Toon posts:

Wanneer ik DHCP lease vernieuw is er dan een mogelijkheid...

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik DHCP lease vernieuwd (in dos) is er dan een mogelijkheid dat ik er voor zorg dat ik niet me oude ip adres krijg want deze geeft nogal wat problemen. Zelf maak ik nu gebruik van wanadoo premium win xp en sinds kort ook dhcp. Ik heb mijn DHCP lease al vernieuwd maar ik krijg weer me oude ip terug. Is er een manier dat ie die oude ip niet probeert terug te halen? Ik heb problemen met marktplaats.nl, scholieren.com etc. Ook contact opgenomen met de provider die zeiidde dat ik me time out naar marktplaats etc maar moest mailen. Dan zouden ze kijken of er wat aan te doen was. Ik heb het ook op mijn win 98 systeem gecheckt en die heeft de zelfde problemen.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-12 10:40

r0b

Merge met: Kan op een aantal pagina's niet komen. ? :)

Maargoed, dit is alleen mogelijk als je langere tijd offline bent/blijft.
Er staat namelijk ook een zogenoemde 'lease-tijd' ingesteld op de DHCP server aan de kant van Wanadoo.
Deze lease-tijd bepaalt binnen hoeveel tijd jij weer hetzelfde IP adres toegewezen krijgt.

Wat deze exact is bij Wanadoo weet ik helaas niet.

[ Voor 11% gewijzigd door r0b op 13-03-2004 17:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die staat op iets van 7 dagen maar via dos kan je hem wel vernieuwen. Dit heb heb ik dan ook gedaan maar krijg de zelfde terug.

• r0b

r0b

Je kan hem dan wel vernieuwen aan jouw kant, maar de lease blijft bestaan aan de kant van Wanadoo.

Als de lease van Wanadoo daadwerkelijk op 7 dagen staat, dan euh .. moet je 7 dagen lang niet online zijn / niet je lease vernieuwen. (en zelfs dan heb je kans dat je: A) Hetzelfde IP terugkrijgt omdat die dan gewoon vrij is en B ) Een ander IP uit de 81.x.x.x range, waarbij je dezelfde problemen zult hebben.)

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12 06:04
probeer voor de gein je mac adres van je netwerk kaart/modem aan te passen, misschien dat dat helpt

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je had hier al een dezelfde topic over gepost. Een nieuwe openen over precies hetzelfde is totaal niet nuttig?

Overigens missen we nog teveel info. Zoals welke ISP je hebt en/of je een router hebt, want je interne IP refreshen heeft ofcourse geen zin |:( ...

edit:
Ik raad je iig aan om eens wat te doen aan je Topic-start-maak-skillz, want dit is 10x niks natuurlijk :) Alinea's misschien?

[ Voor 22% gewijzigd door Osiris op 13-03-2004 17:24 ]

• r0b

r0b

offtopic:
Heb al een TR ingediend. Even wachten op een merge, lijkt me. :)

edit:
Of een slotje. Have it your way. :+

[ Voor 42% gewijzigd door r0b op 13-03-2004 17:28 ]

Verwijderd

soms worden bepaalde IP ranges geblokkeerd bij bepaalde sites zoals TMF chat, als mensen dan stout zijn geweest op de chat, of iets anders soortgelijks, dan blokkeren ze gewoon IP's of IP ranges...

wil niet zeggen dat jij stout bent geweest, misschien wel je buurman, maar het kan natuurlijk ook gewoon een technisch probleempje zijn....

:>

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

OK, nu mag je eerst eens goed naar je email gaan kijken.
Een 2e topic openen met exact dezelfde vraag, zonder de sluitposting van de vorige te lezen is niet de bedoeling.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.