Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
Hoi allen!

Ik ben nieuw op dit forum, en heb de afgelopen dagen (als gast) nogal behoorlijk veel posts en mini reviews gelezen over HD based MP3 spelers (aangezien ik er 1 wil), maar ik kom er eigenlijk gewoon niet uit.... Vandaar deze post om toch om hulp te vragen van mensen die er verstand van hebben (hoop ik dan).

Mijn oog is eigenlijk gevallen op de HDD 800 van Xclef, maar ik weet het gewoon niet zeker.... ik zal hier onder even beschrijven wat ik wil...

ik zoek een MP3 speler met:
* Minimaal 20 GB
* het liefst een 1.8" HD (er is mij verteld dat deze beter zouden zijn, hoewel ik geen idee heb waarom)
* Niet te duur (vandaar de twijfels over de Xclef)
* Gebruiks vriendelijk
* zo lang mogelijke speeltijd
* Hij mag niet lelijk zijn (erg oppervlakkig, maar het oog wil ook wat... Hierdoor valt de iRiver dus eigenlijk af, aangezien ik die echt niet mooi vind)

Wat ik graag ook zou zien is Ogg ondersteuning, aangezien de meeste van mijn bestanden in Ogg zijn, en her encoderen out of the question is, en ik nou eenmaal geen zin heb om een paar duizend CDs weer om te gaan zetten naar MP3.

Het laatste meegerekend (wat geen harde eis is) kom ik terecht bij de Xclef... maar misschien weten jullie nog iets anders? Mijn probleem met de Xclef is namelijk dat hij maar op 1 locatie beschikbaar is (zover ik weet) en dat is bij mp3cdspeler.nl (als iemand mij in kan lichten over de betrouwbaarheid van deze zaak zou ik dat erg fijn vinden).

Anyway, ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

groeten,

Vincent.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
Day24 schreef op 15 maart 2004 @ 01:27:
[...]
Wat ik graag ook zou zien is Ogg ondersteuning, aangezien de meeste van mijn bestanden in Ogg zijn, en her encoderen out of the question is, en ik nou eenmaal geen zin heb om een paar duizend CDs weer om te gaan zetten naar MP3.

Het laatste meegerekend (wat geen harde eis is) kom ik terecht bij de Xclef... maar misschien weten jullie nog iets anders? Mijn probleem met de Xclef is namelijk dat hij maar op 1 locatie beschikbaar is (zover ik weet) en dat is bij mp3cdspeler.nl (als iemand mij in kan lichten over de betrouwbaarheid van deze zaak zou ik dat erg fijn vinden).
[...]
Dan is de enige andere optie voor jou de [rml]Rio Karma[/rml]. Deze is ook alleen bij mp3cdspeler.nl te krijgen. Een voordeel aan het ding is dat het de enige is met gapless playback en crossfading. Hij heeft alleen geen radio, maar verder voldoet-ie aan je eisen.
Ik vind het een lelijk ding, maar aangezien smaken verschillen:
Day24 schreef op 15 maart 2004 @ 01:27:
* Hij mag niet lelijk zijn (erg oppervlakkig, maar het oog wil ook wat... Hierdoor valt de iRiver dus eigenlijk af, aangezien ik die echt niet mooi vind)
zal het best wel eens kunnen zijn dat jij wel hem mooi vindt...
Ik moet zeggen dat ik het een beetje tegen vind vallen dat je, om die reden, één van de toppertjes (imo) wegstreept. Hoewel/omdat het de op een na duurste speler is, is hij zeer gebruiksvriendelijk, kan-ie erg veel, en vind ik hem ook nog eens onwijs mooi.
offtopic:
Voor degelijke vragen bestaat al een topic: HDD-based mp3 players Deel 2. Je hebt alles dus niet 100% goed gelezen ;) Het is handiger om de discussie hier voort te zetten...

Een post hoeft niet op een brief te lijken: Aanhef en afsluiting mag je achterwegen laten :P

[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 15-03-2004 02:11 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Day24
Bedankt voor je reactie!

Ja.... ik weet het, de iRiver is een betere speler.... maar ik vind hem ECHT niet mooi.... en hoewel het voor mij niet het uiterlijk hoeft te hebben van een iPod of een Phillips HDD 100 (zo jammer dat alleen de buitenkant leuk is...) wil ik toch eigenlijk wel dat het er goed uitziet...

Ennuh.... om eerlijk te zijn vind ik die rio ook erg lelijk.... (ben ik nu te moeilijk?)

Nou kwam ik nog wel ergens de Neuros tegen, die in principe ook aan al mijn eisen voldoet.... maar ik zie hem nergens in NL te koop.... iemand ervaring met het ding?

