Is dit systeem geschikt voor video bewerking??

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008

• p@dd0
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 19:03

p@dd0

psychonaut

Topicstarter
Ik heb voor een maat van me het volgende systeem samen gesteld, hij wil er onder andere video mee bewerken, verders natuurlijk dvdtjes kijken.
Dit is het:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/paddo_2/tweakers/pccbl.GIF
Opmerkingen of aanvullingen zijn welkom.

edit:

Sorry hoor ik wist niet dat het plaatje zo groot was hoor;)

Amantes amentes
--
Be inspired!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:48
Hé mafkees, maak daar eens gauw een jpegje of gifje of text van, ik denk niet dat je anders veel reply's zult krijgen. Niet iedereen heeft zin om 225kb door zijn modempje te trekken voor zoiets onbenulligs (het plaatje).

Zou er wel wat meer geheugen in stoppen, voor de rest is het geen gek systeem.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 23:01

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Neem een adaptec SCSI controller, die zijn een stuk betrouwbaarder.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

Topicstarter
Op woensdag 29 november 2000 09:10 schreef FrankGuthrie het volgende:
Neem een adaptec SCSI controller, die zijn een stuk betrouwbaarder.
Ok ik weet dat adaptec een grotere naam heeft, maar wat zal dat in dit systeem nu echt uit maken. De tekram hoeft alleen maar de ultraplex en de toshiba aan te stuuren.
Probeer mij eens te overtuigen.

Amantes amentes
--
Be inspired!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Als het maar 2 dingen hoeft te besturen, wat doe je dan met zo'n dure controller ?????

Je kan een adaptec voor 115 gulden krijgen type: 2904

Russian Blue Neji
Kate Bush

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

Topicstarter
Op woensdag 29 november 2000 09:22 schreef FrankGuthrie het volgende:Als het maar 2 dingen hoeft te besturen, wat doe je dan met zo'n dure controller ?????

Je kan een adaptec voor 115 gulden krijgen type: 2904
Om voor minder geld dan een adaptec toch de mogelijkheid voor andere dingen open te houden. Zoals later misschien wat HD's ofzo.
Maar je hebt nog steeds niet gezegd waarom adaptec.

Amantes amentes
--
Be inspired!

Verwijderd

Voor videobewerking zou ik toch wel een andere geluidskaart nemen.:) :+

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

Topicstarter
Op woensdag 29 november 2000 09:30 schreef Toetie het volgende:
Voor videobewerking zou ik toch wel een andere geluidskaart nemen.:) :+
Maar toch niet om DVD te luisteren??? ;);)

Amantes amentes
--
Be inspired!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 29 november 2000 09:27 schreef p@dd0 het volgende:
Zoals later misschien wat HD's ofzo.
Maar je hebt nog steeds niet gezegd waarom adaptec.
Jawel betrouwbaarheid

Russian Blue Neji
Kate Bush

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Voor videobewerking zou ik toch voor een intel-chipset gaan vanwege stabiliteit en compatabiliteit. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat een VIA chipset nog wel eens een steekje wil laten vallen op dit gebied. Vooral bij video-editing is het vervelend als tijdens het renderen van het filmpje de PC vastloopt en je weer bijna helemaal opnieuw kunt beginnen...

Systeemspecs
PV Installatie

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

Topicstarter
Op woensdag 29 november 2000 09:41 schreef voz het volgende:Voor videobewerking zou ik toch voor een intel-chipset gaan vanwege stabiliteit en compatabiliteit. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat een VIA chipset nog wel eens een steekje wil laten vallen op dit gebied. Vooral bij video-editing is het vervelend als tijdens het renderen van het filmpje de PC vastloopt en je weer bijna helemaal opnieuw kunt beginnen...
En is dat ook nog het geval met dit moederbordje????

Amantes amentes
--
Be inspired!

Verwijderd

Videobewerking doe je met een SCSI hd, niet met een IDE hd...

HD moet een constante hoge doorvoersnelheid hebben, dus SCSI!

Verwijderd

Beetje advies voor bepaalde hardware als er toch met geld wordt gesmeten >:) >:)
AMD thunderbird 1100, 384MB (3x128) mushkin CAS2 133mhz geheugen, snelle adaptec SCSI kaart en daarop SCSI A/V harde schijven. :7

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

Topicstarter
Op woensdag 29 november 2000 09:48 schreef TheMask het volgende:
Videobewerking doe je met een SCSI hd, niet met een IDE hd...

HD moet een constante hoge doorvoersnelheid hebben, dus SCSI!
Daarom heb ik voor een raid opstelling met 2 30GB IBM ata66 schijven gekozen. sneller dan een scsi schijf en goedkoper dan scsi raid.

edit:

voor 964 gulden kun je weinig mooie scsi spullen halen:(

Amantes amentes
--
Be inspired!

