TFT (tv) en gaming

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Noobs, is de IIyama E430T niet iets voor je?
Een 17" TFT, 16ms response, met TV-tuner en a.b. standaard meegeleverd.
Heeft helaas geen DVI aanlsuiting, maar voor de rest echt een prima scherm. Heb ze bij ons in de winkel al meerdere malen zien draaien, en heb er nu ook eentje ter demo staan, draait echt leuk hoor. Het scherm ondersteunt ook Picture-In-Picture (PIP), kun je in een klein schermpje tv kijken terwijl je je favoriete forum in de gaten houdt.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:20

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Maartenvs> bedankt, alleen ik heb het niet echt op kieskeurig ;) wel blijkt dus dat 1 persoon daar wel last heeft van ghosting (maar met welk spel en wat zijn de omstandigheden :? ).

BredeP> Ook qua specs lijkt dit een mooi scherm, maar ook hier kan ik geen goede reviews van vinden. Het enige mindere vind ik dat dit een 17" scherm betreft, maar het is zeker een betaalbaar scherm, alleen al wat ouder. Misschien dat er van de 431 ook wel een TV versie komt?
Maar wat is "leuk"? :+ is die met gaming snel? never ghosting/tearing etc? kleuren zuiver? is zwart tegen zwart aan? en is het TV gedeelte in orde? (geen ruis of blokkerig beeld?)

[ Voor 41% gewijzigd door n00bs op 10-03-2004 11:34 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Heeft iemand nog wat URL's met info over externe tuners? aangezien in de pricewatch er maar 1 aanwezig is :?

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:30

Maartenvs

For Sale

Toevallig was ik zelf ook op zoek naar zoiets dus misschien kun je hier iets mee:
http://www.viewsonic.com/products/video_box_nextvisionn6.htm
rijtje:
http://www.provantage.com...D_0-tv-tuner-shopping.htm
nog een
http://www.digit-life.com/articles2/external-fly-tv-box/

Omdat ik een viewsonic scherm heb, had ik een aantal reviews gekeken van de N6 en die kwam goed uit de test bij hun (bron kwijt). Zaten ook wel paar handige dingen op maar ik weet niet of je ze gebruikt. Anders kun je net zo goed een simpele nemen. Verder kan die N6 1280x1024 aan terwijl de meeste maar 1024x786 aankunnen.

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 10:42
het blijft zoeken naar de ultieme gaming tft,weet iemand een goede 18 of 19'''tft met een lage response tijd ?
Dus lager als 25 ms ?
Misschien wel eens leuk om daar een selectie van te maken.

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Maartenvs> Die N6 ziet er qua specs ook veel beter uit dan de viewsonic. Maar 180 dollar is een hoop geld. Dan zit je als totaal prijs met een 19" TFT op hetzelfde bedrag bijna als de PROLITE C480T: 19” LCD TV of natuurlijk voor een 17" gaan die het goed in games doet en met film: IIyama E430T

Le_Freak !> check dit: http://www.iiyama.nl/1024...ontent/content_lcdtv.html
19" scherm met active overdrive waardoor de avg. reactietijd 12ms bedraagd.

Dit scherm is in feite een TV maarja met zo een reactietijd is die perfect voor gaming (lijkt mij), alleen hij kost op dit moment wel 1100 Euro op zijn goedkoopst in de pricewatch.

Overigens las ik in meerdere oude topics dat een reactietijd < ~20ms zorgt voor een afname van het aantal kleuren. Dit is voor gaming misschien niet zo erg, maar wel voor film of fotobewerkingen etc. Ik vraag mij dan ook af hoe het zit bij dit scherm met het aantal "echte" kleuren.

Maar verder heb ik geen 19" schermen nog gezien met een avg. reactietijd <25ms. De vraag is natuurlijk of die 25ms merkbaar/zichtbaar zijn :? ik heb namelijk geen idee. Heb nog nooit gegamed op een TFT.
Dus mocht iemand veel 3D shooters spelen zoals UT en racegames, dan zou ik graag willen weten of er een 19" scherm in staat is (die niet al te duur is) om goed met dit soort games overweg te kunnen.

• Le_Freak !
n00bs schreef op 11 maart 2004 @ 11:05:
Le_Freak !> check dit: http://www.iiyama.nl/1024...ontent/content_lcdtv.html
19" scherm met active overdrive waardoor de avg. reactietijd 12ms bedraagd.

Dit scherm is in feite een TV maarja met zo een reactietijd is die perfect voor gaming (lijkt mij), alleen hij kost op dit moment wel 1100 Euro op zijn goedkoopst in de pricewatch.

Overigens las ik in meerdere oude topics dat een reactietijd < ~20ms zorgt voor een afname van het aantal kleuren. Dit is voor gaming misschien niet zo erg, maar wel voor film of fotobewerkingen etc. Ik vraag mij dan ook af hoe het zit bij dit scherm met het aantal "echte" kleuren.

