Toon posts:

TV Out Probleem met XFX Ti4200 64MB DDR

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vorig jaar heb ik een leuke nieuwe computer gekocht met daarin een XFX Ti4200 v64 MB DDR videokaart met TV-out. Door een kleine verhuizing op mijn kamer werd het voor mij eindelijk eens interessant om de TV-Out te gaan aansluiten. Ik dus een kabeltje gekocht, maar de afgelopen 5 dagen heb ik alleen maar lopen klojo-en om dat ding aan de praat te krijgen. Het enige wat ik krijg is een streepje van ongeveer een milimeter bovenin mijn scherm, wat overigens wel mijn computerbeeld is (zie ik als ik met vensters sleep, dan beweegt er iets).

Nou lijkt dit weer op een gevalletje: kijk op het grote tv-out faq, maar dat heb ik al geprobeerd... Ik heb bijna alles al geprobeerd. Zelfs al nieuwe kabel gebruikt, andere tv gebruikt, maar steeds weer dat kleine streepje.

Verder heb ik de nieuwste drivers geinstalleerd.

Heeft iemand een idee, of kent iemand dit probleem??? Ik word er eerlijk gezegd een beetje gek van 8)7 |:( :|

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In mediaplayer overlay aanstaan toevallig? leverde bij mij ook een hoop bagger op (dwz had wel beeld maar een zwart beeld, schiet nog niet op. En zet je resolutie van je beeldscherm eens op 800x600 of 1024x768 - meer kan een TV echt niet aan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Als je alles al geprobeerd hebt denk ik al snel aan videokaart stuk.
Wat ik tot nu toe meegemaakt heb met TV-uitgangen dat het in een keer werkt of niet. En ook dat ze wel vaker stuk zijn.

Terug naar de locale pc-boer en zegge dat je nieuwe wil, neem aan dat je garantie hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas... had het maar met mediaplayer te maken, maar dit is gewoon het gehele beeld. Verder heb ik al alle resoluties van 1024x768 en lager en kleuren geprobeerd, maar altijd dat kleine streepje...

Verwijderd

zit er niet heel toevallig een jumper OP de videokaart om te kiezen tussen pal en ntsc, dat heb ik namelijk ook.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben teruggegaan naar Mycom en ondanks dat de garantie 3 dagen was verlopen hebben ze hem ingenomen en er naar gekeken... En zoals inderdaad al werd gezegd, konden ze niets aan de kapotte Tv-out doen en krijg ik nu een nieuwe kaart. Mijn XFX TI4200 64MB DDR wordt vervangen (aangezien deze niet meer leverbaar is) door een MSI FX5200-TDR128... Goede deal?? of wordt ik hier vierkant genaaid???

Verwijderd

Topicstarter
Hmm misschien krijg ik toch een andere kaart.. Ik heb net effe de specs gezien van die MSI kaart en da's wel heel wat anders dan mijn oude XFX. Het zou best een lager typetje kunnen zijn... ooops :) :9 8)7

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Jup zo'n FX5200 is echt bagger. Je TI4200 als DX8.1 kaart trekt hem er zelfs nog in DX9 games uit, terwijl de FX5200 DX9 is :P.

Misschien een beetje aan de late kant, maar heb je het al eens met TvTool geprobeert? Lost sommige problemen op als sneeuw voor de zon :).

[ Voor 4% gewijzigd door iets op 12-03-2004 00:46 ]

tvw

Verwijderd

oei..... ik vind de FX5200 een rotkaart. dat is echt zo een budgetkaart en de Ti4200 is juist een topkaartje(valt iig niet in catagorie budgetkaartje). als ik jou was zou ik een betere kaart nemen (eventueel bijbetalen?) dan de FX5200 maar ieder zo zijn mening.

wil je weten wat een goeie kaart zou zijn kijk dan ff op tom's hardwareguide site en zoek wat benchmarkjes op.

Note: ehm je zit al over je garantie heen, dus ehm mja kijk maar hoe ver je ze kan polsen. zij kunnen en mogen weigeren.

nogmaals zit er niet toevallig een jumpertje op je kaart? dat zou de streepje verklaren omdat ie gejumperd is op NTCS ipv PAL

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 00:49 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Kijk ook eens naar mijn guide @ [rml][ TV out] welke driver fullscreen == ok (nvidia)[/rml]

Suc6!

Instagram / YouTube

Pagina: 1