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

Topicstarter
Op woensdag 29 november 2000 10:10 schreef Sandman het volgende:
Beetje advies voor bepaalde hardware als er toch met geld wordt gesmeten >:) >:)
AMD thunderbird 1100, 384MB (3x128) mushkin CAS2 133mhz geheugen, snelle adaptec SCSI kaart en daarop SCSI A/V harde schijven. :7
Ok het is een hoop geld idd, maar er is een budget, namelijk ± HFl.5500,= dit ben ik al ruim voorbij >:) daarom koopt hij de video bewerkings kaart later.
Anders was ik wel voor een dual P3 Xeon met 2mb cache, scsi raid en max geheugen etc gegaan. Het moet betaalbaar blijven. En het moet een systeem zijn waarop video bewerkt kan worden, dus geen speciale video bewerkings machine. Het kan altijd beter.
Ik wil gewoon weten of dit systeem zal voldoen.

Amantes amentes
--
Be inspired!

Verwijderd

Videobewerking?

Dan zou ik toch echt een mooie G4 :9~ kopen!

Inderdaad, van Apple!!

Verwijderd

Zou meer geheugen erin proppen. minimaal 256 als je lekker met effecten gaat werken onder premiere.

En inderdaad andere scsi kaart mbt de betrouwbaarheid en stabiliteit van je systeem. En zou gaan voor ultra ata 100 schijven (wellicht met promise kaartje)

En voor een paar honderd gulden meer (pricewatch)heb je de dv-500 van pinnacle.

Succes

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:21

GaMeOvEr

Is een hork.

256 MB memory minimaal.

Een 17" voor videobewerking.... het _begint_ bij een 19"...

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 17:21 schreef p@dd0 het volgende:

[..]
Daarom heb ik voor een raid opstelling met 2 30GB IBM ata66 schijven gekozen. sneller dan een scsi schijf en goedkoper dan scsi raid.
Ik zou nou niet direkt zeggen dat IDE RAID sneller is dan SCSI?:?

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 17:28 schreef p@dd0 het volgende:

[..]
Ok het is een hoop geld idd, maar er is een budget, namelijk ± HFl.5500,= dit ben ik al ruim voorbij >:) daarom koopt hij de video bewerkings kaart later.
Anders was ik wel voor een dual P3 Xeon met 2mb cache, scsi raid en max geheugen etc gegaan. Het moet betaalbaar blijven. En het moet een systeem zijn waarop video bewerkt kan worden, dus geen speciale video bewerkings machine. Het kan altijd beter.
Ik wil gewoon weten of dit systeem zal voldoen.
Het systeem wordt gekocht voor videobewerking, maar de bewerkingskaart wordt later gekocht :?:?:?:?:?:?

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

Topicstarter
Op woensdag 29 november 2000 17:38 schreef Addict het volgende:Videobewerking?

Dan zou ik toch echt een mooie G4 :9~ kopen!

Inderdaad, van Apple!!
Zoals ik al eerder zei, het gaat om een systeem waarmee het kan, niet een speciaal videobewerkings systeem.
Op woensdag 29 november 2000 17:54 schreef bastie het volgende:Zou meer geheugen erin proppen. minimaal 256 als je lekker met effecten gaat werken onder premiere.

En inderdaad andere scsi kaart mbt de betrouwbaarheid en stabiliteit van je systeem. En zou gaan voor ultra ata 100 schijven (wellicht met promise kaartje)

En voor een paar honderd gulden meer (pricewatch)heb je de dv-500 van pinnacle.

Succes
Ok er gaat dus meer geheugen in!
Dat is duidelijk.
De videobewerkings kaart, omdat deze toch later komt kan ik nog wijzigen iom die maat van me.
Op woensdag 29 november 2000 18:21 schreef pcvanvliet het volgende:
[..]
Het systeem wordt gekocht voor videobewerking, maar de bewerkingskaart wordt later gekocht :?:?:?:?:?:?
Het sys wordt niet gekocht voor videobewerking!!!!|:( Het moet video kunnen bewerken. Dus dit systeem, kan dat video bewerken?
Op woensdag 29 november 2000 18:19 schreef pcvanvliet het volgende:
[..]
Ik zou nou niet direkt zeggen dat IDE RAID sneller is dan SCSI?:?
Het prijs verschil tussen de raid en niet raid versie van dit bord is Hfl. 86,=
Dus voor HFl. 878,= +HFl. 86,= = HFl. 964,=
Kun jij voor mij een net zo snelle of snellere scsi op stelling maken. Met de zelfde of meer opslag? Graag help mij;)

Amantes amentes
--
Be inspired!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je toch al een SCSI kaart hebt zou ik toch serieus een SCSI (AV) schijf overwegen. IDE raid is leuk, maar SCSI is volgens mij nog altijd beter (de snelheidswinst van IDE Raid is trouwens lang niet altijd zo groot is laatst gebleken).

