a. Wat ik heb:
1.Een PC met volgende eigenschappen:
-Microsoft Windows XP
-Home Edition
-Versie 2002
-geregistreerd 55677-OEM-001…..
-vervaardigd en ondersteund door:
Packard Bell Computer
AMD Athlon™ XP2200+
Kloksnelheid 1,8 GHz
240 MB RAM-geheugen
2.Een Recovery Disk
3. CD1 en CD2 (MasterCD’s) gemaakt bij de eerste ingebruikname.
4. Een set van drie diskettes MS DOS 6.2
5.Opstart-diskettes voor Windows 95 en Windows 98.
6. Alle nodige “documenten” zijn in veiligheid gebracht.
b. Wat ik wil:
Mijn harde schijf herformateren met een (kleine) partitie voor de DOS-besturing en een (grote) partitie voor XP-besturing, elk afzonderlijk: een dual-installatie dus. Ook het installeren van beide programmas op de PC.
c. Hoe ik het wil:
Graag had ik “een stap voor stap” uitleg met praktische waarden voor de grootte van de partities, de juiste volgorde van de handelingen en de juiste FAT en/of NTFS instellingen, die volgens U redelijk zijn..
De gewone installatie vanaf “nul” -zonder partities -heb ik vroeger al eens uitgevoerd voor XP.
d. Nabeschouwing:
Ik heb heel wat boeken en tijdschriften nagekeken om zelf te doen wat ik aan U vraag, maar die geven telkens maar gedeeltelijke oplossingen en vele waarschuwingen die mij eerder bang maken om de procedure te beginnen.
1.Een PC met volgende eigenschappen:
-Microsoft Windows XP
-Home Edition
-Versie 2002
-geregistreerd 55677-OEM-001…..
-vervaardigd en ondersteund door:
Packard Bell Computer
AMD Athlon™ XP2200+
Kloksnelheid 1,8 GHz
240 MB RAM-geheugen
2.Een Recovery Disk
3. CD1 en CD2 (MasterCD’s) gemaakt bij de eerste ingebruikname.
4. Een set van drie diskettes MS DOS 6.2
5.Opstart-diskettes voor Windows 95 en Windows 98.
6. Alle nodige “documenten” zijn in veiligheid gebracht.
b. Wat ik wil:
Mijn harde schijf herformateren met een (kleine) partitie voor de DOS-besturing en een (grote) partitie voor XP-besturing, elk afzonderlijk: een dual-installatie dus. Ook het installeren van beide programmas op de PC.
c. Hoe ik het wil:
Graag had ik “een stap voor stap” uitleg met praktische waarden voor de grootte van de partities, de juiste volgorde van de handelingen en de juiste FAT en/of NTFS instellingen, die volgens U redelijk zijn..
De gewone installatie vanaf “nul” -zonder partities -heb ik vroeger al eens uitgevoerd voor XP.
d. Nabeschouwing:
Ik heb heel wat boeken en tijdschriften nagekeken om zelf te doen wat ik aan U vraag, maar die geven telkens maar gedeeltelijke oplossingen en vele waarschuwingen die mij eerder bang maken om de procedure te beginnen.