Toon posts:

[NTFS] Directory verwijderen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een directory waar ik niet op kan in xp, ik wil hem al een hele tijd verwijderen, maar als ik erop dubbelklik of probeer te verwijderen krijg ik een foutmelding.
Hij geeft aan "Niet toegankelijk. Toegang gewijgerd".
Er heb gezocht op de search, en er bestaan vele topics over, echter zonder succes.
Ik heb geprobeerd met een tooltje, handle.exe om te achterhalen waar hij wordt gebruikt, maar hij vind niks.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 13:38

Tags NL

Harmful or Harmless?

- Heeft je account er genoeg NTFS permissies voor als het om een NTFS disk gaat?
- Zo nee, Take Ownership geprobeerd?

https://powershellisfun.com

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En als je ctrl-alt-del doet, explorer.exe killed, new task > cmd > del 'mapnaam' doet, wordt de map dan wel verwijderd? :)

Verwijderd

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op 17 februari 2004 @ 17:05:
- Heeft je account er genoeg NTFS permissies voor als het om een NTFS disk gaat?
- Zo nee, Take Ownership geprobeerd?
h
Ja dat heeft hij wel, het gaat om maar een directory.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Sinds wanner kan 'Take Ownership' niet op directories uitgevoerd worden? Daarnaast, heb je al geprobeerd explorer te killen zoals ik zei? :)

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-04 20:58
Hoe heet deze directory? Toevallig "system volume" ?? Want dan heb ik hetzelfde probleem!! Maar dat zal dan wel een belangrijke map voor XP zijn. (de naam doet mij denken aan de info over de grote van de schijf)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jilvoos schreef op 17 februari 2004 @ 18:22:
Hoe heet deze directory? Toevallig "system volume" ?? Want dan heb ik hetzelfde probleem!! Maar dat zal dan wel een belangrijke map voor XP zijn. (de naam doet mij denken aan de info over de grote van de schijf)
Dit is een map waarin Windows informatie opslaat. Daarom is deze standaard afgeschermd :) Tevens ook wel handig om te weten of je administrator bent op de computer en waar deze map zich ongeveer bevindt. Bijv, 'Documents and settings', 'Program Files' of ergens anders ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

of Xerox? mjah, zo blijven we gokken. Om wat voor map gaat het?

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-05 21:23
sanfranjake schreef op 17 februari 2004 @ 20:00:
[...]

Dit is een map waarin Windows informatie opslaat.
Nee joh, dat is de map waarin warez worden opgeslagen :+

Kan je niet met een bootflop van www.bootflop.com een ntfs bootable disk maken en dan de dir verwijderen? Aangezien Windows dan niet in de weg zit met z'n "IN USE" gedoe..

57696520646974206c65657374206973206e657264

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Als de map gewoon al niet toegankelijk is door er op dubbel te klikken, dan komt het dus niet doordat een programma het gebruikt, maar omdat je niet genoeg rechten hebt. Ben je administrator, dan kan je dit gewoon veranderen: rechts > eigenschappen > beveiliging.

Ben je geen admin, en je hebt niet genoeg rechten, dan is het voor jou onmogelijk om deze map te verwijderen. Je zal óf de juiste rechten moeten aanvragen bij je admin, óf je zal je er bij neer moeten leggen dat je hem niet weg kan halen (óf je gaat het "minder legale" circuit in en haalt hier een tooltje om het één en ander qua permissies te veranderen (ik weet niet of dat bestaat, zal vast wel)).

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Nee jonges dit is het niet, ik kan de map niet verwijderen omdat hij in gebruik is, maar het is een lege map :S

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

probeer eens dir /x om de korte dos naam te zien van deze directory en probeer eens de korte dir naam te deleten.(eventueel in save mode with command prompt (f8) starten, zodat er zo min mogelijk processen worden meegestart)

[ Voor 33% gewijzigd door blobber op 18-02-2004 00:17 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:55

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Het lijkt me dat het toch gaat om een gebrek aan autorisatie, als hij in gebruik was had handle.exe wel wat opgeleverd. Dus Take Ownership zou genoeg moeten zijn.

Tenzij hij read-only oid is.. probeer eens in een dos-prompt: attrib -r -h -s "dirnaam" (met quotes), en probeer hem dan nog eens te verwijderen.

Overigens wil opnieuw opstarten ook wel eens helpen.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Wat ook wel eens helpt :S is om de weergave van de map op details te zetten, meestal kan je daarna direct zo'n lege map weghalen, soms kan het pas nadat je een keertje hebt gereboot.

Dit vervelende euvel is trouwens de reden waarom ik nog steeds FAT gebruik en geen NTFS, maar nu ik weet dat er een bootdisk is met NTFS ondersteuning kan ik die "zooi" misschien wel eens om gaan zetten naar NTFS :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 00:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu zit ik te denken aan een ntfs bootdisk, ik heb de hele search afgezocht, maar kom eigenlijk niet veel verder dan dat ze bestaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met xp opnieuw aan het installeren, ik erger me stierlijk aan dat mapje, bedankt voor de reacties.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 13:38

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ben toch wel benieuwd wat de naam van die directory was, hopelijk was het niet een van Windows XP zelf waarvan het de bedoeling was dat die niet zou kunnne worden verwijderd |:(

https://powershellisfun.com

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 09:53
Ah, jammer, als je nog even geduld had gehad was er een knoppix CD beschikbaar die het probleem zo voor je opgelost had :+ (aangezien de broncode met hopelijk de nodige NTFS informatie is gelekt)

Verwijderd

-={Fred_Perry}=- schreef op 18 februari 2004 @ 09:14:
Ben toch wel benieuwd wat de naam van die directory was, hopelijk was het niet een van Windows XP zelf waarvan het de bedoeling was dat die niet zou kunnne worden verwijderd |:(
ziet ie vanzelf wel weer verschijnen in dat geval....

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 09:17 ]

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 08:59:
Ik ben nu bezig met xp opnieuw aan het installeren, ik erger me stierlijk aan dat mapje, bedankt voor de reacties.
Ook een manier om een lastig mapje te verwijderen |:(

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter
blobber schreef op 18 februari 2004 @ 09:40:
[...]

Ook een manier om een lastig mapje te verwijderen |:(
Tja, als het op geen andere manier kon dan te booten met ntfs support, en er stond toch nog niks op dus dat was het probleem niet, als de pc helemaal vol stond met docs enzo was het anders.
Ik heb echt alles geprobeerd, het mapje was trouwens een eigen aangemaakte map, dus die windows niet nodig had.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 09:50:
[...]

Tja, als het op geen andere manier kon dan te booten met ntfs support, en er stond toch nog niks op dus dat was het probleem niet, als de pc helemaal vol stond met docs enzo was het anders.
Ik heb echt alles geprobeerd, het mapje was trouwens een eigen aangemaakte map, dus die windows niet nodig had.
Als er toch niets opstond, maakt het idd niet veel uit ;)

Verwijderd

probeer eens Move On nExt Boot: werkt vaak in dit soort gevallen.

http://www.shareware.de/s...GiPo_MoveOnBoot_6060.html

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 10:12:
probeer eens Move On nExt Boot: werkt vaak in dit soort gevallen.

http://www.shareware.de/s...GiPo_MoveOnBoot_6060.html
8)7 Had ik eerder moeten hebben ;)
Pagina: 1