Toon posts:

DVD Rippen

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe rip ik een DVD zodanig dat de kwaliteit wordt zoals op je TV?

Ik heb de search gebruikt maar ik ben er niet zoveel wijzer van geworden.
Als ik een DVD rip dan duurt het een half uurtje maar dan is de kwaliteit om te huilen. Ik zag iemand in een ander topic die er 20 uur over doet, de kwaliteit van zijn rip is dan ook veel beter. Welke software/codecs/instellingen moet ik gebruiken?

Ik zit nu een beetje op doom9.org te kijken maar daar word ook niet echt duidelijk uitgelegd hoe je nou een dvd ript zonder kwaliteits verlies.

Verwijderd

dvd2svcd
dvdshrink

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Hier zijn al genoeg topics over lijkt me. ff beter zoeken :)

Maar voor beginners is DVDShrink wel goed (de nieuwste versie).

--

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

DVD Decrypter om te rippen daarna Pinnacle Instant Copy 8 om te compressen en te fikken...

Verwijderd

Topicstarter
[rml]Smarron in "DVD's backuppen; de beste manier [ Deel 2..."[/rml]

:?

Thx voor alle reacties :) Ik ben nu DVDShrink aan het proberen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 23:01 ]

Verwijderd

Inderdaad zijn genoeg topic over te vinden..ALs je het makkelijk wl doen gebruik je smartripper en dan de nieuwste nero om het te fikken. Die comprimeert het zelf automatisch.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 23:01:
Inderdaad zijn genoeg topic over te vinden..ALs je het makkelijk wl doen gebruik je smartripper en dan de nieuwste nero om het te fikken. Die comprimeert het zelf automatisch.
Even voor de duidelijkheid, ik wil hem omzetten naar .avi/.mpg :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

dat omzetten kan nero ook voor je doen.
Ik zou zeggen kijk eens naar www.doom9.org , een mooie site met wat guides hoe je moet rippen en converteren naar avi, of mpg

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 23:03:
[...]

Even voor de duidelijkheid, ik wil hem omzetten naar .avi/.mpg :)
DVD2SVCD o.a.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:19
De software/codec/instellingen die je moet gebruiken kunnen variëren, het is deels een kwestie van uitproberen. Als het 20 min duurt en de kwaliteit is bagger (kan ik me voorstellen) dan kun je er van uit gaan dat je iets niet goed hebt ingesteld. Loop een en ander eens na, probeer wat andere instellingen. Zet bij de divx encoding instellingen de bitrate eens omhoog (of gebruik zo'n standaard profile), misschien de boel eerst resetten naar standaard ofzo (kleine optie ergens aangevinkt en toen vergeten bijv. gen idee).

Om dit alles wat makkelijker te maken en je de tijd te besparen zijn er op inet een berg guides te vinden die je stap voor stap begeleiden in het maken van zo'n avi. Bijv op onderstaande links:
http://www.doom9.org/index.html?/xvid-guides.htm
http://www.doom9.org/index.html?/gknot-main3.htm
http://www.dvdrhelp.com/dvdripping#6;33

Een hele zooi opties, ook een zooi software dat je moet downloaden en installen. Loop die sites even door. Neem een guide die je aanstaat en probeer het gewoon. Lukt het niet probeer dan een andere. Wil het nergens lukken, dan mag je wat mij betreft de boel hier weer voorleggen, maar vertel dan wer _precies_ wat je gedaan hebt, welke guide, software, software versies, divx versie, enz enz. Anders lijkt het nogal sterk op het zoveelste 'hoe moet ik rippen topic', en daar zit niemand echt op te wachten.

Succes :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.