Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
Verwijderd
Verwijderd
Nee. Officiële Siemens-accu's hebben een hogere prijs en een lagere capaciteit (750 t.o.v. 1000mAh). Heb echter nog geen gebruikerservaringen kunnen tracen, dus ik ben zelf ook wat afwachtend.
Verder zijn er een hoop positieve en negatieve ervaringen te lezen over het toestel, maar ik heb nog nooit zo'n fijn apparaat gehad. Staan mensen wel eens stil bij het geweldige speakergeluid? Of de goede leesbaarheid van het display in direct zonlicht? Ik kom van een SE T610... Dit soort alledaagse features van een tel worden nogal eens over het hoofd gezien door testers, maar zijn mijns inziens belangrijker dan de aanwezigheid van een MP3-speler of dergelijke pretpakketten. De S-serie is altijd een serieuzere lijn geweest; apparaten (eerder een S35 gehad - geweldig apparaat, na 4 jaar nog werkend) die gewoon heel goed doen wat ze moeten doen en de 'fun' gelukkig grotendeels overlaten aan de concurrentie.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Bleh! op 21-09-2004 13:25 . Reden: uitroeptekens :) ]
iemand ^^ ?Rev! schreef op 19 september 2004 @ 20:25:
weet iemand hoe je instelt dat de videos zegmaar standaard op de mmc kaart worden opgeslagen
Het schijnt zelfs dat de originele kaart te traag is. Als je een filmpje verplaatst van GSM-geheugen naar de mmc en dan afspeeld wil hij nog weleens haperen. Daarom zit er, geloof ik, na 1 oktober een Sandisk MMC bij...
Verwijderd
en wat houdt dat precies in? of is sandisk -> Scandisk?bleh schreef op 22 september 2004 @ 15:49:
Dat kan niet... Is al eerder aan bod gekomen.
Het schijnt zelfs dat de originele kaart te traag is. Als je een filmpje verplaatst van GSM-geheugen naar de mmc en dan afspeeld wil hij nog weleens haperen. Daarom zit er, geloof ik, na 1 oktober een Sandisk MMC bij...
Ik hoor het wel, ik krijg mijne iig na 1 okt dus met een s(c)andisk MMC
Dat weet je niet zeker, want wat als hij uit de voorraad komt?
Verwijderd
Oke...mmm ff denken hoor... Ik krijg de phone op 23 okt dan is er in principe een nieuwe MMC-kaart te verwachten? Kan ik van 2Call eisen dat zij mij een andere MMC-kaart leveren?bleh schreef op 22 september 2004 @ 18:02:
Sandisk is het merk, http://www.sandisk.com/
Dat weet je niet zeker, want wat als hij uit de voorraad komt?
2. Dat zal dan wel ja.
3. Ik denk niet dat ze eraan beginnen. Maar je kunt het natuurlijk altijd eisen, ik zou het alleen wat vriendelijker vragen
Verwijderd
haha, dat zeker maar ja zo is het iig duidelijk wat ik bedoelbleh schreef op 22 september 2004 @ 21:16:
1. Het is een gerucht.
2. Dat zal dan wel ja.
3. Ik denk niet dat ze eraan beginnen. Maar je kunt het natuurlijk altijd eisen, ik zou het alleen wat vriendelijker vragen
Verwijderd
Verwijderd
Heb alleen 1 vraagje, heeft iemand anders de datakabel goed kunnen gebruiken met de bijgeleverde software? Het programma schijnt maar geen contact te kunnen leggen net mijn telefoon. Instellingen staan allemaal goed op com1 (daar zit de kabel ook op aangesloten
Verder mooi telefoontje allen lijkt hij me beetje traag, zelfs het beeld dat je krijgt bij afsluiten draat niet helemaal soepel. Kan dit ergens aan liggen of zou er iets niet goed kunnen wezen met mijn telefoon? (Of is er een firmware update
De kleine knopjes zijn ook nog even wennen, zo snel een sms typen als met mijn oude nokia 3410 lukt nog niet helemaal maar dat zal te zijne tijd wel beter lopen.
Gewoon een beeldschoon apparaatje
Ik vind deze wat groot, en de SL65 erg mooi. Maar aan de andere kan heeft deze bluetooth en de 1,3Mpx camera...
Hoe is het gesteld met de foto's binnenshuis met de laatste firmware? Ik heb al foto's buiten gezien, en die zijn echt
Ik heb wel de flitser gevonden voor €35
http://www.stuntprijzen.net/camera.html
Ik hoop dat die wat steviger vast zit dan de quickpic cameratjes...Maar dat zal wel aangezien hij lichter en kleiner is. (dat quickpic cameratje zaten niet heel erg stevig aan mijn M55 vast)
Verder heb ik nog een paar vraagjes:
1. Hoeveel foto's kan je maken op 1 batterijlading?
2. Gaat het sms'en en bladeren door de menu's een beetje snel?
3. Niemand heeft nog die extra sterke batterij gekocht, en kan dus zeggen hoeveel langer hij meegaat?
Even een snel reviewtje over de Siemens S65
Ik zat eerst erg te twijfelen tussen de Nokia 6230, SonyEricsson K700i en de Siemens S65.
Ik heb ze alledrie bij The Phone House in m'n handen gehad, dus ik kon ze goed vergelijken.
Van de Nokia 6230 wist ik al wat, omdat m'n pa die heeft. Een erg goede phone, veel opties, lekker snel, maar ik mis wat, hij is niet echt speciaal zeg maar...
