USB-probleem op A7N8X-X

Pagina: 1
Acties:

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Het probleem:
Op mijn A7N8X-X verdwijnt mijn USB-stick soms zomaar. De drives staan dan nog wel in "Deze computer" en de verkenner maar als ik ze open staat er niets op. Het loshalen en weer aankoppelen van de stick verhelpt het probleem voor ongeveer 5 min. waarna de boel weer overnieuw begint.

Ook andere USB-apparaten zoals printers en hubs verdwijnen 'zomaar' uit apparaatbeheer. Op het moment dat ik in apparaatbeheer bij de USB-apparaten kijk zie ik ook geen root-hub meer. Op andere PC's werken alle geteste apparaten wel correct.

Wat heb ik zelf al geprobeerd?
-Een volledig nieuwe installatie Windows XP: geen resultaat
-Nieuwe chipset drivers (N-Force 3.13 geloof ik, iig de laatste van nvidia.com): geen resultaat.
-Drivers geïnstalleerd voor de stick: geen resultaat
-USB-hub aangesloten met eigen voeding, ook deze verdwijnt zomaar uit apparaatbeheer.
-Alle poorten op het moederbord geprobeerd, geen van alle werkt correct.
-PCI-kaartje met USB-poorten geplaatst, dan gaat het wel goed.

Het gebruiken van de search met de trefwoorden "USB apparaten verdwijnen" levert 30948 resultaten op, in de eerste hit ([rml][ XP] USB probleem, apparaten verdwijnen...[/rml]) wordt de website http://www.usbman.com genoemt. Helaas is deze site erg onduidelijk en heb ik er geen oplossing kunnen vinden. Ook Google is me niet erg behulpzaam (of ik zoek niet goed natuurlijk ;)).

Alternate (de verkoper van het moederbord) en Asus zeggen dat mijn moederbord goed is.

Wie o wie weet er een mogelijke oorzaak en als het even kan ook een oplossing?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:55
Heb je al gekeken bij apparaatbeheer=>onder usb-controllers=>dan naar usb-hoofdhub en usb 2.0 root hub, als je hier op eigenschappen klikt, kun je onder het tabblad "energie beheer" kijken=> en dan "De computer mag dit apparaat uitschakelen op energie te besparen" uitzetten.

Ik weet niet of het helpt maar je kunt het in ieder geval proberen.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
allard_070 schreef op 14 maart 2004 @ 20:32:
Heb je al gekeken bij apparaatbeheer=>onder usb-controllers=>dan naar usb-hoofdhub en usb 2.0 root hub, als je hier op eigenschappen klikt, kun je onder het tabblad "energie beheer" kijken=> en dan "De computer mag dit apparaat uitschakelen op energie te besparen" uitzetten.

Ik weet niet of het helpt maar je kunt het in ieder geval proberen.
Sorry, vergeten te vermelden dat ik dit al had geprobeerd :o. Het heeft iig geen effect gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door AtleX op 15-03-2004 19:24 . Reden: typo's :( ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
* AtleX kickt dit topic iets te vroeg maar is een beetje wanhopig en hoopt op een oplossing.

Verwijderd

zo te zien is je mobo brak, en anders laat je toch lekker dat pci kaartje zitten

Verwijderd

Andere Voeding al geprobeerd????

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:36

DSK

boeiend...

Heb je SP1 geïnstalleerd?
Veel problemen met USB 2.0 poorten heb ik hier al mee zien opgelost geraken

Blog (Linux-related)

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-08 14:37

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Ligt zeer waarschijnlijk aan je moederbord(brak zoals hierboven al gezegd). Een vriend van mij heeft precies hetzelfde probleem gehad. Gewoon een los PCI kaartje erin voor USB werkt perfect. Misschien kun je je nog beroepen op garantie. Succes

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Volgens Alternate en Asus is mijn mobo goed, al geloof ik dat niet erg. Mijn voeding is een Zalman 300w met mooie voltages, ook mijn temps wijken niet echt af. Ik draai Windows XP met SP1. Ik laat wel lekker dat PCI-kaartje zitten, jammer van de 4 poorten op het moederbord.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 08:26
Ik heb precies hetzelfde probleem. Wilde eerst een eigen draadje openen maar aangezien jij het ook hebt leek me dat niet handig.

Ik merkte dat mijn pc soms de USB-verbinding verbreekt. Ik kreeg bijvoorbeeld nooit een kaart van tomtom op mijn ipaq omdat zo rond de 70% van de 32MB activesync me meldt dat de verbinding weg is. Daarna de Ipaq op een andere aansluiting gezet en die doet het nu goed. De laatste tijd merk ik dat mijn printer soms stopt met printen, ook daar is dan de verbinding weg. Ik heb ook die nu op een andere poort staan en hoop dat alles goed gaat.

Ik draai SP1 en heb de Nvidia 4.24 mobo drivers. In apparaatbeheer zie ik voor USB enkel microsoft drivers geinstalleerd. Overigens zie ik daar nergens USB 2.0, enkel drie keer USB root hub, tweemaal standard OpenHCD USB Host controller en eenmaal standard enhanced PCI to USB Host controller.

Er staat me ook bij dat van de 6 poorten er 4 uit de NVIDIA chipset komen en twee zijn "bijgeprikt op het mobo". Wellicht dat daar een verschil tussen zit.

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:09
Heb je al een bios update geprobeerd?

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 08:26
Ik heb de Uber 1007. Dat is voor de a7n8x Deluxe revisie 2 nog steeds de laatste. Ik vond overigens nog een draadje elders, het probleem hebben vele anderen ook:

http://www.nforcershq.com...1bc4519b0dccb7db410773788

Verwijderd

Ik heb ook dit probleem. Alleen het vreemde is dat ik alleen dit probleem heb bij de usb stick. Niet bij mijn muis of bluetooth adapter. De A7N8X-E deluxe heb ik en winxp. Ik heb ook bios 1007... en ook al een aantal dingen geprobeert. Ik heb zelfs een mail aan asus gestuurd.. 2 weken geleden, nog geen reactie.

Aangezien usb eigenlijk prima werkt en alleen met mijn usb stick slecht werkt, heb ik het idee dat het een software probleem moet zijn. Aan windows xp ligt het niet, ik heb nl gelezen dat lunix gebruikers er zelfs last van hebben. Ik heb ook forums gelezen waar de printer problemen gaf.. Het lijkt iets te maken te hebben met usb apperaten waar geheugen in zit of zo. Ik hoop dat een van jullie een oplossing vinden. ik zou het zonde vinden als ik niet alle 6 de poorten kan gebruiken en alsnog een extern kaartje moet kopen... beetje onzin toch!
Pagina: 1