Verwijderd

k'heb nog wel een PII staan, kun je ook video mee bewerken, duurt euwen, maar het gaat. zeg dan gewoon dat ie pc zoekt |:( en trouwens je gaat toch niet een peperdure videobewerkingskaart kopen als je af en toe eens een filmpie edit

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

Topicstarter
Op woensdag 29 november 2000 18:51 schreef pcvanvliet het volgende:
k'heb nog wel een PII staan, kun je ook video mee bewerken, duurt euwen, maar het gaat. zeg dan gewoon dat ie pc zoekt |:( en trouwens je gaat toch niet een peperdure videobewerkingskaart kopen als je af en toe eens een filmpie edit
Het is niet mijn systeem.
Het is voor een maat van mij.
Hij is queen gek en heeft veel vhs-jes liggen die hij op video cd wil burnen. Om deze het beste binnen te halen heb je volgens mij een videobewerkings kaart met audio input nodig.(Ik heb GEEN ervaring met videobewerking)
Hij wil een systeem waarmee hij de eerste tijd weer goed mee zit. Zijn vorige pc is een 486 ?MHz, dus hiermee kan hij volgens mij weer zeerlang toe.
Dus wederom voor dit geld ong. 5500 piek ex videobew.kaart, is dit een leuk systeem om later video op te kunnen bewerken????
Het gaat mij nu vooral om de afweging om eventueel dan toch een adaptec met scsi schijf en dan geen raid.
Please mensen overtuig mij!!

Amantes amentes
--
Be inspired!

Verwijderd

Je maat wil vhs omzetten naar video cd's. Dit is dus volgens mij mpeg 1 dan heb je absoluut geen DC-30 (alleen avi's)nodig en scsi schijven. Als je maat de banden gaat capturen naar harddisk via een DC-30 moet ie het nog omzetten naar een veel kleinere bestandsformaat mpeg 1 (VCD) of mpeg 2(DVD) wat weer via software gaat zoals Ligos encoder, hier gaat heel wat uren in zitten(ook met een dualP3).
De gekozen spullen vind ik 'overdone' voor de gevraagde kwaliteit zeker in combi met scsi raid(mpeg1 op een cdtje proppen is nog geen 1mb/sec.)
Koop naar mijn mening een Ati Radeon ViVo(Avi, mpeg1 en 2(alleen i-frames)), capture meteen naar mpeg1 (vcd) en neem 7200rpm ide schijven(ibm/maxtor) met een Promise ata 100 controller, dit is snel zat om er vcd'tjes va te maken.
Wil je echt kwaliteit hebben en bijna realtime werken (in mpeg2), koop dan een Matrox RT-2000 met scsi-raid config.(deze 2 dingen zitten al over de 5000,-)

Verwijderd

Op zich een leuk systeem maar let wel op de compatbility list van pinnacle(miro)
ftp://ftp.pinnaclesys.de/complist/pc/DC30/MCL_DC30%20-%20DC50.htm

www.pinnaclesys.de
kt7 raid wordt officiel niet ondersteund

• p@dd0

p@dd0

psychonaut

Topicstarter
Zal ik idd ff na kijken.
Dankje wel!

Amantes amentes
--
Be inspired!

Verwijderd

Wat is het voordeel eigenlijk van het capturen via een Miro DC30 ivm een SVGA kaart met SVHS in (ik ga er dus ff vanuit dat je met de Miro ook op SVHS captured).
Is dat CPU ontlasting? Ik ben nl ook aan het denken om op mijn pc te gaan video editen...

Verwijderd

Het is wel een oud topic maar toch,
Ik wil dus ook gaan videobewerken op mijn pc.
Nu gaat alles wel redlijk goed alleen ben ik een beetje teleurgesteld
de prestaties van verschillende ide-harde schijven die ik tijdens het videobewerken heb geprobeerd, ze gaan me toch iets teveel ratelen
en moeilijk doen en dat gaat ten koste van mijn processorkracht.

dus ik dacht aan scsi,
nou gaat het me niet zozeer om de capaciteit, wel om de snelheid.

ik had dit in gedachten:

Adaptec AHA-2940u2 +kabels
Quantum Atlas V 9.1gb u160 6.3ms 7200rpm 68pins +kabels
Seagate Cheetah 4.5gb u2w 5.4ms 10000rpm 68pins +kabels

als ik het goed begrijp zal dit setje gaan werken op een
maximale snelheid van 80MB/s toch? dat is toch wel genoeg voor videobewerken?

wat is bovenstaande controller+2 schijven nog waard?

Alvast bedankt

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 12:02

fcs

Ik weet niet zo heel erg veel van scsi. Een ding dat me wel opvalt, is dat de rpm niet gelijkwaardig is. Als je scsi's wilt nemen voor de snelheid, dan is het misschien ook handig om de hd's even snel te nemen. Met ide oplossingen moet je namelijk wel even snelle/grote schijven hebben als men een raid oplossing wilt opzetten.

Denk dat het met scsi ook het zelfde is (moet er bij zegen dat ik dit niet zeker weet, correct me, if i'm wrong).

Verwijderd

Mijn ideale combinatie:
asus mainboard+ intel P4 + genoeg geheugen (512MB) + Pinnacle studio 8 = veel plezier.

snel werken en snel (redelijk profesioneel) resultaat

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 16:00

LopeZ

Too much is never enough

Oud, verder zal dat scsi systeem echt niet beter zijn dan de huidige ide schijven. Een WD 800JB is echt VEEL sneller. Wil je meer snelheid dan moet je een 10k+ scsi schijf kopen van de nieuwste generatie, Fujisu MAP, Seagate 10k6 of een Maxtor Atlas 10K IV.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.