Hmm... nou... ik heb nog ongeveer een maand voordat ik een spelertje ga kopen, dus wie weet...misschien komt er nog iets anders dan de Xclef voorbij schuiven.... Nu maar hopen dat die winkel wel te vertrouwen is... heb geen zin om geld over te maken om er dan achter te komen dat ik de speler niet krijg ofzo....

Vincent.

• Day24
Oh en ik weet dat dat topic bestaat, daar ben ik nu ook weer in bezig.... maar kan daar eigenlijk door de bomen het bos niet meer zien.... het is te veel info, te veel van alles, tegelijk......

maar sorry als mijn post niet op zijn plaats was.....

PS misschien moet ik de iRiver eens in het echt zien.... ik ken hem alleen van een plaatje.... in het echt is hij misschien dan weer erg mooi....

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Naja. Kheb zelf de iriver, maar hoe hij eruit ziet maakt me echt geen zak uit hoor :P. Hij zit toch constant in zijn hoesje, en in mijn jaszak. Niemand die hem ziet. Het mooiste van de speler is juist wel weer goed zichbaar: de afstandsbediening met zn blue backlight.
Maar ik zou zeggen, koop de iriver, maar dan in het zwart. Hij ziet er dan volgens mij echt stukken beter uit. Het gaat je dan wel een beetje meer kosten. (ik heb trouwens de champagne kleur)

System Specs

• Day24
Blauw blacklight? kijk dat is dan wel weer leuk....

Ik wist om eerlijk te zijn niet af van het bestaan van meerdere kleuren van dat ding.... Ik ga maar eens rondneuzen naar de iRiver en hoe hij er uit kan zien.... dat heb ik nog niet gedaan aangezien ik het eerste plaatje wat ik zag toch echt niet mooi vond....

thanx voor je replies, het maakt mijn keuze momenteel niet makkelijker, maar het zorgt er wel voor dat ik een betere keuze zal maken, uiteindelijk....

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Mja, de afstandsbediening en de speler zelf hebben blauwe backlight. Officieel is de zwarte versie alleen in de vs en azie verkrijgbaar, maar je er zijn winkel die de spelers importeren uit de vs. Maar zoals gezegd betaal je dan wel wat extra. Maar ik begrijp jouw eerlijk gezegd niet :P. Je krijgt zo'n hoesje bij die speler. Als je een mp3 speler hebt van 400 euro, dan kijk je wel uit, dus je gebruikt dat hoesje. Als dat hoesje eromheen zit, zie je alleen maar de display met de blue backlight. De kleur van de speler zelf zie je helemaal niet. Waarom zou je dan moeite doen om een zwarte versie te halen?

System Specs

• Day24
Tja....wat kan ik zeggen.... ik ben een rare.....
Nou ken ik mezelf.... ik wil gewoon dat het er leuk uit ziet... Daarnaast denk ik dat ik hem ook veel zal gebruiken in en rond huis.... Ik ben nogal een nachtuil (handig met mijn soort werk), en hou enorm van lezen... en tijdens het lezen hoor ik graag muziek..... nu zou je zeggen dat je dan niet continu naar zo'n apparaat zit te kijken... maar ik wil me dan juist ook weer niet irriteren aan zo'n ding...
Zucht... ik begrijp mezelf ook af en toe niet, laten we het daar maar op houden.

Wat ik wel moet zeggen is dat ik ook naar de prijs/features/design verhoudingen kijk.... als de iRiver nou een stuk goedkoper zou zijn dan die xclef...ja, dan zou ik waarschijnlijk wel voor de iRiver gaan... (dan moet het ook heel wat goedkoper zijn)

1 beslissende factor zou idd wel de remote kunnen worden....

Verwijderd

Om nog ff op je vraag mbt mp3cdspeler.nl in te gaan, want dat is geloof ik nog niet gebeurd: ik heb er twee keer een mp3 speler besteld, zonder problemen geleverd (eentje afgelopen jaar en de eerste is al weer een paar jaar geleden). Helaas was een van de keren de speler kapot, ik heb contact opgenomen, kon hem opsturen en kreeg een paar dagen later een nieuwe. Dus ik ben wel tevreden over ze.

