Toon posts:

Intern geheugen met probleem MOBO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem:
-K7S5a
-AMD Athlon XP 1700+
-Infineon 256MB DDR 333 CL2-5
PC 2700 U-25330-ao

Ik wil gaan uitbreiden naar 512 MB intern, dus 256 erbij.
Maar ik heb vaak gehoord dat het erg precies komt wat je kiest.
Ik lees ook hier in de FAQ:

sommige moederborden/chipsets kunnen instabiel worden wanneer je verschillende merken/chiptypes mixt, een bekend voorbeeld hiervan is de ECS K7S5A met de SiS 735 chipset. Vooral cheap-ass geheugen moet hieraan geloven, terwijl je A-merken over het algemeen probleemloos kunt mixen.

Laat ik nu nét dat MOBO hebben...
Wat kan ik er in mijn geval bij zetten zonder het risico op instabiliteit van de pc...
Moet het beslist PC2700 / 333MHZ / CL2-5 zijn en ook zelfde merk?
Kan dat nl haast nergens vinden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoals je al citeert:
terwijl je A-merken over het algemeen probleemloos kunt mixen.
Koop dus gewoon A-merk geheugen, bij voorkeur van dezelfde merk. Infineon enzo dus ;) De snelheid doet er niet zozeer toe.

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 15-03-2004 14:01 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Koop geheugen bij de lokale pc-boer en kijk of het werkt. Probeer A-Data geheugen :). Bijna lk moederbord vreet dat. Als het niet werkt kan je bijna altijd het wel terugbrengen. (Wel eerst vragen of dat mogelijk is natuurlijk.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Waarom moeilijk doen als het ook makkelijker kan. Ga naar een pc boer, maakt niet zoveel uit welke en vraag 2 exact dezelfde dimms. Kijk naar serienr. en lotnr. Ik had hetzelfde probleem lees: Mem stuk of Mobo?

ik heb er nu 2 precies dezelfde inzitten zonder problemen. Het A merk of B merk verhaal, tja als je een paar msecs wilt winnen kies je wat beter geheugen. Mijn ervaring is dat je beter 2 dimms kunt hebben die het fijn hebben samen als het duurste mem alwaar alleen problemen mee zijn. Die keren dat ik heen en weer ben gereden naar de pc boer, koste zoveel tijd, die ik beter in gamen had kunnen investeren.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hij heeft al een dimm, en eentje erbij kopen is goedkoper dan 2 nieuwe kopen lijkt me.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Prcies. Dat is de kwestie juist. Ik weet ook wel dat 2 indentieke exemplaren geen problemen oplevert.
Maar ik probeer wel wat, kan het binnen 8 dagen terugbrengen , indien problemen.

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

Ik had ook een k7s5a waar van 2 verschillende merken het meest grote sloebergeheugen (SD-ram, dat wel) in zat; die werd juist instabiel doordat de heatsink op de northbridge met plakband ( |:( ) vast zat.
Pagina: 1