FAT32 indeling verdwenen, alle data weg?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-03 15:28
Ik ben een beetje dom geweest geloof ik, ik heb hier een 40gb maxtor schijf die niet meer doet (draait niet meer), maar ik wilde deze schijf toch nog een keer testen na wat tikjes of de schijf misschien nu niet opspint.
Nu wilde ik dit ff snel doen en heb de molex connector van deze schijf met draaiende pc even aangesloten, terwijl ik de 40gb schijf aansluit hoor ik opeens mijn 80gb schijf opnieuw opspinnen (dus slaat eerst af), en vervolgens bevriest windows xp.
Was een harde reset nodig om de pc weer te laten booten, alleen nadat de pc nu weer is opgestart wordt mijn 80gb schijf door windows xp als ongeformatteerd herkend. Windows explorer geeft de schijf wel weer maar als ik de schijf wil verkennen krijg ik:

'disk is not formatted'
'The disk in drive d is not formatted'
'do you want to format it now? y/n'

Windows geeft aan dat het filesystem nu 'RAW' is.
Nu lijkt het me dus dat de fat32 tabel/partitie is aangetast, maar ik weet zeker dat m'n data er nog wel opstaat. Kan ik deze data nog terugkrijgen? Zou bijna denken van wel aangezien sommige mensen zelfs na een format nog data terug kunnen toveren van een harde schijf :). Maar ik ken zelf geen tool/software welk ik hiervoor kan gebruiken, iemand een idee hoe dit aan te pakken?

Overigens is het geen enorme ramp als ik de data kwijt ben, want het meeste heb ik wel gebackupped, maar het zou me veel werk schelen als ik de originele data weer terug kan halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Emcee op 11-03-2004 22:21 ]

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
easy recovery
http://www.ontrack.com/software/

een ide drive is idd niet hot-swappable :o

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:49

The Third Man

The Third Jellyfish

Een harde schijf gebruikt behoorlijk wat stroom zodra hij wordt aangesloten, omdat hij namelijk de platters aan het draaien moet brengen. Dit zorgt echter wel voor een flinke spanningsdaling en dat liet de rest vastlopen. Overigens had je beter NTFS kunnen hebben want dan had het waarschijnlijk een stuk minder effect gehad (nu stond de harde schijf waarschijnlijk net wat in het FAT te veranderen toen hij uitviel). Behalve met Easy Recovery kan je met GetDataBack (staat ook in de FAQ, daar al gekeken?) ook veel terughalen.

Verwijderd

bekend voorval :D
waarscheinlijk is alleen je c partitie pleite.
gewoon ff opnieuw fdisken of recoveren.

• Emcee
benedictuz schreef op 11 maart 2004 @ 22:37:
easy recovery
http://www.ontrack.com/software/

een ide drive is idd niet hot-swappable :o
Ik zal die eens proberen, en ik was niet aan het hot swappen. Ik wilde alleen een schijf die stuk was nog eens testen of die alsnog niet deed en sloot deze alleen even aan op de molex connector. Maar zoals Lekkere Kwal zegt sloeg mijn normale hdd schijf door deze schijf aan te sluiten even af... waarna winxp vastliep en de fat32 tabel verdwenen is :'(
Het is trouwens mijn D: schijf die verdwenen is, mijn (10gb) C: schijf (waar de programma's op staan werkt nog prima, gelukkig.

[ Voor 13% gewijzigd door Emcee op 11-03-2004 22:48 ]

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-03 21:14

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Emcee
Ben nu met easy recovery bezig en het ziet er goed uit tot zover, hij scant nu m'n harde schijf af en zie allemaal bekende files voorbijflitsen

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
zou je met checkdisk je fat tabel niet kunnen herstellen?

• Emcee
Ben er nog niet uit, easy recovery vind wel de files, ook oude (en al gedelete) files maar waneer ik alle files filter op 'good files only' krijg ik precies de data terug van voor de 'crash'. Nu wil easy recovery graag een locatie om de files terug te zetten, nu had ik als doellocatie dezelfde schijf opgegeven (d:) als de bronschijf. Maar dat werkt dus niet. Waarschijnlijk niet omdat de doelschijf nog steeds door windows niet goed herkend wordt. Helaas heb ik geen andere hdd om de data even tijdelijk op te zetten.
Ik ben er dus nog niet helemaal uit hoe dit te fixen, ga morgen wel ff verder kijken.
zou je met checkdisk je fat tabel niet kunnen herstellen?
Dat zou wel handig zijn, kan alleen checkdisk niet vinden

[ Voor 13% gewijzigd door Emcee op 12-03-2004 02:34 ]

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Emcee schreef op 12 maart 2004 @ 02:32:
Dat zou wel handig zijn, kan alleen checkdisk niet vinden
heb je geen bootflop?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gewoon in de FAQ van dit subforum beschreven, zie het linkje van Dawai :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.