Bios samenvoegen!

Pagina: 1
Acties:

• RuBBerenRoBBie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 10:04

RuBBerenRoBBie

Ben niet gek, ben vliegtuig...

Topicstarter
Ik wil graag de Bios van mijn Asus a7n8x Deluxe aanpassen. Ik wil de Bios niet editen, maar de beste onderdelen van verschillende biossen samenvoegen.

Ik gebruik hiervoor het programma CBROM. Hiermee kan ik verschillende onderdelen uit de romfile halen, maar ook verschillende onderdelen erin zetten.

Ik heb in de handleiding van het Programma gelezen hoe je bepaalde onderdelen van een Bios kan verwijderen, samenvoegen etc.

Ik wil nu de de bios voor mijn Sata controller uit Uberbios 1.07 halen en deze samenvoegen met de Uberbios 1.04 (goed voor overklokken).
Ik moet dus eerst de Sata rom uit de Uberbios 1.07 halen (lijkt mij?!), daarna de Sata rom uit de Uberbios 1.04 halen en dan de Satarom van Uberbios 1.07 samenvoegen met de Uberbios 1.04...

Ik geef het commando .../ncr release om de Satarom te verwijderen uit de ubderbios 1.07...

MAAR waar blijft dit dan? Ik heb dit natuurlijk nodig om samen te voegen met de Uberbios 1.04. Het is nergens te vinden en ik kan er nergens iets duidlijks over vinden op verschillende Forums...
Dus:
Wie weet hoe ik dit kan doen, misschien is er wel een ander programmaatje?

Alvast bedankt!!

Verwijderd

www.biosmods.com heeft waarschijnlijk uitgebreide info hierover. Zelf heb ik AMI dus kan je niet helpen. Heb je Award? of Phoenix?

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
als je nou is precies het omgekeerde doet? stel je hebt bestand 1, 2 en 3 in één map. Je verwijdert bestand 1. Die is weg, maar je had juist bestand 1 nodig. Wat doet je? Je verwijdert bestand 2 en 3. Mischien dat deze theorie ook bij jouw gaat werken? :)

• RuBBerenRoBBie

RuBBerenRoBBie

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie! Ik heb dit programmaatje i.d.d. van www.biosmods.com afgehaald, maar daar vond ik geen extra informatie...
Soms gaat er echter ineens een lichtje branden en lukt het wel!!

Ik heb nu i.p.v. het commando "release", het commando " extract" gebruikt. Nu werd het Satabios gedeelte wel in een apart bestandje weggeschreven waardoor ik het later kon samenvoegen...
Missie dus gelukt; snelste bios voor mijn moederbord met de nieuwste en snelste Satabios!!!

Topic mag dus voor mij dicht!! Sorry...
Bedankt voor de hulp alsnog...

Verwijderd

nee, de topicstarter zoekt iets om succesvol zijn bios-modules te extraheren en als zodanig tijdelijk op te slaan in een los bestand. Daarna pas invoegen in een ander bestand.
Toch de Cbrom of Mosbin handleiding iets nauwkeuriger lezen.

Verwijderd

ehm.. nog een vraagje: Sil3112A controller. Welke drivers gebruik je? nieuwste leveren bij mij corruptie op.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

RuBBerenRoBBie schreef op 08 maart 2004 @ 22:48:
Bedankt voor jullie reactie! Ik heb dit programmaatje i.d.d. van www.biosmods.com afgehaald, maar daar vond ik geen extra informatie...
Soms gaat er echter ineens een lichtje branden en lukt het wel!!

Ik heb nu i.p.v. het commando "release", het commando " extract" gebruikt. Nu werd het Satabios gedeelte wel in een apart bestandje weggeschreven waardoor ik het later kon samenvoegen...
Missie dus gelukt; snelste bios voor mijn moederbord met de nieuwste en snelste Satabios!!!

Topic mag dus voor mij dicht!! Sorry...
Bedankt voor de hulp alsnog...
1. Hij hoeft niet dicht alleen als er iets niet goed/fout is met het Topic ;)
2. Uiteraard stel je je file beschikbaar neem ik aan voor alle Tweakertjes met een A7N8X en dan kan het zo het grote Asus Topic in de startpost vermeld worden ;) B)

/EDIT : Ergens online gooien en posten in het grote A7N8X Topic ;) Ofzo .......

[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 08-03-2004 23:26 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• RuBBerenRoBBie

RuBBerenRoBBie

Topicstarter
Ik gebruik zelf de 1.00.40 drivers. Ik heb geen last van cooruptie i.i.g.
Heb je wel de nieuwste Sil3112A bios?! Vanaf versie 1.04 is de corruptiebug uit de Sata bios gehaald.
Ik heb nu zelf dus de Uberbios 1.04 met de Sata bios 4.42.47 en die loopt erg lekker!

Natuurlijk wil ik deze Bios beschikbaar stellen! Hoe kan ik dat doen?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Door hem te uploaden naar je persoonlijke webspace van je provider. Staat vaak beschreven op de homepage van je provider. Dan het linkje posten :) ;)

• RuBBerenRoBBie

RuBBerenRoBBie

Topicstarter
Ok hier dan het linkje:

http://home.planet.nl/~koks0076/Downloads/10042U.BIN

Ik zal hem zo ook in het a7n8x topic zetten, alleen is die allang dood!! :/

Succes ermee!
Pagina: 1