Toon posts:

Abbo Service Norton

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik zit met een irritant probleem; zodra mij pc opstart en ik mij aanmeld bij Windows krijg ik een waarschuwingsvenster van Norton Antivirus
Dat ik mijn abbonement moet verlengen zus en zo, en eigenlijk ben ik het nogal zat :(
Is er een mogelijkheid om deze waarschuwing uit te zetten zonder mijn antivirus eraf te gooien?
Heb trouwens Norton Antivirus 2003 met Internet Security.
alvast bedankt!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Nee, je moet óf je abbo verlengen, óf een andere virusscanner nemen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is er een mogelijkheid om deze waarschuwing uit te zetten zonder mijn antivirus eraf te gooien?
Lijkt me simpel: je abonnement verlengen.... hij vraagt er toch om? Dan lijkt de oplossing me nogal voor de hand liggen: doe wat hij vraagt...

Virussen? Scan ze hier!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Als het product bevalt (volgens mij uit je startpost te lezen wel) dan verleng je hem toch?
Of je uninstald hem :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er niet meer mensen die zich hieraan ergeren? Je wordt gewoon bijna verplicht om een abbonement te verlengen ookal wil je dit niet |:(
Kost die zooi weer 40 euro en natuurlijk moet je dat met een creditcard betalen, alsof iedereen dat heeft :( voor 20 euro meer heb ik versie 2004
Krijg je dit ook met McAfee??

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 20:12 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 20:11:
Zijn er niet meer mensen die zich hieraan ergeren? Je wordt gewoon bijna verplicht om een abbonement te verlengen ookal wil je dit niet |:(
Nee hoor. Je bent namelijk niet verplicht om Norton Antivirus te gebruiken. Je kan ook een ander pakket gebruiken, die tenminste wél normaal mensen laat updaten zonder daar na een jaar voor te moeten bijbetalen.
Nee. Je kan blijven updaten met McAfee tot het produkt End Of Life gaat. Dat is meestal na een jaar of 4-5 ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 11-03-2004 20:13 ]

Virussen? Scan ze hier!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of haal het er gewoon af :?

Updates voor virusscanners maken kost geld. En een virusscanner die je niet constant update heeft geen zin. Oftewel: kopen of verwijderen. Haal je PC ajb wel van het net af (of installeer Linux) als je geen vscanner meer neemt want anders hebben wij er ook last van als je besmet raakt :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hahn
  • Laatst online: 01-12 22:43
Kost die zooi weer 40 euro en natuurlijk moet je dat met een creditcard betalen, alsof iedereen dat heeft :(
Die melding krijg je alleen als je een jaar gebruik hebt gemaakt van Norton AntiVirus, dus veel mensen zullen er niet last van hebben. En het is inderdaad minder dat je elk jaar moet dokken, maar Symantec moeten ook geld verdienen ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Schot voor open doel: is het niet mogelijk om alleen die waarschuwing uit te schakelen.
Het is een tijd geleden dat ik Norton heb gebruikt, maar in de eerdere versies was het mogelijk om geen meldingen meer te krijgen. Het enige jammere was dat je LU het niet meer deed na 1 jaar en dat je zelf de definities handmatig moest downloaden

ps: www.avast.com misschien?? :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 20:14 ]

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Kost die zooi weer 40 euro en natuurlijk moet je dat met een creditcard betalen, alsof iedereen dat heeft :( voor 20 euro meer heb ik versie 2004
Ik weet niet welke versie jij van Norton hebt, maar de laatste keer dat wij hier het abo hebben verlengd, kostte dat welgeteld 4!! Euro. Zoveel is dat toch niet?

