Toon posts:

[tv-out] Tv trilt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dit is niet een FAQ geval..

Zit met het volgende: Mijn tv-out werkt prima. Als de output op 1024 * 768 staat is het beeld op mijn tv prima (voor zover dat kan met tv-out) Alleen zodra die overschakeld naar een lage resolutie dan (bv als je een film via overlay afspeeld) dan trilt het beeld als een oude vent met parkinson (trilling is horizontaal voor mijn gevoel). Het vreemde is dat het hoe lager op het scherm je kijkt hoe minder het wordt. onderaan is het gewoon zelfs niet zichtbaar meer.

Dingen die al geprobeerd zijn:
* Laptop via dezelfde kabel: Super straks beeld.
* Andere verloop tussen kaart en kabel: Haald niks uit
* Svhs kabel / composit video kabel (allebij best wel goeie dikke kabels): Geen verschil
* Andere drivers, van de nieuwste tot zelf de 43.xx series: geen verschil (alleen nieuwste krijg ik zelfs de overlay niet werkend (bekend probleem voor een TI4200 schijnt)
* verschillende windows versie's (win2k / XP) : geen verschil

Het gekke is dat het wel goed heeft gewerkt met deze kaart.

Hardware:
MSI GF4 Ti4200

Wie helpt mij uit dit rare probleem?

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
gebruik je wel tv tool? dit kan je probleem nog wel eens verhelpen....

en wat je zegt, nee dit is niet het bekende faq probleem, bedoel je daarme dat je zeker geen last heb van flicker(die je uit kunt zetten in tv tool met FLICKER REMOVAL?

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik gewoon nview en dit heeft altijd gewerkt (en doet het eigenlijk nog) alleen zodra de resolutie op 640 * 480 komt dan gaat het mis (800 * 600 is ook gewoon prima, kan gewoon de tekst van de icoontjes op mijn bureaublad lezen)
Maar het beeld flikkert trouwens niet maar beweegt horizontaal

Maar zal tv tool ff downn en eens kijken of dat wat uit haald....

Verwijderd

Topicstarter
Op zich werkt het wel beter met tvtool, maar nu springt het hele beeld telkens 1 of 2 pixels van links naar rechts. Het beeld is wel scherp dus het is lijkt me een software probleem.
Is er een oplossing (register fix of wat dan ook) om mijn probleem te verhelpen.
Want vind het een beetje zonde om tvtool te moeten kopen terwijl het eigenlijk niet eens echt goed werkt....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het vermoede dat het probleem zit in de 640 * 480 resolutie. Heb een paar drivers bij de antiek zaak op de hoek gehaald, de 29.42 drivers en daar is de overlay resolutie 800*600. Zodra er dan een filmpje full screen word afgespeeld schakelen deze niet terug naar de 640*480 maar blijven op 800*600. Het beeld is dan wel goed.

Iemand een iedee hoe je met wat nieuwere drivers (niet de 50.xx serie want die werken helemaal niet) de full screen resollutie op 800*600 kan zetten ivp 640*480 ??

Verwijderd

steeds meer mensen met een Ti4X00 hebben problemen met tvout en drivers.....

misschien een idee om een grote topic van te maken?

[rml][ TV out] welke driver fullscreen == ok (nvidia)[/rml]

TV Out Probleem met XFX Ti4200 64MB DDR

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 21:44 ]

Verwijderd

Ja ik hoor vaker over die TV tool maar deze ondersteund schijnbaar de ATI Mobility Radeon 9000 niet en dat is heel vervelend want ik zit ook met het probleem van grijs beeld en trillend... en nergens is een oplossing te vinden.

Ik heb via een SVideo kabel vanuit de Toshiba A30-101 Notebook naar een Sony televisie.
Pagina: 1