9800 Pro en XP-pro.

Pagina: 1
Acties:

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Ik ben sinds een week de trotse eigenaar van een 9800 Pro van Hercules.
Omdat deze kaart een dusdanige voeding nodig heb kon ik ook meteen een nieuwe kast en een voeding kopen om mijn IBM systeem om te bouwen.
Deze ombouw is inmiddels gelukt en het systeem draaid met clean XP Pro Sp1 inclusief de laatste update's.
Nu wilde ik mijn 9800 Pro gaan installeren en volgens de handleiding moet ik eerst de oude video-drivers de-installen. Nu draaide hij met default windows XP drivers dus viel er weinig te de-installeren. Ik heb de 9800 Pro in het AGP-slot gestoken, de spanning aangesloten en in de bios (laatste release) de default video gezet op AGP.
Als ik nu boot het ik een knipperend beeld wat na een tijdje zwart wordt.....
Ook opstarten in Safe Mode geeft hetzelfde resultaat.

Ik kan dus met geen mogelijkheid de drivers installeren :'( want ik "zie" niets.

Zoeken met Google levert niets op en ook op de site van Hercules wordt ik niets wijzer.
Iemand een handige tip?

Systeem.
IBM 8305
P4 2.0Ghz
256Mb memory
40GB Maxtor HD
350W voeding van AOpen.
Hercules Phrophet 9800 Pro 128mb

[ Voor 8% gewijzigd door i2Paq op 09-03-2004 21:04 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

i2Paq schreef op 09 maart 2004 @ 20:24:
Ik ben sinds een week de trotse eigenaar van een 9800 Pro van Hercules.
Omdat deze kaart een dusdanige voeding nodig heb kon ik ook meteen een nieuwe kast en een voeding kopen om mijn IBM systeem om te bouwen.
Deze ombouw is inmiddels gelukt en het systeem draaid met clean XP Pro Sp1 inclusief de laatste update's.
Nu wilde ik mijn 9800 Pro gaan installeren en volgens de handleiding moet ik eerst de oude video-drivers de-installen. Nu draaide hij met default windows XP drivers dus viel er weinig te de-installeren. Ik heb de 9800 Pro in het AGP-slot gestoken, de spanning aangesloten en in de bios (laatste release) de default video gezet op AGP.
Als ik nu boot het ik een knipperend beeld wat na een tijdje zwart wordt.....
Ook opstarten in Safe Mode geeft hetzelfde resultaat.

Ik kan dus met geen mogelijkheid de drivers installeren :'( want ik "zie" niets.

Zoeken met Google levert niets op en ook op de site van Hercules wordt ik niets wijzer.
Iemand een handige tip?
Tja... als we niet de specificaties van het systeem weten, komen we ook niet ver. Oh, de link naar je specificities..die in je signature..die werkt niet!

There is no place like ::1

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
swampy schreef op 09 maart 2004 @ 20:58:
[...]

Tja... als we niet de specificaties van het systeem weten, komen we ook niet ver. Oh, de link naar je specificities..die in je signature..die werkt niet!
Die werkt wel hoor :?
Alleen volgens mij deed de servert een beetje vreemd, toen ik mijn specs net ff ging aanpassen ging het echt vreselijk traag :)

Leave only footprints, take only memories

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
startpost aangepast :Y)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Oké, zit in het feit dat deze kaart in combo met mijn Flatscreen niet werkt met een clean Windows XP pro zonder de juiste video-drivers. Gewoon CRT scherm werkt wel, dan drivers installeren, scherm overzetten en klaar. :Y)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

i2Paq schreef op 10 maart 2004 @ 22:32:
Oké, zit in het feit dat deze kaart in combo met mijn Flatscreen niet werkt met een clean Windows XP pro zonder de juiste video-drivers. Gewoon CRT scherm werkt wel, dan drivers installeren, scherm overzetten en klaar. :Y)
Tja... gek maar waar....dacht dat windows tegenwoordig toch echt ati kaarten herkende..maar dan waarschijnlijk niet de tweede kop ( dvi )

There is no place like ::1

Pagina: 1