Welkom bij het ''Case (Sweex Xenon-XB) Ervaringen'' topic
,
Sweex is een beetje te vergelijken met ''Trust'' het enige verschil is dat Sweex nog een beetje kwaliteit heeft, en Trust niet
. Uiteraard moeten de Sweex producten goedkoop zijn, zoals we weten kunnen computer-kasten in kwaliteit HEEL veel met andere kasten verschillen. Iedere kast heeft zijn voor en nadelen.
Zelf was ik gewoon opzoek naar een ATX kast om mijn nieuwe hardware in te plaatsen, ik ging naar de winkel en zag daar een zwarte kast (Sweex Xenon-XB) met aan de linker zijkant een venster met in het midden een led-cooler (80x80MM) mijn oog viel vooral op zijn mooi afgewerkte voorgevel
, deze was namelijk mooi strak en zag er stevig uit. Uiteindelijk (50 euro) betalen en met mijn nieuwe kast naar huis gefietst. Ik maakte de kast open, deze stap was al erg makkelijk door de duimschroeven die erbij zaten, de kast was OPEN
, ik zag dat er een 300Watt voeding in zat, (uiteindelijk vervangen door mijn Q-Tec 350Watt Low-Noise PSU) de kabels van de bijgeleverde voeding zagen er netjes en flexibel uit, ze waren lang genoeg dus ook de onderse HDD is makkelijk aan te sluiten. De molex stekkers zagen er ook netjes uit, dus niet van die contacten die het hele blokje doorschuivben waneer je er een contra-molex op aansluit (dit probleem is meestal bekend met budget-voedingen. Het fannetje in de PSU had geen hinderlijk geluid maar was ook niet superstil, De fan in de zijkant van de kast maakt echt een LAWAAI!!!
, deze is dan wel op 7 volt aan te sluiten maarja...zoals de meeste tweakers weten gaan dan ook de ledjes minder vel branden, NIET aansluiten dus. al met al wil het niet zeggen dat het coolertje overbodig is, want je kan altijd het led-circuit demonteren en i elk donker hoekje van de kast van een led lampje voorzien. deze budget kast is echt stevig van binnen, dus je kan je hdd's en cd/dvd-drives lekker stevig monteren
, ook het moederboard paste er keurig en zonder problemen in, met het bijgeleverde zakkie schroefjes kon ik al mijn hardware plaatsen. Deze kast heeft een goeie airflow, als je de koelgaten benut dan he
, er zitten 2 80x80MM koelgaten onder mekaar boven de agp/pci slot(en), 1 80x80MM in het zijraam, en 2 80x80MM naast mekaar helemaal onder aan de voorkant. dus in grote lijnen een goede intake en een goede outtake
. Wat sommige tweakers nog wel eens over het hoofd zien
de connectors van de aan-uit, reset knop en de power en hdd led, de bekabeling daarvan is goed, alle aansluitingen hebben een eige connector-blokje, en de kabeltjes zijn lang genoeg om zelfs het lastigste moederboard van schakelaartjes en lampies te voorzien
. Helemaal onderaan zit een mooi klepje voor de 2 USB poorten hier bevind zich ook een fire-wire aansluiting en 2 audio connectoren. De bevestigging van pci/agp kaarten is nog nooit zo makkelijk geweest, je steekt de kaart erin je klemt em NIET met een schroevje maar je schuift de klem erop die alle kaarten stevig bij mekaar houden
.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Conclusie:
*Voor de echte kenners raad ik aan de voeding te vervangen vanwege de ongelijke volttages, en de luidruchtige cooler*
*Het zijraam moet je wel zelf even GOED vast monteren, anders staat alles heen en weer te trillen
*
*De (blauwe) led-fan maakt VEEL herrie, maar bevat wel handige FELLE ledjes die de donkeren hoeken weer sfeervol kunnen maken
*
*De construcie van de kast is sterk en kan dus wel goed tegen: hdd eruit....hdd er weer in...hdd er WEER uit...hdd er weer in enz
*
*De airflow is uitstekend vanwege de GOED geplaatste (5) fan gaten*
*De kast is vooral voor zijn prijs een perfecte kast die tegen een stootje kan*
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu is de bedoeling van dit hele verhaal dat tweakers met ervaringen of vragen komen, ook mensen die naar een redelijke kast zoeken kunnen hier hun ding vragen.
Ik hoop dat dit een groot succesvol topic word
Sweex is een beetje te vergelijken met ''Trust'' het enige verschil is dat Sweex nog een beetje kwaliteit heeft, en Trust niet
Zelf was ik gewoon opzoek naar een ATX kast om mijn nieuwe hardware in te plaatsen, ik ging naar de winkel en zag daar een zwarte kast (Sweex Xenon-XB) met aan de linker zijkant een venster met in het midden een led-cooler (80x80MM) mijn oog viel vooral op zijn mooi afgewerkte voorgevel
----------------------------------------------------------------------------------------------
Conclusie:
*Voor de echte kenners raad ik aan de voeding te vervangen vanwege de ongelijke volttages, en de luidruchtige cooler*
*Het zijraam moet je wel zelf even GOED vast monteren, anders staat alles heen en weer te trillen
*De (blauwe) led-fan maakt VEEL herrie, maar bevat wel handige FELLE ledjes die de donkeren hoeken weer sfeervol kunnen maken
*De construcie van de kast is sterk en kan dus wel goed tegen: hdd eruit....hdd er weer in...hdd er WEER uit...hdd er weer in enz
*De airflow is uitstekend vanwege de GOED geplaatste (5) fan gaten*
*De kast is vooral voor zijn prijs een perfecte kast die tegen een stootje kan*
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu is de bedoeling van dit hele verhaal dat tweakers met ervaringen of vragen komen, ook mensen die naar een redelijke kast zoeken kunnen hier hun ding vragen.
Ik hoop dat dit een groot succesvol topic word
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz