Toon posts:

Toetsenbord reageert niet na updaten bios

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje

Ik heb mijn bios geupdated en dat ging allemaal goed. Nadat ik opnieuw had opgestart kwam ik in het bios new setup utility terecht, alleen het toetsenbord werkt niet. Ik kan de bios daarom niet instellen. Ik heb die pc aan laten staan en zit nu achter mijn laptop om jullie om hulp te vragen :)

Ik heb een gewoon ps2 toetsenbord
Het moederbord is een columbia II (GA-8SIML) en ik heb geupdate naar versie 3.0B voor zoverre dit relevant is.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast bedankt

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:00

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Misschien onboard PS/2 uitschakeld als je bios geflashed is? Misschien een default instelling

An Explanation of l33t Speak

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 22:52
Andere toetsenbord proberen, of effe je bios resetten dmv de batterijjer f uit te halen of de jumper ff om te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het proberen

Verwijderd

Topicstarter
ondertussen nog iemand met andere suggesties?

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08 12:08
usb toetsenbord ook een idee? heb ik hier ook ps/2 is brak:D

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier niet zo gauw een usb toetsenbord liggen helaas
Maar ik dacht dat usb uit stond als de bios nog niet is geconfigureerd, maar ik kan me vergissen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de bios gereset door de batterij eruit te halen maar het hielp helaas niet

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Je hebt ze er toch lang genoeg uit gelaten? Of heb je niet gewoon een clear-cmos jumpertje?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen idee waar het clear-cmos jumpertje zit en hoelang moet het batterijtje er ongeveer uit?

Verwijderd

stroom van pc, batterijtje eruit en power-knop indrukken = harde reset

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 21:57:
stroom van pc, batterijtje eruit en power-knop indrukken = harde reset
inderdaad zo hard dat ie soms zelf een brak asus mobo molt , goede tip |:(

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

ThaKiller schreef op 09 maart 2004 @ 21:59:
[...]

inderdaad zo hard dat ie soms zelf een brak asus mobo molt , goede tip |:(
:? bij mij heeft het nog nooit problemen opgeleverd! kan dit echt kwaad joh! sorry! Het is natuurlijk nooit mijn bedoeling geweest iemand verkeerde tips aan te praten!

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb het net geprobeerd. de datum is inderdaad gereset, maar het toetsenbord doet het nog steeds niet :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 22:06:
ok ik heb het net geprobeerd. de datum is inderdaad gereset, maar het toetsenbord doet het nog steeds niet :(
2 opties dus: het toetsenbord is kapot of aansturing naar toetsenbord is kapot[ps/2]. 1e lijkt mij het waarschijnlijkst....op naar de winkel dus 8)

Verwijderd

Topicstarter
een uur geleden, voordat ik mijn bios geupdated had, deed het toetsenbord het nog wel. Het lijkt mij dus heel onwaarschijnlijk dat het toetsenbord kapot is :)

Verwijderd

[lame]
never fix if its not broken
[/lame|

pleru er een usb keyboard op ?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:34
Als je bios ingesteld staat om standaart te booten van floppy kun je ook gewoon even de oude versie op een autoboot floppy zetten en terugflashen, hoe dat moet kun je lezen in de faq :)

Verder zou ik toch even het toetsenbordje aan je flaptop hangen, je weet maar nooit. Een USB toetsenbordje van iemand lenen is een andere oplossing die wellicht helpt, maar de kans is groot dat die inderdaad standaart uit staat. Anders zit er denk ik weinig anders op dan je bios even te hotflashen :/

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Hmm het klinkt misschien gek, maar die zou best een gewoon aan je toetsenbord kunnen liggen. Op mijn werk moet ik dagelijks BIOS upgrades doen, en daar is ook 1 toetsenbord (een Cherry) dat nooit werkt nadat de BIOS is geflashed.
Gek genoeg is er niet echt een reden voor te noemen, want het maakt niet uit met welke BIOS. Ook van verschillende type moederboarden.
Pagina: 1