De K700i heeft een vriend van me, goede telefoon, maakt redelijke foto's, mooi grafisch menu, alleen ik vind 't een beetje "te" overdesigned met al die kleurtjes in het donker...
Vandaar de keuze voor de S65, en ik moet zeggen, geen moment spijt van gehad.
De toetsen lijken erg klein (bij dummie's in de winkel zijn die toetsen niet eens in te drukken...) maar 't werkt perfect, ik heb best grote handen, maar kan makkelijk snel een SMS bericht verzenden.
De interface is goed, menu is duidelijk en overzichtelijk en werkt best snel (in tegenstelling tot m'n oude SonyEricsson T300, dat is een ramp)
De camera 1,3mp werkt zeker overdag perfect... maar we moeten objectief blijven... 't is een gadget, meer niet. Als je echt mooie foto's wilt maken, koop dan een simpel digitaal cameraatje van Canon o.i.d. van 180E. Die maakt 10 x betere foto's
De batterij gaat bij normaal gebruik ongeveer 2 a 3 dagen mee, maar dit zal wel meer worden naarmate de accu een paar keer leeg en herladen is.
1 Minpuntje... het (sluiterachtige)geluid als je een foto maakt is vrij hard, en is niet uit te zetten.
De bijgeleverde datakabel en software doen hun werk naar behoren, alleen erg traag...wat mij betreft had USB niet misstaan.
Als iemand nog vragen heeft over de phone etc. dan hoor ik 't wel.
Mijn advies....--> KOPEN
2. Gaat het sms'en en bladeren door de menu's een beetje snel?
3. Niemand heeft nog die extra sterke batterij gekocht, en kan dus zeggen hoeveel langer hij meegaat?
4. Zijn de foto's als je ze op VGA kwaliteit neemt net zo lelijk in donkere omgevingen als waneer je ze in 1,3Megapixel qualiteit neemt met de S65?
Verwijderd
Bij mij werkt de kabel niet, ik heb al vanalles geprobeerd. Opgestart met de kabel er in, telefoon aan en uitschakelen wanneer hij aangesloten... programma draaiende al dan niet.Nielsracing schreef op 25 september 2004 @ 02:50:
....De bijgeleverde datakabel en software doen hun werk naar behoren, alleen erg traag...
Deze kabel wil ik graag werkende krijgen want wanneer ik updates zou willen doen aan mijn telefoon kan dat alleen via deze kabel en niet via usb of bluetooth.
- hoeveel foto's: geen idee, na een tijdje neem je veel minder foto's dan is het nieuwe eraf
- sms-en en bladeren vind ik lekker snel gaan ja, alleen het aanzetten duurt vrij lang
- extra grote batterij schijnt goed te werken, zie ergens op club-siemens
- foto's in het donker: geen idee, nooit geprobeerd. Ze schijnen wel erg goed te zijn met flits, dan is alle ruis eruit.
De software voor de telefoon werkt veel beter als je een nieuwe versie van de siemens site haalt. Bovendien werkt het niet lekker met Norton Antivirus (2004?).
Ook het foto geluid kun je uitzetten, in dit topic zoeken op od tool ofzo.
Dan als de software geinstalleerd is, kabel in je phone pluggen.
Dan zoekt 'ie geloof ik automatisch de COM-poort.
Vervolgens open je Mobile Phone Manager, of Telefoonverkenner.
Het opstarten van deze programma's gaat wel errrrg traag, maar 't werkt wel... Suc6 ermee!
@ Bleh
Bedankt voor de tip van OD-Tool.
Ik vind het opzich niet erg dat je een geluidje hoort... alleen het is zo HARD
Eigenlijk wil ik datzelfde .wav-filetje alleen dan zachter... maarja, ik moet niet zeuren
Verwijderd
Tip voor mensen die hun T-mobile abonnement willen verlengen: bij een abonnement met 300 minuten, 2-jarig, kost de telefoon 260 euro bij Belcompany; bij het 225-abonnement echter maar 65 euro! Dat klopt niet (normaal is de telefoon duurder bij een goedkoper abb, natuurlijk), maar belcompany zegt dat het toch echt klopt, dat het aan t-mobile ligt, en ik heb 'm meegekregen voor 65. Nu heb ik 'm zelfs voor een lagere prijs dan bij een nieuw abb, 2 jaar, 300 minuten; dan kost-ie 99 euro...
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 22:39 . Reden: Eigen stommiteit ]
En is er wat (firmwarematig) te doen aan de foto kwaliteit in donkere ruimtes?
(er zijn al meerdere firmwareupdates over heen gegaan, zonder enig schokkend reslutaat, moet ik zeggen)
[ Voor 30% gewijzigd door eswa op 25-09-2004 18:18 ]
ALTERNATIEF op eigen risico...
Download eerst de OD-Tool
http://home.mnet-online.de/dirk.hilmer/
Vervolgens kun je dus met die tool de icoontjes aanpassen, alles staat uitgelegd op bovenstaande site.
Ik heb de Nuvola Icons set erin geladen, PERFECT.
Als ik hem heb ga ik dat ook meteen doen!
Werkt het ook op de S65? (er staat een plaatje van een CX65 naast)
Weet iemand waar ik voor niet al teveel geld een USB bluetooth gevalletje kan kopen?
Dit werkt ook op de S65 (die heb ik namelijk)eswa schreef op 26 september 2004 @ 10:55:
Mooi!
Als ik hem heb ga ik dat ook meteen doen!
