Welke videokaart voor win98 SE?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• CoolDude99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 17:22
Ik wil een nieuwe videokaart kopen. Nu heb ik nog een traag systeem (700 mhz) en draai ik op win98 SE. De bedoeling is dat ik, als er voldoende geld voor is, een nieuw moederbord en processor ga kopen. Maar tot die tijd wil ik een videokaart die betaalbaar is en waarmee ik de laatste spellen mee kan spelen (vice city, pes3, max payne 2, etc).

Nu is mij verschillende kaarten aangeraden, maar als leek zijnde weet ik niet wat nu de beste kaart is voor mijn wensen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Het maximum dat ik wil besteden is 100 euro.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Welkom @ GoT :)

Lees wat reviews @ tomshardware.com, tweakers.net, anandtech etc. etc.

Kijk naar kaarten die je eventueel zou kunnen kopen en probeer erachter te komen wat voor jou de goede is. Echter dit is een hele standaard vraag en als je de FAQ had gelezen dan was je vast wel tegengekomen welke videokaart heb ik nodig

succes met zoeken

[ Voor 10% gewijzigd door Turkish op 09-03-2004 01:25 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 14:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Welkom ;)

Als je een agp slot hebt (hopelijk) dan kun je misshien even rondkijken en nog een GeForce 4 Ti 4200 met 64mb vinden, of misschien zelfs met 128mb.

Maar zoals gezegd, kijk welke kaartjes er allemaal binnen jouw prijsklasse liggen, en zoek een paar reviews op :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met een goedkope radeon kun je heel goed MP-2 spelen. Hier met een radeon 9200se gaat het al prima.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 19:17

Sosabowski

nerd

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 15:23

Pubbert

random gestoord

Ik denk dat je met een Radeon 9600 Non Pro wel een hele tijd vooruit kunt weer :) Deze kaart kost ong. 100Euro.

Maar dit kun je natuurlijk ook zelf uitzoeken zoals in de replies hierboven beschreven.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
Het is wel een probleem om voor een "trage" pc een nieuwe goede kaart te kopen waar je nog mee verder wilt. Tegen de tijd dat je je mobo+cpu gaat upgraden, zal je ook al niet meer tevreden zijn van je videokaart.
Lijkt me dat je dan bv een ATI Radion 9200 koopt, goedkope kaart en zeker geen overkill naar de 700MHz toe. De 9600 is eigenlijk al het instapmodel voor de moderne games, maar dan wel met een snellere CPU (de kaart kan natuurlijk niet alles trekken). Tegen de tijd dat de CPU verandert in jouw systeem, zal de 9600 misschien zijn werk niet meer optimaal kunnen doen.
Dus hier moet je ook rekening mee houden natuurlijk.
Hopelijk helpt dit je wat met 't zoeken naar een nieuwe kaart.

ps: Ik raad ouders in onze winkel aan om zelfs een console te kopen voor de kinderen, daar zit je enkele jaren goed mee zonder upgrade.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

__IcE__ is right: het is maar de afweging of je een oudere machine wil upgraden met een videokaart. Echter zijn dergelijke vragen niet de bedoeling in V&B, zie ook welke videokaart moet ik kopen? in de V&B FAQ. Lees wat reviews en maak zelf de afweging welke kaart het moet worden aan de hand van eisen, wensen, en budget. Succes :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.