(XP pro) Map onverwijderbaar

Pagina: 1
Acties:

• screenspider
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-10-2024
Hallo,
Bekend probleem, alle discussies al bekeken, maar er staat bij mij op een partitie (G:) twee mappen die onverwijderbaar zijn. Ze nemen geen ruimte in, er zit niets in, dus niet echt lastig. En toch bevalt het me niet.
Alles geprobeerd. Eigenschappen staan steeds op 'alleen lezen', ook na wijziging. In register geen spoor van te vinden. In verkenner en PowerDesk zijn de mappen niet toegankelijk. Via Idoswin wel, daar zie ik dat er niets in staat.
Via taakbeheer -> explorer afsluiten ->CMD opstarten ook alles geprobeerd. Onmogelijk. Aangezien het een NTFS-partitie is ook met NTFS-DOS geprobeerd. Daar krijg bij gebruik van rd ik de melding: pad is ongeldig, dis is geen map. Met del komt de melding: toegang geweigerd.
Al met al onoplosbaar??
met dank voor het meedenken!

Mart

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Veilige modus ook geprobeerd?

It’s the economy, stupid!

Verwijderd

Heb ik ook gehad, maar dan op mijn C schijf. Ik had windows opnieuw geinstalleerd, is misschien wat drastisch, maar ik ergerde mjin eigen er gruwelijk aan.

Verwijderd

Waar komen die mappen vandaan?
Oftewel: hoe heten ze?

Onze glazen bollen werken niet optimaal vandaag ;)

Verwijderd

kijk of je ze met cut / paste kan verplaatsen of renamen....daarna ken je ze meestal wel verwijderen

Verwijderd

computer herstarten en gelijk die
mappen proberen te verwijderen.
soms heeft een of ander proces
die map nog in gebruik, vandaar

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 15:11

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Dos prompt openen, met taakbeheer explorer uitschakelen, vai de Dos promt de map op standaard instelling zetten en verwijderen, het kan zijn dat er namelijk een explorer command aan gekoppeld is en dan kan je proberen wat je wilt

• screenspider
Dank voor de tips. Maar dit soort tips heb ik allang uitgeprobeerd (Veilige modus, cut, rename, verplaatsen e.d.). Blijft onmogelijk. De topic NTFS die genoemd werd geeft als laatste tip (was me nog niet bekend) de verwijzing naar het programma "delete on reboot" . Uitgeprobeerd, maar helaas ook dat niet mogelijk!! Ze staan er nog steeds.
Ze heten: download en ip, hoorden destijds bij e.o. proggie waarvan ik de naam niet meer weet. Ik heb nl. de moedermap (waar ze in staan) omgenoemd naar onbekend (Nee, die kan ik dus ook niet verwijderen).
Overigens las ik ook van de tip "Take ownership", maar hoe doe ik dat bij een map? Althans ik kan onder de eigenschappen niets ontdekken waarbij ik (ben al adminstrator) het eigendom over kan nemen.
Volgens mij is er toch e.o.a. sleutel in het register waarbij de machtiging niet is toegekend. Alleen..... hoe kom je ooit er achter welke sleutel het is? De naam komt iig niet voor.

Mart

• screenspider
Armageddon, hoe bedoel je: "via de Dos prompt de map op standaard instelling zetten"? Ik zie nog wel dat als attribuut de 'd' vermeld staat, maar die kan ik niet wijzigen, toch?

Mart

Verwijderd

Probeer met attrib <directory> de machtigingen van de map proberen te wijzigen.

• screenspider
Onmogelijk, Draak! Kennelijk een hele hardnekkige.

Mart

Verwijderd

Deze computer -> extra -> mapopties -> weergave -> "eenvoudig delen van bestanden" uitvinken.

Dan rechtermuisknop -> eigenschappen -> beveiliging op de desbetreffende map.

Daar kan je "ownership taken" e.d.

Misschien heb je hier iets aan?

Verwijderd

Zou het niet kunnen dat je HDD gewoon op die plek beschadigd is en daardoor die map niet meer kan verwijderen. Voer eens een oppervlakte controle uit!

Succes

• screenspider
Tymon bedankt! Dat met dat uitvinken in de mapopties wist ik niet. Zodoende kon ik de tab 'beveiliging' niet vinden. En tot m'n grote verrrassing heb ik nu 1 van de 2 mappen kunnen wegkrijgen!
Bij de 2e lukt het nog niet. Elke keer als ik de eigenschappen aanklik staat niet lezen nog aan, en bij de instellingen voor de beveiliging heb ik nu alle rechten. Maar deleten? Ho maar.
Iig bedankt voor de tip. Weer wat geleerd!

Mart

• screenspider
Dmark, die oppervlqktecontrole had ik ook al uitgevoerd. Geen problemen. Ik kom nu echter wel achter iets anders.
Ik heb dus nu wat meer rechten, 1 van de 2 mappen is idd weg. De tweede (met de naam ip) is niet weg te krijgen.
Via DOS opstarten en NTFSDOS kan ik nu zien dat in die map nog 2 bestanden staan: Login.cmd en Termcap. Die hebben te maken met Telnet. Alleen niet op deze plek, want die staan normaal in de windows\system32. Daarvandaan worden ze normaal gebruikt. In het register is ook geen enkele verwijzing te vinden naar die 2 vreemde bestanden op de G: schijf. Niets is te wijzigen (ook dus niet onder DOS). Ook zijn ze niet zichtbaar te maken onder Windows.
Blijft zeer vreemd probleem....
Met dank alvast voor tips!

Mart

Verwijderd

Als ik met Google zoek op "Login.cmd +Termcap" zie ik ook backdoor.egghead (uit 2002) tevoorschijn komen.
Die hoort weliswaar in de system32 te resideren, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat dit wel eens 'n reden kon zijn, waarom het zo moeilijk te verwijderen is.
Het zal wel continue in gebruik zijn.

Het hoeft geen virus te zijn, maar ik zou in ieder geval eens checken op rare processen en op virussen scannen (geupdate uiteraard en desnoods online).

Baat het niet, dan schaadt het niet ;)

• screenspider
Die zoketocht had ik ook al gedaan en die verwijzing naar backdoor gezien. Toch zag en zie ik geen verbanden. Bij de processen is er m.i. geen enkel proces dat er niet hoort, en in system 32 staan genoemde proggies gewoon. Waar kan ik nog meer checken of er mogelijk hiervan iets in gebruik is?
Ook via msconfig komt er geen enkele verdachte beweging naar voren.

Mart

Pagina: 1