Toon posts:

WD2000JB geeft in bios 200 Gig aan en in WinXP 120 Gig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers _/-\o_

Ik heb een Western Digital 200 Gig in mijn bios geeft hij 200 Gig aan en in Windows Xp 120 Gig maar |:( , weten jullie hoe dit komt?
Ik wou het ook met PQ magic 8 aan het testen maar die geeft bij het opstarten al aan "bad partition table aan" :/

Ik heb ook een 180 en 140 Gig schijven maar daar gaat alles goed mee 8)

Hier heb je mijn systeem gegevens: moederbord: Asus P4C800 Deluxe, Processor: P4 3 Gig, Geheugen: Cosair twinx 2x 512 DDR, Voeding: Thermaltake 480W Silent PurePower Butterfly. Dat zit wel goed denk ik, maare nu die HD nog :|

Ik hoor het van jullie graag beste tweakers :*)
Greetz,
Nick

Verwijderd

Windows xp kan maar 128 gig zien. Er zijn hier echter al iets van 20 topics over
gebruik de search zou ik zeggen 8)7

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Service Pack 1 installeren :)

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-03 14:50

Spockz

Live and Let Live

Het handigste is om bij NT-Based sysems (XP iig) PQ M 8 te gebruiken, heb je hem al wel geinstalleerd via de install disk van WD zelf? Of zat die er niet bij die kan je dan downloaden van hun site.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 21:17

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 15:29:
Windows xp kan maar 128 gig zien. Er zijn hier echter al iets van 20 topics over
Wat quintijn bedoelt staat ook in de OM faq:

Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is? is wel handig in dit geval :)

LinkedIn
Instagram

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 15:28:
Beste tweakers _/-\o_

Ik heb een Western Digital 200 Gig in mijn bios geeft hij 200 Gig aan en in Windows Xp 120 Gig maar |:( , weten jullie hoe dit komt?
Ik wou het ook met PQ magic 7 aan het testen maar die geeft bij het opstarten al aan "bad partition table aan" :/

Ik heb ook een 180 en 140 Gig schijven maar daar gaat alles goed mee 8)

Hier heb je mijn systeem gegevens: moederbord: Asus P4C800 Deluxe, Processor: P4 3 Gig, Geheugen: Cosair twinx 2x 512 DDR, Voeding: Thermaltake 480W Silent PurePower Butterfly. Dat zit wel goed denk ik, maare nu die HD nog :|

Ik hoor het van jullie graag beste tweakers :*)
Greetz,
Nick
Hoi Nick,

Welkom op dit forum. Aangezien een aantal vragen heel vaak voorkomt, is er een faq gemaakt. Die staat altijd bovenaan de lijst met topics. Daar kun je vraag namelijk letterlijk in terugvinden. Dit is het linkje
OM FAQ / Beleid

Probeer voortaan eerst zelf je probleem op te lossen, daarvoor zijn namelijk die faq's en dat houd namelijk ook het niveau van het forum een beetje op peil.

Veel plezier hier :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Ronno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-02 15:37

Ronno

make source && not war

check eerst op asus-site of er een bios-update is of een melding vanwege een beperking van jouw mobo.
Vaak zijn er tools bij bijvoorbeeld WD om de herkenning van grotere schijven aan te gaan, bij maxtor is dit ook zo met de EZ-tool van Maxblast.

High-level multi-tasking : "Drinking coffee while booting-up Windows"

Verwijderd

Topicstarter
ik had gezocht hier over maar kon niet het juiste vinden, vandaar dat ik er zelf 1 maak.

SP 1 heb ik geinstalleerd en Bios update ook, dus ben helemaal up to date ;)
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 15:29:
WinXp kan wel meer dan 128 Gig zien hoor, heb namelijk een 180 gig erin zitten en die ziet hij perfect :)

Bedankt ReemF maar dat is het helaas ook niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 15:43 ]

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-03 08:48

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

als je het geheel in 2 partieties deelt krijg je dan wel 200gig totaal?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan wel, maar dat wil ik natuurlijk niet hebben :*)
Wil een heleschijf hebben met 200 gig :) en niet in 2 delen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 16:03 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 21:17

Remy

I usually get 100% accuracy

BlueDept, zou je dan niet eerst naar 'bad partition table aan' die je al in je topicstart noemt kijken? Lijkt me wel handig om dat eerst op te lossen, dat zou best de reden kunnen zijn dat PM 8 en Windows niet de volle 200 GB kunnen zien.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu in dos hele partition weg gegooit en een nieuwe aangemaakt en tot mijn verbazing zag winXP hem nu wel als 200 gig 8)7 PM kan ik ook weer opstarten en ziet hem nu ook goed.
Wat er nou aan de hand was :/ geen idee. (zal wel weer aan mickysoft liggen :O)

Maar bedankt allemaal voor de hulp ;)
Pagina: 1