Werkt het ook op de S65? (er staat een plaatje van een CX65 naast)
Weet iemand waar ik voor niet al teveel geld een USB bluetooth gevalletje kan kopen?
Het ziet er gewoon stukken beter uit, zeker in combinatie met een XP Theme
Verwijderd
weg! warez!
Oops het is CX65
[ Voor 60% gewijzigd door Korakal op 26-09-2004 12:39 ]
Verwijderd
Hm, ik snap niet wat ze met " öffne den versteckten Ordner "\Config"" bedoelen. Nadat ik de telefoon toegankelijk heb gemaakt voor windows verkenner, zie ik maar twee mappen, maar niet de map /config. Doe ik iets verkeerd?Nielsracing schreef op 25 september 2004 @ 20:08:
Ik heb de Nuvola Icons set erin geladen, PERFECT.
Edit: het lukte niet met de verkenner, wel met het programmaatje s25@once. Daarmee kun je heel eenvoudig de dirstructuur van je hele foon in, en er bestanden uithalen, instoppen en nog veel meer.
TIP: verander van theme! bijv. op club siemens staan een aantal goeie. Ook icoontjes heb ik vervangen, en mijn scherm ziet er echt vijf keer zo mooi uit nu...
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 17:48 ]
Verwijderd
Schakel deze uit wanneer je gaat browsen naar je telefoon!
Het vertraagd namelijk onzettend!!
Verwijderd
Iets in mij houdt me tegen om die aan te schaffen. Ondanks dat ik een redelijke Siemens-fan ben. Ik denk dat ik ga voor de Motorola E398.
Meer functies, dezelfde stijl en iets goedkoper.
Nu moet dat ding alleen nog goed beschikbaar komen.
Waarom houdt "iets" je tegen dan...Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 14:10:
Hmmm...ik hoor veel reacties over de S65.
Iets in mij houdt me tegen om die aan te schaffen. Ondanks dat ik een redelijke Siemens-fan ben. Ik denk dat ik ga voor de Motorola E398.
Meer functies, dezelfde stijl en iets goedkoper.
Nu moet dat ding alleen nog goed beschikbaar komen.
Ik ben alleen maar erg te spreken over deze S65.
Verwijderd
Nogal wat kinderziekte blijkbaar, matig schermpje, geen voicedailing, matige foto´s, prijs, grootte, en looks. Ik sms alleen veel en dat kan ik blind op een Siemens, daarom ben ik ook wel weer huiverig om over te stappen naar een Motorola. Maar die E398 is zo mooi. Heb een half uurtje mogen spelen met zo´n ding en dat was goed!Nielsracing schreef op 27 september 2004 @ 14:22:
[...]
Waarom houdt "iets" je tegen dan...
Ik ben alleen maar erg te spreken over deze S65.
Aan de andere kant moet ik ook niet zeiken. De M65 is namelijk ook een redelijk alternatief.
Verwijderd
In hoeverre speelt de prijs dan een rol, hoeveel wil je er aan uitgeven en icm met welk abonnement of los?Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 15:12:
[...]
Nogal wat kinderziekte blijkbaar, matig schermpje, geen voicedailing, matige foto´s, prijs, grootte, en looks. Ik sms alleen veel en dat kan ik blind op een Siemens, daarom ben ik ook wel weer huiverig om over te stappen naar een Motorola. Maar die E398 is zo mooi. Heb een half uurtje mogen spelen met zo´n ding en dat was goed!
Aan de andere kant moet ik ook niet zeiken. De M65 is namelijk ook een redelijk alternatief.
Verwijderd
Maakt me niet uit.Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 16:45:
[...]
In hoeverre speelt de prijs dan een rol, hoeveel wil je er aan uitgeven en icm met welk abonnement of los?
Ik ben contractvrij. Liefst 1 jaar contract, maar tegenwoordig zijn zo'n beetje alle toestellen gratis bij een 2-jarig contract. Een Hi30 of een T-Mobile 150 verlenging past goed bij mij, desnoods voor 2 jaar.
Want?
Verwijderd
Ik heb de S65 besteld, maar er resten mij enkel nog wat vragen
Ik zag dat er een routeplanner was voor de S65. Waar is deze te vinden? Moet je hiervoor betalen? Info als iemand deze heeft
Er is een software update uit welke de camera sterk verbeterd. Hoe heet deze versie en hoe kan je het huidige versie controleren? Moet dit met kabel en is deze erbij geleverd?
Dit waren ze tot nu toe even
Verwijderd
Van de routeplanner heb ik geen idee, lijkt mij ook leuk om dit te hebben maar weet er niet veel van. Zou enige ervaringen ook leuk vinden mochten er mensen zijn die die hebben.Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 21:16:
Ok. Even een uurtje de hele thread proberen te lezen
Ik heb de S65 besteld, maar er resten mij enkel nog wat vragenKan ik mooi direct aan de slag als ik hem heb
Ik zag dat er een routeplanner was voor de S65. Waar is deze te vinden? Moet je hiervoor betalen? Info als iemand deze heeft
Er is een software update uit welke de camera sterk verbeterd. Hoe heet deze versie en hoe kan je het huidige versie controleren? Moet dit met kabel en is deze erbij geleverd?
Dit waren ze tot nu toe even
En over de kabel, die zit erbij geleverd. Dit moet met de kabel, kan niet met usb kabel of bluetooth.
De update voor de camera heb ik gedaan, althans ik denk dat je de laatste bedoelt, en merk niet zo veel verschil, wel het aanpassen van licht naar donker. Heb een stukje gefilmd maar het filmpje speelde aanmerkelijk trager dan ik zag op mijn scherm. Speelde dus even snel als eerst maar op mijn scherm zag het er sneller uit. (kan ook aan mij liggen, misschien dat mensen nog enige ideeen hebben hoe zij dit opgelost zouden kunnen zien worden (5 werkwoorden en de zin klopt nog

Mwah, over echte kinderziektes kan je niet spreken denk ik...Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 15:12:
[...]
Nogal wat kinderziekte blijkbaar, matig schermpje, geen voicedailing, matige foto´s, prijs, grootte, en looks. Ik sms alleen veel en dat kan ik blind op een Siemens, daarom ben ik ook wel weer huiverig om over te stappen naar een Motorola. Maar die E398 is zo mooi. Heb een half uurtje mogen spelen met zo´n ding en dat was goed!
Matig schermpje --> niet mee eens, het scherm is groot, duidelijk, voldoende licht, en je weet het, hoe groter het schermpie, hoe "minder goed" 't wordt
Voicedialing --> persoonlijk mis ik dat niet, maar het had er wel op moeten zitten voor dat geld
Matige accu --> gedeeltelijk mee eens, in het begin doet 'ie 't 2 dagen... nu ik de S65 een weekje heb houdt 'ie 't wel 3 dagen vol, dat wordt dus steeds meer...
Prijs --> Bij 2 jarig abbo vanaf 150 a 175 min. is 'ie gratis
Grootte --> Ik hou niet van kleine phones, moet gewoon "iets" in m'n hand hebben als ik bel
Looks --> vind 'm persoonlijk de beste looks van allemaal hebben op dit moment, maareh, smaken verschillen
Verwijderd
Zijn de schermen van beide nou even groot, want het lijkt wel of ze allebei hetzelfde zijn, de ene is de zakelijke versie en de ander wat meer voor de sportieve persoon. En jaaa de s65 heeft een betere camera
Ik wil dit toestel deze week kopen, maar wil graag weten of die toesten wel relax zijn, deze zitten zo dicht op elkaar lijkt het

(@ the moment beschik ik over de mc60, ben ik ook erg tevreden mee)
En kan de s65 net als de m65 ook gebruik maken van real music ringtones?
p.s. die memorycard die erin kan zit echt op een uberplek

Het voordeel van een SAP BT carkit is dat de telefoon niet gebruikt wordt, de sim gegevens worden overgeladen in de carkit.
Er zijn aanzienlijke verschillen tussen de S65 en de M65. Moet je ze voor de grap maar eens bekijken bij club-siemens.Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 10:27:
De s65 ziet er naar mijn mening prachtig uitik heb de m65 gezien en die was al mega bruut
![]()
Zijn de schermen van beide nou even groot, want het lijkt wel of ze allebei hetzelfde zijn, de ene is de zakelijke versie en de ander wat meer voor de sportieve persoon. En jaaa de s65 heeft een betere camera![]()
Ik wil dit toestel deze week kopen, maar wil graag weten of die toesten wel relax zijn, deze zitten zo dicht op elkaar lijkt hetis dat nie lastig smsen dan?
En kan de s65 net als de m65 ook gebruik maken van real music ringtones?![]()
p.s. die memorycard die erin kan zit echt op een uberplekvergeleken met die nokia 6230 waar die onder de batterij zit
moet je hem dus eerst uitzetten alvorens je de kaart kan uitlezen.
Uiteraard zijn er een heleboel onderdelen die hetzelfde zijn, maar de telefoons zijn bedoeld voor verschillende consumenten.
Het belangrijkste aan de M65 is dat deze spatwaterdicht is en bestand is tegen schokken. Deze eigenschap heeft de S65 uiteraard niet.
De S65 is echt bedoeld voor zakelijk gebuik. Vandaar dat het adressenboek uitgebreid is en er bluetooth aanwezig is.
Qua ringtones kunnen de M65 en de S65 hetzelfde aan. Dit omdat de software op beide machines hetzelfde is.
Mocht je hem gaan kopen in de winkel, vraag dan even of je een echte uitvoering mag bekijken, dan merk je dat de toetsen goed te hanteren zijn.
De toetsen lijken best klein, die S65 Dummy, die in veel winkels ligt, daarvan zijn de toetsen niet echt goed in te drukken, dat viel me tegen.Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 10:27:___
Ik wil dit toestel deze week kopen, maar wil graag weten of die toesten wel relax zijn, deze zitten zo dicht op elkaar lijkt hetis dat nie lastig smsen dan?
___.
MAAR, toen ik de "echte" in m'n handen had, zag ik snel genoeg dat de toetsen perfect zijn, zelfs voor mensen met grote handen (zoals ik
Verwijderd
Het enige voordeel van de m65 ten opzichte van de s65 is dat hij spat water/shokproof etc. is??
Kijk hier maar eens naar:Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 12:04:
Thanks voor de infokom een stuk verder zo.
Het enige voordeel van de m65 ten opzichte van de s65 is dat hij spat water/shokproof etc. is??
http://www.club-siemens.net/mobiles/m65/
http://www.club-siemens.net/mobiles/s65/
Hier zie duidelijk de verschillen.
Verwijderd
deze link werkt wel goed om de toestellen te vergelijken, succes
Of je legt even uit wat je wilt doen, wat je al geprobeerd hebt, etc. Zo kan toch niemand je helpen?
Verwijderd
Ik heb m ook besteld ingaand per 7-nov maar bij hi30 is ie het goedkoopste bij www.2call.nl Ik heb alles uitgezocht zo'n beetje en ook T-mobile 150 met Hi30 vergeleken. Hi30 is duurder niet veel maar je hebt wel veel meer voor je geld. Ik heb alles uitgezocht op www.telecomvergelijker.nlVerwijderd schreef op 27 september 2004 @ 20:25:
[...]
Maakt me niet uit.
Ik ben contractvrij. Liefst 1 jaar contract, maar tegenwoordig zijn zo'n beetje alle toestellen gratis bij een 2-jarig contract. Een Hi30 of een T-Mobile 150 verlenging past goed bij mij, desnoods voor 2 jaar.
Want?
Ik heb een soortgelijk probleem gehad...waarschijnlijk heeft het te maken met de verschillende belgroepen.robvanpraat schreef op 28 september 2004 @ 20:06:
ik krijg mijn ringtone niet goed ingesteldik heb al het mogelijke al geprobeerd!
Je moet dat maar even uitvogelen, maar je kan verschillende ringtones aan verschillende belgroepen toewijzen OF gewoon 1 ringtone voor alles instellen, dan moet je dat zelf maar even uitvogelen, het een en ander aan en uitvinken enzo
over beltoon en groepen: kun je ook per naam in je adresboek een naam instellen? en ook dat je van iedereen in je lijst een foto opslaat zodat je die te zien krijg als je gebeld wordt?
[ Voor 28% gewijzigd door DeRooney op 28-09-2004 22:31 ]
Covers eraf slopen kun je proberen....maar ik zou 't niet doen, het is er niet voor gemaaktarjoderoon schreef op 28 september 2004 @ 22:30:
heb ook de siemens s65 besteld vandaag.. zou alleen nog graag horen of het nou wel of niet mogelijk is die covers eraf te slopen.. had bij mijn 6510 (die ik nu heb) binnen no time allemaal krassen op het scherm is voor mij toch wel belangrijk.
over beltoon en groepen: kun je ook per naam in je adresboek een naam instellen? en ook dat je van iedereen in je lijst een foto opslaat zodat je die te zien krijg als je gebeld wordt?
Jouw eerste vraag vat ik niet...
Jouw tweede vraag, ja dat kan, maar alles staat duidelijk uitgelegd in de handleiding hoor
Ik hoop dat het allemaal goed gaat, maar dat zal wel. (€209 icm 1jaar orange free €20)
Kan je eigelijk gewoon de foto's/data op de kaart lezen via de computer met de USBkabel? Of moet je echt een kaartlezertje hebben?
Ik bedoelde bij mijn tweede vraag: kun je voor iedere afzonderlijke naam in je telefoon een aparte ringtone instellen? vriend van me had dat op zn nokia 8210 geloof ik...sorry voor de tikfoutNielsracing schreef op 28 september 2004 @ 22:34:
[...]
Covers eraf slopen kun je proberen....maar ik zou 't niet doen, het is er niet voor gemaakt
Jouw eerste vraag vat ik niet...
Jouw tweede vraag, ja dat kan, maar alles staat duidelijk uitgelegd in de handleiding hoor
in dat geval koop ik mooi een kaartlezen voor mn ipodeswa schreef op 28 september 2004 @ 22:52:
Ik heb hem vanmiddag ook besteld bij www.2call.nl
Ik hoop dat het allemaal goed gaat, maar dat zal wel. (€209 icm 1jaar orange free €20)
Kan je eigelijk gewoon de foto's/data op de kaart lezen via de computer met de USBkabel? Of moet je echt een kaartlezertje hebben?
De cover gaat er makkelijk af. Je hebt een klein haakje nodig om de backcover (bij de camera) er af te halen. Je kan bijvoorbeeld een haakje aan een paperclip buigen.arjoderoon schreef op 28 september 2004 @ 22:30:
heb ook de siemens s65 besteld vandaag.. zou alleen nog graag horen of het nou wel of niet mogelijk is die covers eraf te slopen.. had bij mijn 6510 (die ik nu heb) binnen no time allemaal krassen op het scherm is voor mij toch wel belangrijk.
De backcover haakt op twee plekken aan de telefoon. Dit is aan de kant van het batterij gedeelte. Trek met het haakje voorzichtig de twee plastic palletjes van de cover naar achteren/boven, en de backcover komt los.
Draai nu met torx 5 de 6 schroeven los en je hebt de telefoon uit elkaar.
(ik wil van een nieuwe telefoon altijd graag weten hoe hij er van binnen uitziet, vandaar)
Huh, voor je iPod....?arjoderoon schreef op 28 september 2004 @ 23:05:
[...]
in dat geval koop ik mooi een kaartlezen voor mn ipod
Die heb je toch helemaal niet nodig
Volgens mij kan je niet per persoon een ringtone instellen, wel voor belgroepen... maar 100% zeker weet ik dit niet.arjoderoon schreef op 28 september 2004 @ 23:03:
[...]
Ik bedoelde bij mijn tweede vraag: kun je voor iedere afzonderlijke naam in je telefoon een aparte ringtone instellen? vriend van me had dat op zn nokia 8210 geloof ik...sorry voor de tikfout
Trouwens, wat boeit 't nou of je iedereen een aparte ringtone geeft

Waarom zou je in godsnaam de cover van je telefoon afhalen? Siemens heeft geen andere covers beschikbaar gesteld, dus aan reserver covers kan je al niet komen.aatos schreef op 29 september 2004 @ 00:38:
[...]
De cover gaat er makkelijk af. Je hebt een klein haakje nodig om de backcover (bij de camera) er af te halen. Je kan bijvoorbeeld een haakje aan een paperclip buigen.
De backcover haakt op twee plekken aan de telefoon. Dit is aan de kant van het batterij gedeelte. Trek met het haakje voorzichtig de twee plastic palletjes van de cover naar achteren/boven, en de backcover komt los.
Draai nu met torx 5 de 6 schroeven los en je hebt de telefoon uit elkaar.
(ik wil van een nieuwe telefoon altijd graag weten hoe hij er van binnen uitziet, vandaar)
Als er teveel schade aan de telefoon komt, waardoor deze niet goed functioneert, kan je hem volgens mij, als je nog garantie heb, sturen naar Siemens.
Oowja en om de veelgestelde vraag nog maar een keer te beantwoorden, vanaf het begin af en heeft Siemens bekend gemaakt dat de S65 geen verwisselbare covers mee heeft.
@ Korakal: misschien kan rightone_ weer een mooie post in elkaar zetten? Ik weet niet of rightone_ bereikbaar is?
Krijg dit toestel over 2 weken en moet nog een carkit vinden die goed werkt
Verwijderd
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Is dit dus net zoiets als met je MS Active Sync je PDA synchroniseren met Outlook?
kan ik dus met Bluetooth mijn gehele agenda van thuis op mijn foon zetten,
Is het dan ook mogelijk je contactpersonen, gehele postvak in (alle mails) en takenlijst mee te nemen op je s65?
Ofwel wie heeft dit al eens gebruikt en hoe uitgebreid is het? .....
Verwijderd
Dat wist ik niet, heb voor mijn s55 een s35 gehadbleh schreef op 29 september 2004 @ 12:42:
Sterker nog dat kon al met de S45, alleen de mogelijkheden zijn weer wat uitgebreid.
Zoals gezegd, ik zie graag hoe apparatuur er aan de binnenkant uitziet. De meeste electronica die ik aanschaf schroef ik dan ook meteen open.sonos schreef op 29 september 2004 @ 08:49:
[...]
Waarom zou je in godsnaam de cover van je telefoon afhalen? Siemens heeft geen andere covers beschikbaar gesteld, dus aan reserver covers kan je al niet komen.
Siemens zal waarschijnlijk geen andere covers gaan verkopen, maar net zoals bij ongeveer alle andere toestellen zullen er na verloop van tijd wel 'namaak' frontjes op de markt komen. Op een amerikaans forum vertelde iemand al zo'n frontje gekocht te hebben.
Ook heeft Siemens zelf al andere frontjes gepresenteerd - zie de foto genomen op cebit die in het begin van deze thread staat.
Er is een eeprom tool beschikbaar voor siemens telefoons. Hiermee kan een specifiek block uit de eeprom van de telefoon worden gehaald. Dit block bevat de instellingen van de hotkeys.
Een andere tool kan deze instellingen wijzigen. Zowel van de - toets en de internet toets als van alle andere toetsen kan dan de gewenste functie worden ingesteld. Ook kan een functie die niet door de S65 wordt herkend aan een toets worden toegewezen. De telefoon zal dan weer (en in het geval van de - en internettoets eenmalig) de mogelijkheid geven om de betreffende toets in te stellen.
Na het wijzigen kan met de eeprom tool het block teruggeschreven worden.
Omdat er copyrighted materiaal wordt aangepast is deze methode misschien niet helemaal legaal. Ik zal daarom geen links naar de tools posten.
[ Voor 4% gewijzigd door aatos op 30-09-2004 00:12 ]
Ik weet niet of dat openschroeven zo verstandig is. Ik kan mij voorstellen dat Siemens je dan geen garantie meer geeft op de telefoon.aatos schreef op 29 september 2004 @ 21:21:
[...]
Zoals gezegd, ik zie graag hoe apparatuur er aan de binnenkant uitziet. De meeste electronica die ik aanschaf schroef ik dan ook meteen open.
Siemens zal waarschijnlijk geen andere covers gaan verkopen, maar net zoals bij ongeveer alle andere toestellen zullen er na verloop van tijd wel 'namaak' frontjes op de markt komen. Op een amerikaans forum vertelde iemand al zo'n frontje gekocht te hebben.
Ook heeft Siemens zelf al andere frontjes gepresenteerd - zie de foto genomen op cebit die in het begin van deze thread staat.
Maar volgens mij heeft Siemens bekend gemaakt dat er 2 modellen uit komen van de S65. Een zwarte een een rode. De rode heb ik nog steeds niet gezien, maar met de uitgave van de S66 in Amerika, kan ik mij voorstellen dat nu ook een rode uitvoering op de markt komt.
Op Cebit was een blauwe en een andere rode te zien. Dit waren volgens mij alleen maar demo modellen. Misschien dat ze nog met een special edition uitkomen, maar omdat het een zakelijke telefoon is, heb ik daar weinig vertrouwen in.
Omdat het een zakelijk telefoon is, zijn bepaalde mogelijkheden gewoon niet aanwezig. Ik denk dat Siemens het idee heeft dat de zakelijke gebruiker geen behoefte heeft aan verwisselbare covers en ondersteuning van mp3. Dit is op zichezelf wel jammer, want met een verwisselbare cover hoef je je niet heel erg druk te maken om krassen. Een third-party cover kan een oplossing zijn, maar mijn ervaring is dat deze nooit echt helemaal goed passen. Dus bij een telefoon die officieel helemaal geen verwisselbare covers ondersteunt, heb ik er helemaal weinig vertrouwen in.
Ik ben geen brekende stickertjes, verf op schroeven of andere grappen tegengekomen bij het openen. Ik denk niet dat Siemens kan zien dat het toestel open is geweest.sonos schreef op 30 september 2004 @ 08:49:
[...]
Ik weet niet of dat openschroeven zo verstandig is. Ik kan mij voorstellen dat Siemens je dan geen garantie meer geeft op de telefoon.
Mijn vorige telefoon, een SonyEricsson t68i, zat ongeveer hetzelfde in elkaar. Die heb ik vaak opengemaakt om het stof uit de niet meer reagerende joystick te halen. Altijd weer gefixed. Ik heb echt geen zin om voor zoiets de telefoon op te laten sturen voor reparatie.
Wat Siemens wel kan zien zijn de niet-originele menu icons en een aangepaste eeprom. Dit zou ik weer origineel kunnen maken als de telefoon gerepareerd zou moeten worden.
Ik verwacht eigenlijk dat ik over zeg een jaar wel ergens een originele behuizing kan kopen. Voor bijvoorbeeld de t68i, ook een telefoon zonder verwisselbare frontjes, is de complete originele behuizing te koop. http://gsm.2dehands.nl/ma...frontje/6647028.html?ses= . Er loopt ook een inkoopactie waar deze behuizing te koop is.Maar volgens mij heeft Siemens bekend gemaakt dat er 2 modellen uit komen van de S65. Een zwarte een een rode. De rode heb ik nog steeds niet gezien, maar met de uitgave van de S66 in Amerika, kan ik mij voorstellen dat nu ook een rode uitvoering op de markt komt.
Op Cebit was een blauwe en een andere rode te zien. Dit waren volgens mij alleen maar demo modellen. Misschien dat ze nog met een special edition uitkomen, maar omdat het een zakelijke telefoon is, heb ik daar weinig vertrouwen in.
Omdat het een zakelijk telefoon is, zijn bepaalde mogelijkheden gewoon niet aanwezig. Ik denk dat Siemens het idee heeft dat de zakelijke gebruiker geen behoefte heeft aan verwisselbare covers en ondersteuning van mp3. Dit is op zichzelf wel jammer, want met een verwisselbare cover hoef je je niet heel erg druk te maken om krassen. Een third-party cover kan een oplossing zijn, maar mijn ervaring is dat deze nooit echt helemaal goed passen. Dus bij een telefoon die officieel helemaal geen verwisselbare covers ondersteunt, heb ik er helemaal weinig vertrouwen in.
Dat zal ook hard nodig zijn, want de eerste krassen zitten al op het display. Vrij onontkoombaar, want ik ga mijn telefoon niet in een of ander hoesje bewaren.
Wat betreft die krassen, kun je er niet zo'n folie overheen doen, zoals je dat ook op PDA's hebt?
[ Voor 54% gewijzigd door Hillie op 30-09-2004 15:40 ]
Bij de meeste pda's ligt het scherm 'in' de behuizing. Een screenprotector blijft dan goed zitten en is redelijk onzichtbaarHillie schreef op 30 september 2004 @ 15:40:
Net besteld, dus ik wacht in spanning af.
Wat betreft die krassen, kun je er niet zo'n folie overheen doen, zoals je dat ook op PDA's hebt?
Bij de s65 zou je de screenprotector in een moeilijke vorm moeten knippen, en als dat al netjes lukt ligt de protector 'op' de behuizing, waardoor hij er vrij makkelijk weer af zal gaan.
Bij normaal gebruik komen er echt niet zo snel krassen op 't scherm hoor... gewoon als je 'm meeneemt in een hoesje doen

Juist omdat het een gebruiksvoorwerp is werken hoesjes voor mij niet. Ik heb m'n telefoon altijd in mn broekzak zitten, en dan komen er geen grote krassen op, maar na verloop van tijd wel kleintjes. Na langdurig gebruik slijt bij mij wel vaak de verf van het plastic of metaal af (t28s, t68i)Nielsracing schreef op 30 september 2004 @ 22:57:
Een telefoon is een gebruiksvoorwerp, geen geslepen diamant die je netjes moet houden...
Bij normaal gebruik komen er echt niet zo snel krassen op 't scherm hoor... gewoon als je 'm meeneemt in een hoesje doenen zitten klooien met screenprotectors, dat werkt niet
De krassen die ik nu (na een maand gebruik) al heb komen van het doosje waar de rs-mmc adapter in zit. Dat is redelijk zacht plastic, dus ik dacht dat het geen kwaad kon om het een keer mee te nemen in dezelfde broekzak als de telefoon. Verkeerd gedacht
Verwijderd
Ik zie nog steeds niets waardoor de m65 en de cx65 beter zijn als de s65...
(technisch gezien dan he.., en nee kom niet met de opmerking spatwaterdicht
Dus weet iemand dit?
Of was het van siemens de bedoeling een reeks telefoons te maken die bijna het zelfde zijn maar toch voor 3 soorten bellers?
Ik denk niet dat je moet praten over beter, maar meer over verschillende doelgroepen.Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 14:08:
wat is nou het nieuwste model, de s65 , m65 of de cx65?
Ik zie nog steeds niets waardoor de m65 en de cx65 beter zijn als de s65...![]()
(technisch gezien dan he.., en nee kom niet met de opmerking spatwaterdicht)
Dus weet iemand dit?