edit:
Een abo verlenging van Antivirus kost maar een eurootje of 4. Heb je Internet Security, dan ben je idd duurder uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Croccifixio op 11-03-2004 20:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik eigenlijk wel het vervelendste vind is dat ik mijn pc eind augustus heb gekocht en dit gezeik ergens eind november begon. Denk er inderdaad over om dan maar Mc Afee te nemen voor hetzelfde geld van die klote abboservice. |:(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hmm, dat gaat wel erg hard. Weet je zeker dat je een jaarabbo had gekregen? En dat het niet al een paar maanden draaide in de PC zaak? :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik er een jaar abbo bij kreeg maar in ieder geval is dit de rekening:
Internet security subscription service - OEM - NEC
EUR
39,95

plus BTW waar van toepassing

|:( Vroeger had ik ook Norton en nooit dit gezeik

[edit\ Pc kwam van de groothandel en had zeker niet gedraaid ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 20:23 ]

• Hahn
  • Laatst online: 01-12 22:43
Ik denk dat je alleen betaald hebt voor de firewall en dat je een trial had van de antivirus :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik kreeg bij mijn pc een pakket software waaronder Norton Antivirus en Internet security lijkt me geen trial want alle functies deden het

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 20:26:
Nou ik kreeg bij mijn pc een pakket software waaronder Norton Antivirus en Internet security lijkt me geen trial want alle functies deden het
Ligt aan het programma, bij sommigen doen alle functies het maar is het toch een trail (kun je het programma maar tijdelijk gebruiken). Bij andere maken ze het een trail door functies uit te schakelen.

Volgens mij komt het eerste steeds vaker voor.

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Topicstarter
Ok Thanx ik denk er over na om nu dan maar McAfee te nemen met zijn End of Life productondersteuning. Is het een stap achteruit naar McAfee tegenover Norton? heb ik namelijk geen ervaring met dat programma :Y)

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 20:32:
Ok Thanx ik denk er over na om nu dan maar McAfee te nemen met zijn End of Life productondersteuning. Is het een stap achteruit naar McAfee tegenover Norton? heb ik namelijk geen ervaring met dat programma :Y)
Download eerst eens een trial. Kaspersky biedt een gratis maand trial aan, vind ik persoonlijk wel een goede.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Geen stap achteruit, eerder vooruit :)

Check dit topic even (en de betrouwbare tests), dan kun je een wel gewogen kezue maken tussen de virusscanners:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/865120

[ Voor 72% gewijzigd door Ruzor op 11-03-2004 20:35 ]

Verwijderd

edit: hier stonds iets twijfelachtigs. sorry

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 20:37 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 20:32:
Naar mijn mening is het juist een gigantische vooruitgang ;)

Heb met beide produkten gewerkt, en ben over McAfee veel beter te spreken: sneller (iig versie 4.03, 4.51 en 7.x, versie 4.50 is tráág, en met 5/6/8 heb ik geen ervaring), vind meer virussen, stabieler en je zit dus niet met die abonnementen voor updates van virusdefs. Maar dit zijn dus mijn persoonlijke ervaringen.

Met F-Secure heb ik overigens goede ervaringen, maar dan wel met oudere versies. Nieuwere kan ik niks over zeggen. Je zou ook eens naar dat produkt kunnen kijken.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Vooruit? Ok dan, moet ik toch maar eens Mc Afee gaan proberen. :+
Ik heb inderdaad al geprobeerd om Norton opnieuw te installeren maar het helpt niet kan ik je verzekeren

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 20:38:
Vooruit? Ok dan, moet ik toch maar eens Mc Afee gaan proberen. :+
Ik heb inderdaad al geprobeerd om Norton opnieuw te installeren maar het helpt niet kan ik je verzekeren
Ik weet trouwens niet of je een echte Tweaker bent :) maar bij MCAfee 8 (nieuwste) kun je (bijna) helemaal niks instellen (niet eens waar het programma geinstalleerd wordt :( )

[ Voor 5% gewijzigd door Ruzor op 11-03-2004 20:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu niet echt een super tweaker maar heb wel verstand van zaken ( voor zover mijn verstand rijkt ;) ) maar McAfee 8 is dat de laatste?
En is die wel goed ingesteld? Als ie goed is ingesteld moet je er ook niet teveel aan kloten toch? :P

Verwijderd

Één tip:
Trial een AV eerst.
Als het ding niet fatsoenlijk werkt heb je 30 dagen om daar achter te komen, je zou niet bepaald de eerste zijn die zomaar blind wat koopt en er dan achterkomt dat het hem niet bevalt.

Nog een tip:
Mocht je per se voor McAfee willen gaan, alleen McAfee 7 kopen, de rest is prut, zij het via stabiliteit, zij het via interface. Afaik heb je trouwens echt maar 365 dagen recht op updates, tenzij je het handmatig gaat doen.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 20:44:
Één tip:
Trial een AV eerst.
Als het ding niet fatsoenlijk werkt heb je 30 dagen om daar achter te komen, je zou niet bepaald de eerste zijn die zomaar blind wat koopt en er dan achterkomt dat het hem niet bevalt.
Idd, en ik zou van te voren een lijstje maken wat je perse in een virusscanner wilt hebben, wat de belangrijkste punten voor jou zijn (detectie virussen, pop3 scanner, detectie trojans, etc.) en aan de hand daarvan een virusscanner zoeken. De perfecte virusscanner bestaat niet!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 20:44:

Nog een tip:
Mocht je per se voor McAfee willen gaan, alleen McAfee 7 kopen, de rest is prut, zij het via stabiliteit, zij het via interface. Afaik heb je trouwens echt maar 365 dagen recht op updates, tenzij je het handmatig gaat doen.
Is versie 8 zo slecht?

Hmm... ik zie dat ze bij versie 8 idd maar één jaar updates geven (automatisch). Bij versie 7 word daar niet over gesproken, dus dan zou ik idd voor versie 7 gaan.

Overigens zou ik persoonlijk (maar dat moet TS zelf weten) de Enterprise versie nemen. Kost wel 20 euro meer, maar is minder bloated qua interface imho. Een nadeel: Enteprise werkt niet op Win9x/ME, alleen op NT/2000/XP/2003.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 11-03-2004 20:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Qua detectie iig niet :)
Hmm... ik zie dat ze bij versie 8 idd maar één jaar updates geven (automatisch). Bij versie 7 word daar niet over gesproken, dus dan zou ik idd voor versie 7 gaan.
Maar daar zit geen actieve pop3 scanner in, dus het ligt er aan waar de TS voorkeur aan geeft.
Overigens zou ik persoonlijk (maar dat moet TS zelf weten) de Enterprise versie nemen. Kost wel 20 euro meer, maar is minder bloated qua interface imho.
Heeft die trouwens een actieve pop3 scanner zover je weet?

Verwijderd

Als je in IE je ActiveX enzo disabled --> bye bye McAfee 8 GUI.
Wel zelf niet getest, heb ik me eens laten vertellen door iemand.
Daarnaast kun je eigenlijk niets zelf instellen qua opties en werken de DailyDATs er niet op.

Als je een beetje met computers om kan gaan is die active pop3 scanner echt geen must, ik dacht trouwens dat McAfee 7 die gewoon had hoor :?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ruzor schreef op 11 maart 2004 @ 20:55:
[...]

Heeft die trouwens een actieve pop3 scanner zover je weet?
Je bedoelt dat hij al tijdens het ophalen word gescand? Afaik niet namelijk, hoewel ik van de technische toestanden niet zó goed op de hoogte ben, dus het kan best dat-ie er wel in zit.

Er zit el een E-mail scan optie in, maar die is voor Exchange (MAPI en IMAP).

Uiteraard word er wel On Delivery gescanned, dus zodra hij in je Outlook binnengehaald is gaat McAfee brullen (de bekende "MCAFEE E-MAIL SCAN ALERT!").

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 11-03-2004 21:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 21:01:
Als je een beetje met computers om kan gaan is die active pop3 scanner echt geen must, ik dacht trouwens dat McAfee 7 die gewoon had hoor :?
Ik kan wel met computer omgaan :) ik zie ook wel wanneer een email een virus heeft, alleen is het zo dat ik meestal alleen maar virussen via email binnenkrijg en dan vindt ik het wel makkelijk als die meteen gescand worden tijdens het ophalen.

