Dolby surround installeren.

Pagina: 1
Acties:

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-07 19:41
Hieronder zie je mijn situatie, nou ben ik van plan om een dolby surround system aan te schaffen 5.1 het liefst maar nu is mijn vraag dus waarop ik het aan zou sluiten? ik heb hier 2 keuzes

-Op de pc en dat mijn dvd-speler en tv als aux in me pc gaat
-Op mijn dvd-speler en de pc als aux daarin

Welke van de 2 is beste optie?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vampire15/kamer.JPG

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Optie 2 is niet mogelijk, een dvd speler heeft meestal geen line in, tenzij je zo'n all-in set hebt, maar dan heb je ook geen aansluit probleem meer.
Op je PC kan ook niet, want je pc decodeert enkel een signaal van binnenuit, niet van een line in van buitenaf (alhoewel de audigy 2 het geloof ik wel kan, maar dat weet ik niet zeker).

Wat je dan het beste kunt halen is een speakerset met decoder en meerdere ingangen, bijv. een logitech z680 of andere soortgelijken.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-07 19:41
dus voor de pc? logitech heeft wel mooi spul.
edit:
kheb net op pricewatch gekeken, en zo veel heb ik er niet voorover is er niet een gelijkwaardige maar minder sterke versie?

maar als ik dan de voorspeakers op mijn bureau heb en de achter speakers bij me bed en boeken kast. En als ik dan dvd-speler in de line-in van logitech speakers doe. Dan krijg ik het geluid toch achterste voren?

[ Voor 21% gewijzigd door Kaizah op 11-03-2004 00:30 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Ik zou dan wel voor de PC nemen, als je losse componenten wilt hebben ben je al 250 euro ofzo kwijt voor de allersimpelste receiver, dan moeten de speakers er nog bij en voor een leuke filmervaring ook nog een sub. Dan zit je al op minimaal 1000 euro ofzo, in ieder geval meer dan een pc speaker set.

Zo'n z680 kost gemiddeld in de pricewatch 380,- euro. Als dat teveel is zou je je moeten afvragen of je wel aan dolby digital moet beginnen. Er zijn wel goedkopere oplossingen maar die missen veelal de decoder in de speakerset. Dan moet je je pc dus altijd aanzetten wanneer je een dvd wilt kijken (dat doe je achter je tv zover ik heb kunnen lezen?)
De speakerset moet je opstellen voor de situatue waarbij je 'm het meest gebruikt. Dus voor het scherm waar je je films op kijkt, indien dat je tv is moet je de fronts dus bij je tv zetten. Je pc geluid is dan omgedraait. Wellicht kun je dan voor de pc de analoge ingangen gebruiken en de stekkers omdraaien, maar dan heb je wederom dus een externe decoder nodig (zoals bij de z680 of soortgelijke sets van andere fabrikanten).

Mijn Home Cinema in aanbouw