Of was het van siemens de bedoeling een reeks telefoons te maken die bijna het zelfde zijn maar toch voor 3 soorten bellers?
Ik neem aan dat je wel ziet dat de verschillende telefoons voor verschillende doelgroepen is? Let dan vooral op de opties en de prijs van de telefoons.
[ Voor 59% gewijzigd door Hillie op 01-10-2004 14:24 ]
Als iemand mij uit kan leggen hoe dat precies zit, want anders ga ik naar deze en gene bellen om te zorgen dat ik de goede variant krijg...
wil die accesoires er wel bij hebben
iemand die mij dat uit kan leggen?
ik heb nu dus een email gestuurd naar gsmtrack.nl om te zeggen dat ik die handset en seriele kabel alsnog toegestuurd wil krijgen, of dat ik anders de koop wil ontbinden met daarbij de verwijzing naar mijn telefoongesprek met de klantenservice van siemens (ik heb die datakabel toch zeker nodig)
dan zou ik nu die datakabel nog moeten krijgen...
ben benieuwd wat gsmtrack antwoord.. heb namelijk ook gezegd dat ik de koop wil ontbinden als ze mij die kabel niet sturen....
edit: hier de reactie van gsmtrack:
Datakabel zit er NIET standaard bij en wordt dus ook niet nageleverd.
Wat je met handset bedoeld snap ik eerlijk gezegd niet ?
Met vriendelijke groet,
Dennis
www.GSMtrack.nl
[ Voor 34% gewijzigd door DeRooney op 01-10-2004 16:07 ]
Het lijkt erop dat je een niet Nederlandse versie gekregen hebt, namelijk in Nederland worden de telefoons allemaal met seriele datakabel geleverd.arjoderoon schreef op 01 oktober 2004 @ 16:02:
nah ok. die telefoon heb ik wel gekregen
dan zou ik nu die datakabel nog moeten krijgen...
ben benieuwd wat gsmtrack antwoord.. heb namelijk ook gezegd dat ik de koop wil ontbinden als ze mij die kabel niet sturen....
Heb je er wel een Nederlandse handleiding bij?
daarom verwacht ik ook dat ik die kabel gewoon krijg en dat anders mijn koopovereenkomst ongedaan gemaakt wordt. Ik heb niet voor niets naar de klanten service van siemens gebeld om te vragen of die datakabel erbij hoort...
Waarschijnlijk kan je een datakabel tegen een zeer aantrekkelijke prijs bij ze kopenarjoderoon schreef op 01 oktober 2004 @ 16:13:
er zit een nederlandse handleiding bij.
daarom verwacht ik ook dat ik die kabel gewoon krijg en dat anders mijn koopovereenkomst ongedaan gemaakt wordt. Ik heb niet voor niets naar de klanten service van siemens gebeld om te vragen of die datakabel erbij hoort...
dan zoek ik wel een andere telefoon
Gouden handel dus.arjoderoon schreef op 01 oktober 2004 @ 16:16:
kopen? die koopt gsmtrack maar. als siemens mij verteld dat de kabel er standaard bijgeleverd hoort te zijn ga ik niet vor 36 euro een kabel kopen...
De kabel die bij jou telefoon geleverd was, hebben ze eruit getrokken en die proberen ze nu aan je te verkopen voor 36 euro.. Kijk das pas binnenlopen!
Als hoofdregel bij consumentenkoop geldt dat de geleverde zaak moet beantwoorden aan de overeenkomst. Een zaak beantwoordt hieraan als het die eigenschappen bezit die de koper op grond van de koopovereenkomst mocht verwachten. Hoewel deze regel erg vaag is, dient toch aan de hand hiervan bepaald te worden wat de rechtspositie van beide partijen is. Kortom, wie er gelijk heeft.
De koper kan, indien het geleverde niet aan de overeenkomst beantwoordt, eisen dat de overeenkomst wordt nagekomen. U kunt daarbij denken aan herstel van het niet deugdelijke artikel, levering van het ontbrekende of vervanging. Indien de verkoper de klachten niet binnen een redelijke termijn verhelpt, kan de koper een beroep doen op ontbinding van de overeenkomst. Dit heeft tot gevolg dat de verkoper het gekochte terug dient te nemen en aan de koper de koopsom dient te retourneren.
Bron: Siemens NLStandaardpakket
Standaardpakket S65 handset, Li-Ion batterij 750 mAh, standaard lader, handleiding, CD-ROM incl. synchronisatie software, RS MultiMediaCard 32MB
Zoals ik al zei: de handset is de telefoon en het lijkt erop dat de kabel niet meer standaard is!
Pech lijkt mij. Behalve als op hun site expliciet staat dat er een kabel bij hoort.
Verwijderd
12,50 heb je een onoriginele kabel bij mijarjoderoon schreef op 01 oktober 2004 @ 16:16:
kopen? die koopt gsmtrack maar. als siemens mij verteld dat de kabel er standaard bijgeleverd hoort te zijn ga ik niet vor 36 euro een kabel kopen...
Hoe sterk zijn de batterij(en) die erbij geleverd zijn?
Anders bestel ik even wat batterijen Li-Ion 1000mAh...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 18:47 ]
dus heb ik het maar gedaan;
[rml]Siemens S65 [ deel 2][/rml]
daar verder
Dit topic is gesloten.
Voordat je 'leuke links' post, let aub goed op Policy m.b.t. Ringtones, Midlets, etc. & unlocken/firmware