Toon posts:

Van cam naar pc, wat voor computer ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een digitale videocamera te kopen (Sony DCR-TRV14) , en de filmpjes daarvan te bewerken op de pc. Nu weet ik dat je een firewirekaart in je computer moet stoppen, + een firewire kabel. Maar wat voor computer heb je nodig om filmpjes te kunnen bewerken (met bv. Pinacle studio) ???

Heb een AMD 1000Mhz met 384 Sdram, is dit voldoende ?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Des te sneller des te beter. Probeer het gewoon uit. Ook in de search is hier best wel wat over te vinden.

Welk systeem voor videobewerking???
Is dit systeem geschikt voor video bewerking??
e.v.a.

[ Voor 38% gewijzigd door Noork op 09-03-2004 20:45 ]

Verwijderd

Een snelle harde schijf is altijd prettig. Veel schijfruimte is trouwens ook een must. Voor wat betreft de snelheid, ja een amd 1000 mhz is genoeg. Dit wil alleen niet zeggen dat het ook erg snel is. Als je het systeem ook wilt gebruiken als gewoon werkstation tijdens het bewerken van video moet je ook eens aan een dual proc mobo denken.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:57

NoTimeRemains

I know

ik zou een SATA HDD van zeg 120 - 160 gb pakken (evt een RAID configuratie) + een goed (dus ook groot) backup medium + veel geheugen (min 512 (dual channel)) en dan een P4 2,8GHz 800MHz CPU pakken + DVD brander (lijkt me heel erg logisch)

This is the Way.

Verwijderd

Topicstarter
Raid is geen probleem aangezien me mobo dat heeft (AsusA7V-133) dus een extra harde schijf is een goede optie, maar heb geen geld voor een hele nieuwe computer. Hoelang zou het nu ongeveer gaan duren als ik een dvd wil gaan branden met deze configuratie ? (met een standaard dvd brander)

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Maar of je nu met 1000mhz of met 3,2GHz een dvd brand maakt niet uit het licht toch aan de brander ;)
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 21:02:
Raid is geen probleem aangezien me mobo dat heeft (AsusA7V-133) dus een extra harde schijf is een goede optie, maar heb geen geld voor een hele nieuwe computer. Hoelang zou het nu ongeveer gaan duren als ik een dvd wil gaan branden met deze configuratie ? (met een standaard dvd brander)

Verwijderd

Topicstarter
:) bedoel eigenlijk; hoelang duurt het converteren naar een dvd met mijn systeem

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik gok 4 a 5 uur

maar dan heb ik heel grof gerekend, met mijn 2000 mhz doe ik er 2 uur over

[ Voor 71% gewijzigd door Pixal op 10-03-2004 03:04 ]

Pagina: 1