Over de MSN chat werden vaak jonge kinderen gelokt door ouderen, die zeiden dat ze ook jong waren. Behoorlijk ernstig dus.
Nu houd ik mij totaal niet bezig met MSN of de chat daarvan, maar als er pedoseksuelen actief zijn op een netwerk dan is dat niet een lokaal iets / gelimiteerd door landsgrenzen. Klootzakken kunnen tenslotte overal wonen
Er zal vast een logische reden voor zijn waarom de Amerikaanse servers dan wel toegankelijk zijn - bijvoorbeeld een juridische, gebaseerd op een voorgeschiedenis of geld.
Een snel
Googletje laat ook zien dat het laatste aan de orde is: in verband met financiële kosten voor het onderhouden/modereren is besloten om het netwerk te beperken tot USA, Canada, Japan en Brazilië. (
http://cnews.canoe.ca/CNE...2003/09/23/200757-ap.html)
Je mag voortaan wel iets genuaneerder reageren
Nou, persoonlijk vind ik wel dat hij een punt heeft: tenslotte is "denken dat je veilig bent" heel wat anders als "de MSN chat veiliger maken". Zoals ik al zeg: klootzakken kunnen overal wonen. Dat ze het voor ons afsluiten wil nog niet zeggen dat "hun wereld" ineens een stuk beter/veiliger is geworden. Maar goed, waarschijnlijk is het MSN netwerk ook een stuk moeilijker te reguleren, tenminste - zonder dat je dat ontzettend veel geld kost. Dan is het afsluiten van een paar continenten/IP-blocks een stuk goedkoper
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 13-03-2004 06:38
]