MCAfee 7 heeft er geen, alleen on access (daarom ben ik ook naar NOD32 gegaan :)).

[ Voor 6% gewijzigd door Ruzor op 11-03-2004 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok iedereen bedankt voor de tips en het advies, ik denk dat ik Mc Afee 7 haal, is die nu goedkoper omdat 8 ookal uit is? 8)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 23:04:
Ok iedereen bedankt voor de tips en het advies, ik denk dat ik Mc Afee 7 haal, is die nu goedkoper omdat 8 ookal uit is? 8)
Probeer alsjeblieft eerst een trial, er zijn mensen die mcafee antivirus home versies geweldig vinden. Er zijn daarnaast ook mensen die er niks van willen weten. De meeste gehoorde ergenis is de security center.
Probeer daarnaast ook trials van andere producenten/rpoducten om zo een beeld te krijgen wat voor jou de beste is. Met alle mogelijke trials van verschillende AV makers kun je makkelijk een aantal maanden vooruit zonder ook maar een cent te betalen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga strax de Trial van Mc Afee dan maar eens eerst downloaden thanx voor jullie advies :+

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Croccifixio schreef op 11 maart 2004 @ 20:15:
[...]

Ik weet niet welke versie jij van Norton hebt, maar de laatste keer dat wij hier het abo hebben verlengd, kostte dat welgeteld 4!! Euro. Zoveel is dat toch niet?

edit:

Een abo verlenging van Antivirus kost maar een eurootje of 4. Heb je Internet Security, dan ben je idd duurder uit.
Het abo verlengen van Antivirus is ook geen 4 euro maar eerder in de buurt van 40 euro. Je kunt bijna opnieuw een nieuwe retail versie aanschaffen!

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik er een jaar abbo bij kreeg maar in ieder geval is dit de rekening:
Internet security subscription service - OEM - NEC
EUR
39,95

plus BTW waar van toepassing
Zei ik ook al en dan is er nog niet eens BTW betaalt ik blijf het een slechte zaak vinden

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wildhagen schreef op 11 maart 2004 @ 21:01:
[...]

Je bedoelt dat hij al tijdens het ophalen word gescand? Afaik niet namelijk, hoewel ik van de technische toestanden niet zó goed op de hoogte ben, dus het kan best dat-ie er wel in zit.

Er zit el een E-mail scan optie in, maar die is voor Exchange (MAPI en IMAP).

Uiteraard word er wel On Delivery gescanned, dus zodra hij in je Outlook binnengehaald is gaat McAfee brullen (de bekende "MCAFEE E-MAIL SCAN ALERT!").
Geen actieve ondersteuning voor POP3 inderdaad. Dat is een groot nadeel aan de corporate van zowel symantec als Mcafee.

Bij Mcafee betaal je trouwens ook 34.99 per jaar voor een subscription. Ik vind dit echt belachelijk hoog. Ik snap wel dat AV producenten geld moeten verdienen maar met dit soort bedragen kun je net zo goed een nieuw product in de winkel aanschaffen bijna.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 12-03-2004 13:01 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• WietBoer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03-2024

WietBoer

Just Chill

Ik weet niet of het hier is toegestaan, maar uh probeer dit eens:

Nee, dat is hier inderdaad niet toegestaan.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 18:45 ]

• WietBoer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03-2024

WietBoer

Just Chill

WietBoer schreef op 13 maart 2004 @ 18:37:
Ik weet niet of het hier is toegestaan, maar uh probeer dit eens:

<font color=blue>Nee, dat is hier inderdaad niet toegestaan.</font>
Oke, sorry O-) Jammer Rick :X

[ Voor 5% gewijzigd door WietBoer op 13-03-2004 18:52 ]

Pagina: 1