Welke port forwarden om antwoord te krijgen op ping request?

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06-2020
Heb thuis een adsl modem/router/firewall, met daarachter een aantal PCs. Eentje daarvan is een 24/7 PC en heeft ook een DYNDNS naam.

Als ik nu die 24/7 PC vanop internet (vanaf een andere locatie) ping, krijg ik telkens "request timed out".

Ik veronderstel dat ik op mijn firewall een bepaalde poort naar de 24/7 PC moet forwarden om reply te krijgen op deze ping request?

Zoja, welke is het dan (vind niet direct hier iets over terug op google), indien nee hoe moet ik dit dan voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Voor echo reply hoef je geen poort te forewarden alleen moet je er wel voor zorgen dat de router icmp messages accepteert.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Die pc achter de firewall heeft dus een eigen publiek ipadres? (just checking)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:58
Een ping-request maakt gebruik van het ICMP protocol, niet van tcp. Waarschijnlijk 'dropt' je router een ping-request. Als je de 24/7 pc op de router als dmz ingesteld hebt, blokt de firewall op je 24/7 pc. Dit zou je dan in kunnen stellen bij de firewall (ICMP settings)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 16:42
Als je even het model modem vermeldt; sommige modems (ik noem een Speedtouch) kunnen zelf antwoord geven op ping's. Scheelt je weer een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

IGMP en ICMP : Ping

http://www.google.nl/search?q=Ping+protocol
http://www.linuxgazette.com/issue42/tag/13.html

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 08-03-2004 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
waarschijnlijk is het een vinkje bij de security settings van je router 'respond to pings' of 'allow ICMP' ofzo..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06-2020
Modem/router is een Eicon Diva 2430 Internet Gateway. Probleem is dat hij slechts zeer beperkte NAT mogelijkheden heeft. Ik kan maar een maximum van 20 forwards doen (alles tezamen) en heb geen mogelijkheid om een DMZ in te stellen.
Ik kan enkel TCP en UDP poorten forwarden.

De PC heeft een non-routable (intern) IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nogmaals, je moet nix forwarden alleen ICMP aanzetten (of een andere feature wat klinkt als "reply op ping" ofzo :P).
Ik kan me niet voorstellen dat een router een ICMP packet kan forwarden naar een specifiek intern IP adres (theorethisch moet dat te doen zijn, maar een simpel SoHo routertje zal die mogelijkheid echt niet hebben).

Je kunt dus misschien je router laten replyen, maar daarmee weet je nog niet of die interne PC aan staat (of dat als je ALLES laat forwarden (def server) dat die dan de ICMP ook naar dei def server gooit).

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Koffie schreef op 08 maart 2004 @ 17:36:Ik kan me niet voorstellen dat een router een ICMP packet kan forwarden naar een specifiek intern IP adres (theorethisch moet dat te doen zijn, maar een simpel SoHo routertje zal die mogelijkheid echt niet hebben).

Je kunt dus misschien je router laten replyen, maar daarmee weet je nog niet of die interne PC aan staat (of dat als je ALLES laat forwarden (def server) dat die dan de ICMP ook naar dei def server gooit).
Mijn Tweaked Alcatel heeft dus die Optie ook nergens :/ Zo gek dus nou ook weer niet, hoewel een suffe simpele Sweex het weer wel heeft |:(

* nero355 heeft zich hierover rot gezocht dus als iemand dit ziet en iets weet let me know O+ B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nero355 schreef op 08 maart 2004 @ 18:05:
[...]

Mijn Tweaked Alcatel heeft dus die Optie ook nergens :/ Zo gek dus nou ook weer niet, hoewel een suffe simpele Sweex het weer wel heeft |:(

* nero355 heeft zich hierover rot gezocht dus als iemand dit ziet en iets weet let me know O+ B)
deze mischien ?
http://www.bruring.com/nu...iewarticle&artid=7&page=1

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heel aardig van je maar nee ;) Die had ik al gezien en heb hier 3 PC's aan dat ding hangen dus lijkt me niet slim :D

Moet dus echt ICMP aan kunnen doen/instellen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1