgens mij zit daar je probleem - het connecten van een printer kent geen mogelijkheid - voor zover ik weet om - username en password te vragen zoals een netwerk verbinding dat kent.

Zou je eens het volgende kunnen proberen in een command prompt:
code:
1
net use \\server\ipc$

en dan de user en password ingeven - en daarna pas naar je printer gaan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 08:58:
ik zou het niet weten, maar wat gebeurt er als je gewoon een printer toevoegt via de wizard?
Dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem ;(

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 26 februari 2004 @ 10:34:
Zou je eens het volgende kunnen proberen in een command prompt:
code:
1
net use \\server\ipc$

en dan de user en password ingeven - en daarna pas naar je printer gaan?
Zou je iets duidelijker kunnen zijn met dat commando?? Ik ken het nl niet en ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld... :?