• DeeD2k2
Day24 schreef op 15 maart 2004 @ 02:54:
Tja....wat kan ik zeggen.... ik ben een rare.....
Nou ken ik mezelf.... ik wil gewoon dat het er leuk uit ziet... Daarnaast denk ik dat ik hem ook veel zal gebruiken in en rond huis.... [...]
1 beslissende factor zou idd wel de remote kunnen worden....
Zo raar is dat niet. Ik wou ook een mooie (--> Rio viel af). Over het hoesje ben ik nog niet zo te spreken. Beschremd wel lekker en alles, maar hij word er zó veel dikker van! Ander moet ik maar gewoon een broekzak goed school/leeg gaan houden...
De a/b vind ik echt super (--> Xclef valt af). Eerst d8 ik hem niet te gaan gebruiken. Maarja, hij is kleiner dan ik dacht en de piepje kan ik alleen tevoorschijn toveren als een nummer op pauze staat. Maar het allerbelangrijkste: Je kan er alles mee wat je met da speler zelf ook kan! (Behalve text-bestandjes lezen ;) )
Hoewel ik het ding veel weggestopt heb vind ik champagne wél een superkleur. ( ;) :9 Het liefts loop je er de hele dag naar te kwijlen :9 ;) ) Laten importeren zou ik dus sowiso al niet doen, maar wil je het toch, kijk dan wel uit met garantie en extra kosten. En ook de levertijd kan nog wel eens tegenvallen.

PS Als je in de buurt van Roden/Groningen werkt/woont/studeerd, mag je hem best eens komen bewonderen... Maar dan kan je ook naar de MediaMarkt gaan :P

[ Voor 8% gewijzigd door DeeD2k2 op 15-03-2004 20:17 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tsjah, kiezen is lastig :).

Zowel de Rio Karma, de Xclef HD800 en de iRiver iHP 1x0 zijn prima spelers. Alleen de laatste wordt op dit moment geleverd met afstandsbediening, alhoewel de ab voor de Xclef er ook over een tijdje aan komt.

Een 1,8" schijf is trouwens niet "beter" dan een 2,5" schijf hoor. De eerste is alleen kleiner in formaat (en daardoor langzamer met lezen). Verder is een tuner misschien ook handig? Die heeft de Rio Karma weer niet. In de tweakers.net shopservey kun je kijken hoe mp3cdspeler.nl bevalt als winkel.

Zoek zoveel mogelijk informatie over je spelers, lees reviews en vergelijk bij verschillende winkels de prijs. Iemand die een iRiver heeft zal je voornamelijk vertellen hoe goed deze is en hetzelfde verhaal voor iemand die een Xclef heeft. Succes met kiezen :).

[ Voor 20% gewijzigd door dr snuggles op 15-03-2004 15:25 ]

• Day24
Bedankt voor jullie reacties!

Tja... het kiezen wordt niet makkelijker.... maar nadat ik vannochtend voor mijn werk even bij en winkel langs ben geweest waar ze de iRiver hadden, heb ik toch besloten dat deze afvalt.... ik vind hem ECHT niet mooi....sterker nog, ik vind hem ronduit lelijk.... Ik weet dat dat puur mijn smaak is, maar het is nou eenmaal zo...

Kijk, het liefst zou ik natuurlijk gewoon een spelertje hebben die er uitzag als de philips, die dan de functies en mogelijkheden van de iRiver zou hebben.... maarja...zoete broodjes he?

Dus uiteindelijk kom ik vooralsnog uit op de X-Clef 800....
Nou weet ik dat deze nu alleen bij mp3cdspeler te koop is, maar ik heb mmport gemaild, en die zeiden dat ze de officiele import versie in april gaan leveren voor 349 euro....dus 10 minder dan bij de eerder genoemde winkel.... de vraag is natuurlijk of ik daar op wil wachten....

Anyway, bedankt allen!

Verwijderd

Daarbij wil ik dan ook een kanttekening maken dat mmport zichzelf de laatste tijd niet echt populair heeft gemaakt door het geven van foutieve leverdata, hoewel dat misschien niet geheel hun eigen schuld is, maar wel deels. Mp3cdspelers heeft dit bewust niet gedaan, dus is het misschien verstandiger om hem daar alsnog te bestellen als je hem echt graag wilt hebben. Bij mmport acht ik het immers voor alsnog onzeker wanneer zij iets leveren, maar wie weet hebben ze geleerd...

Veel succes nog en als ik een HD speler zou kopen, zou ik ook een HD800 willen hebben. Hij ziet er mooi uit, schijnt gemakkelijk in gebruik te zijn en hij klinkt ook nog eens lekker. Misschien is het wel handig om er andere oordopjes bij te kopen, maar daarvoor verwijs ik je naar het oordopjes topic. Dit advies geldt dan ook voor elke HD speler, want oordopjes zijn vaak de beperkende factor en het zou zonde zijn als je niet al het geweld uit je spelertje kon slepen...

