Toon posts:

A7N8X met 2600+ draait niet optimaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een AMD 2600+ en een geheugenreepje van 512 2700 gekocht.
Ik had een AMD 1600+ met een geheugenreepje van 512 2100.
Nu krijg ik die 2600+ niet in de POST te zien maar 1150 mhz en hij is langzamer dan toen ik de 1600+ erin had zitten.
Na vele pogingen met het veranderen van de FSB in de BIOS (1007) heb ik het opgegeven en vraag ik jullie hulp.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Verwijderd

kijk of er een jumper moet worden omgezet op het mobo op 166mhz fsb te krijgen :)

Verwijderd

ga is naar het BIOS en dan ADVANCED chipset configuration, zet daar de FSB op 166, dat had zelfs met je oude PROC moeten kunnen tenzij:

TENZIJ je een jumper op het moederbord verkeerd hebt staan, pak die handleiding erbij van je moederbord, ga desnoods naar www.asus.com om de handleiding te downloaden, en zet die jumper om.

Die jumper regelt of 100 FSB, of kiesbaar FSB van de BIOS.

Heb zelf de A7N8X Deluxe PCB 2.0 revisie thuis. >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 14:59:
ga is naar het BIOS en dan ADVANCED chipset configuration, zet daar de FSB op 166, dat had zelfs met je oude PROC moeten kunnen tenzij:

TENZIJ je een jumper op het moederbord verkeerd hebt staan, pak die handleiding erbij van je moederbord, ga desnoods naar www.asus.com om de handleiding te downloaden, en zet die jumper om.

Die jumper regelt of 100 FSB, of kiesbaar FSB van de BIOS.

Heb zelf de A7N8X Deluxe PCB 2.0 revisie thuis. >:)
jeals je kan lezen heeft hij de fsb ook op 166staan maar de bios kan het niet
'saven'

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-08 09:06

CSB

:D

Ik heb bijna dezelfde opstelling (alleen 2x 256 DDR) en hij draait als een zonnetje @ +/- 2100mhz.
Er zit als het goed is een dipswitch op het bord. (ik d8 bij de socket) check of die goed staat. En probeer gewoon eens de default settings van je bios te laden. Werkt dat niet kun je van daaruit alles instellen en misschien pakt ie hem dan wel.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 14:55:
Ik heb pas een AMD 2600+ en een geheugenreepje van 512 2700 gekocht.
Ik had een AMD 1600+ met een geheugenreepje van 512 2100.
Nu krijg ik die 2600+ niet in de POST te zien maar 1150 mhz en hij is langzamer dan toen ik de 1600+ erin had zitten.
Na vele pogingen met het veranderen van de FSB in de BIOS (1007) heb ik het opgegeven en vraag ik jullie hulp.

Kan iemand mij hiermee helpen?
waar precies word gemeld dat ie het niet kan saven in de BIOS? ik zei alleen maar dat ie een jumper om moest zetten, en dan pas kon ie het in de BIOS aanpassen. 8)7 :?

ik ben het niet eens met dat ik niet goed kan lezen, ik zie hier nergens staan dat ie de FSB al op 166 heeft staan. Als die jumper niet goed staat, lees ik hier alleen dat ie de FSB juist niet kan aanpassen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
De FSB staat op 166 de jumper staat op FSB333/266 (wat default is)
Hij laadt ook telkens op met de melding "Memory Frequency 100Mhz"

BIOS kan het wel saven alleen doet er voor de rest niet veel mee heb ik het idee.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 15:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 15:09:
De FSB staat op 166 de jumper staat op FSB333/266 (wat default is)
Hij laadt ook telkens op met de melding "Memory Frequency 100Mhz"
dat is niet zo leuk, vreemd eigenlijk, ik kon zelfs mijn oude PROC op 166 FSB (x2=333) zetten alhoewel die XP 1500+ dan niet stabiel was, heb nu mijn BARTON 2500 op 200Mhz FSB(400) werkt stabiel en perfect.

weet je misschien ook welke PCB versie je hebt icefire?ik heb PCB 2.0

nog een vraagje, ik kan thuis sowieso de multiplier van mijn barton niet aanpassen, nou ja ik kan het in het bios wel veranderen, maar als ik herstart dan zet ie de multiplier terug, maar dat jij dat hebt met de FSB is verbazend.

De fsb mag toch nooit locked zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 15:13 ]

• Eleshar
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 11:04

Eleshar

Nil Satis Nisi Optimum

Er zit als het goed is een dipswitch op het bord. (ik d8 bij de socket) check of die goed staat.
De jumper van de CPU-FSB (als je die bedoelt :+ ) zit links naast de northbridge.

Verwijderd

zou je kunnen controleren, of je niet toevallig het CMOS jumpertje om te wissen verkeert hebt staan? reset ie automatisch iedere keer je BIOS misschien? zet ie je fsb in de BIOS terug? of is het zo dat in het BIOS na herstart nog steeds op 166 FSB word gedraaid? (in dat geval reset het BIOS niet steeds natuurlijk.)

springt de datum en tijd ook steeds terug?

misschien niet echt slimme vraag, maar als het BIOS steeds reset start ie bij mij thuis ook op 100 FSB en memsnelheid.

Verwijderd

Topicstarter
De instellingen van de BIOS blijven zoals ik ze heb ingesteld alleen de kloksnelheid van de CPU blijft op 1150 mhz en het geheugen frequentie schommelt elke keer tussen de 100 en 166.
De snelheid van de CPU blijft constant hetzelfde de PCB van mijn mobo weet ik niet.

Jumper van CMOS staat goed, tenminste zoals op het plaatje in de mobo boekje.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 15:26 ]

Verwijderd

en als je een snelheids meting gaat doen onder windows, merk je wel prestatie verschil? bij verschillende FSB's?

ik heb geen idee meer wat het nu zou kunnen zijn.

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-08 09:06

CSB

:D

memory maybe? Kun je het niet (laten) testen @ de local computerboer? Doen ze (meestal >:) ) voor nix

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Verwijderd

CSB schreef op 10 maart 2004 @ 15:34:
memory maybe? Kun je het niet (laten) testen @ de local computerboer? Doen ze (meestal >:) ) voor nix
waren ze in almelo maar zo vriendelijk,...

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
Misschien moet je deze thread eens doorlezen, het probleem komt me vagelijk bekend voor:

[rml][ A7N8X-X]Asus moederbord kan bios niet saven[/rml]

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 15:37:
[...]

waren ze in almelo maar zo vriendelijk,...
Of in Breda :s
Pagina: 1