• Day24
Ah ok....bedankt voor de tip! Het word dan dus toch mp3cdspeler.nl
Dat over die oordopjes heb ik al heeeeel erg vaak gehoord, maarja, dat moet een maandje wachten... heb bijna het geld bij elkaar voor de speler, de maand daarna koop ik nieuwe oorpluggen en een usb 2.0 kaartje (aangezien ik nog met usb 1.1 zit...ugh.... dat word de eerste maand langzaam alles over pompen..... zucht.... nu maar hopen dat mijn usb het aankan om tegelijk via de ene poort data naar dat ding te sturen terwijl het via de andere poort data ontvangt van mijn crappy usb modem...)

nogmaals bedankt!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Even 1 nachtje overpompen, 20GB zet je met USB 1.1 bij 1MB/s continu vol in 5,7 uur.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• dr snuggles
  • Niet online
Grrrrrene schreef op 16 maart 2004 @ 11:46:
Even 1 nachtje overpompen, 20GB zet je met USB 1.1 bij 1MB/s continu vol in 5,7 uur.
Owja, en je dan afvragen waarom je mp3-speler toch zo warm is ;).

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Da's in dit jaargetijde best prettig in je broekzak :+

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:19
ik ga ook hoogst waarschijnlijk voor de HD800 al had ik de schijf groter gewild qua gig's maar ja je kan niet alles hebben :)

                           

• DeeD2k2
jeehaa schreef op 16 maart 2004 @ 12:36:
ik ga ook hoogst waarschijnlijk voor de HD800 al had ik de schijf groter gewild qua gig's maar ja je kan niet alles hebben :)
Ik vraag me nog steeds af waarom iedereen altijd meteen zijn hele collectie op zo'n ding kwijt wil. Iedereen heeft in een periode zijn favo muziek, dan hoeft de rest er toch niet bij op? Wat vervangen is (helemaal met usb2) een fluitje van een cent. En luister maar eens 20Gb aan muziek (mp3/ogg); ben je lang zoet mee! Na max een uurtje of 16 kan je je baterij btw ook op gaan laden. Is het dan zoveel extra werk op even een paar nummers te vervangen? Eromt nog een bij dat die extra ruimte je al gauw 100 euri meer gaat kosten, daar wil ik die kleine moeite wel voor doen...

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:19
dat is ook wel weer zo, maar nu heb je het alleen over muziek bestanden. het gaat er bij mij om dat ik een film/foto archief backup kan maken van 30-50 gig

                           

• dr snuggles
  • Niet online
Ik vind het anders erg makkelijk dat je volledige collectie erop kan. Een veel gehoord probleem bij flash-mp3 spelers is juist dat je zo vaak de inhoud moet veranderen om wat anders te horen.

Bovendien luister ik in een vrij vreemde volgorde: Paar min caberet, stukje trance. Nieuwsbericht op de radio luisteren, een nummer van Queen, @ random iets, trance en slapen :P. Ik hoef alleen 1x in de zoveel tijd m'n verse muziek erop te zetten. Ideaal voor de luie mensch dus :).

[ Voor 13% gewijzigd door dr snuggles op 16-03-2004 18:22 ]

• DeeD2k2
jeehaa schreef op 16 maart 2004 @ 17:43:
dat is ook wel weer zo, maar nu heb je het alleen over muziek bestanden. het gaat er bij mij om dat ik een film/foto archief backup kan maken van 30-50 gig
Een mp3 speler is om mp3's te spelen, niet? Als je iets wil backuppen kan je altijd nog een DVD bakken...
Of wat dacht je van deze: Maxtor Personal Storage 3000LS, 40Gb, USB2.0 dan heb je dus voor minder dan 100 euro meer dan een verdubbeling van je capaciteit! Kan je je mp3 speler teminste gebuikrn waarvoor hij gemaakt is ;)
wwillem schreef op 16 maart 2004 @ 18:21:
Ik vind het anders erg makkelijk dat je volledige collectie erop kan. Een veel gehoord probleem bij flash-mp3 spelers is juist dat je zo vaak de inhoud moet veranderen om wat anders te horen.

Bovendien luister ik in een vrij vreemde volgorde: Paar min caberet, stukje trance. Nieuwsbericht op de radio luisteren, een nummer van Queen, @ random iets, trance en slapen :P. Ik hoef alleen 1x in de zoveel tijd m'n verse muziek erop te zetten. Ideaal voor de luie mensch dus :).
Dat is ook mijn reden voor een Harddisc speler. Maar het id erachter is dat ik niet vaak maar weinig moet verversen. Dat ik niet hoef te verfersen hoeft van mij nou ook weer niet. (Is het nog te volgen? :P ) En tot nu toe lukt dat nog redelijk. (Wat wil je als je hem nog maar 4 dagen hebt ;) )
Je hebt idd een vreemde gewoonte, maar als je dan niet met 20GB af kan, vind ik het wel heer vreemd...

[ Voor 48% gewijzigd door DeeD2k2 op 16-03-2004 21:17 ]

Pagina: 1