Maar verder heb ik geen 19" schermen nog gezien met een avg. reactietijd <25ms. De vraag is natuurlijk of die 25ms merkbaar/zichtbaar zijn :? ik heb namelijk geen idee. Heb nog nooit gegamed op een TFT.
Dus mocht iemand veel 3D shooters spelen zoals UT en racegames, dan zou ik graag willen weten of er een 19" scherm in staat is (die niet al te duur is) om goed met dit soort games overweg te kunnen.
ziet er inderdaad goed uit :9

Weet iemand of die ook goed als monitor te gebruiken is voor games en desktop toepassingen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Le_Freak ! op 11-03-2004 22:53 ]

Specs

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:11

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 16:02:
De reactie tijd van een TFT-scherm is voor gaming nog veel te langzaam.
Ja hoor :z Duidelijk weer eens wat gehoord en domweg over genomen. Heb jij het gaming topic gevolgt m.b.t. TFT's? Acht delen vol mensen die TFT hebben staan waarop je niet kunt gamen zeker? Kortom, je hebt het compleet verkeerd :)

Aan de TS'er: let erop dat MS niet veel zegt voor merk X als voor merk Y. Merk Y en 25 ms kan waardeloos zijn en merk X met 25 ms weer prima. In de theorie kan het verschil niet bestaan, maar de praktijk blijkt het vaak anders. Lees daarom goed een paar reviews door voordat je tot aankoop over gaat. Staar je niet blind op dat getal, maar kijk naar de praktijk

Mijn persoonlijke ervaring: een samsung 191T met een reactiesnelheid van 25MS en ondanks het geweldige argument van tasker zit ik hier bijna elke dag wel een spel op te spelen. Zowel shooters als strategie games draaien perfect :). MS zegt dus niet alles

[ Voor 25% gewijzigd door We Are Borg op 11-03-2004 23:01 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
True... en het hangt ook sterk af van het soort scherm. Maar het is gewoon een moeilijke keuze, er zijn veel schermen te koop (te veel ;) ) en ik weet echt niet welke ik wil. Ja die IIyama 19" maarja 1100 Euro blijft een hoop geld. En vind ik het toch niet echt waard... 2500 pieken :?

• Le_Freak !
n00bs schreef op 11 maart 2004 @ 23:28:
True... en het hangt ook sterk af van het soort scherm. Maar het is gewoon een moeilijke keuze, er zijn veel schermen te koop (te veel ;) ) en ik weet echt niet welke ik wil. Ja die IIyama 19" maarja 1100 Euro blijft een hoop geld. En vind ik het toch niet echt waard... 2500 pieken :?
Maar kan je op die IIyama dan echt perfect gamen ??

Is die goed?

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Denk het wel als ik de theoretische specs zie :)

Woeiii hij is nu in de pricewatch € 1025,-. Hopelijk blijft die nog ff wat zakken, als die goed onder de 1000 komt wil ik hem wel :)

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/1024x768/gfx/gfx_basis/iiyama_banner05.jpg

Specs:

Diagonaal (inch) 19
Eff. Beelddiagonaal (B x H in mm) 376x301
Inkijkhoek, Hor./Vert. (o) 170
Reactietijd Op / Neer 12msec with overdrive
Type TFT Multi-domain Vertical Alignment
Helderheid (cd/m2) 430
Contrast verhouding 600:1
Aantal kleuren > 16 miljoen
Bij kleurdiepte aan 24 bits
Horizontale Synchronisatie 24-80kHz
Verticale Synchronisatie 56-75Hz
Maximale resolutie 1280x1024
Plug & Play standaard VESA DDC 1/2B
Signaalingang analoog D-sub
Signaalingang digitaal DVI-I
Signaalingang Video TV-Tuner + Scart
Audio-ingang ja
VESA bevestiging mogelijk 100
Megapixels 1.3
sRGB Nee
Tvsystemen NTSC, PAL, SECAM compatible
Lcdtv opties Picture in Picture en Teletekst

[ Voor 129% gewijzigd door n00bs op 12-03-2004 13:01 ]

• Le_Freak !
Hij is inderdaad errug mooi, heb even met iemand van Ilyama gesproken en hij garandeerde me dat je er perfect games mee kunt spelen.

Wat hij ook vertelde was dat hij ongeveer 250 euro goedkoper gaat worden voor de distributeurs.
Uiteraard moeten die eerst van degene af die ze nog hebben staan, maar als ze inkooptechnisch goedkoper gan worden voor de distributeur dan moeten wij als consument daar toch ook wat van gaan zien ? ;)

Ik wil hem overigens wel nog even bekijken voordat ik hem koop, want het blijft en klap geld.
Weet iemand waar je hem kunt bekijken ???

Specs

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
theoretisch reactietijd
Je zegt het zelf al, in theorie, want de praktijk is erg bedroevend als ik serieuze (objectieve) tests mag geloven.
Een paar maanden geleden was er op de frontpage een artikel over.

Senile! Senile Oekaki

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Le_Freak>

Inderdaad een hele hoop geld. Maar als die nu 1025 is en het verschil van 250 doorberekend wordt aan de klant, dan koop ik hem wel :) (nog steeds veel geld overigens).
Ik was vandaag ook op zoek gegaan naar dit monitor in de stad maar heb hem nergens kunnen vinden... helaas wil hem echt graag eens in real zien.

_bas_ > Inderdaad theoretisch, maar hoe dan ook zijn de snelle IIYama TFT's in het algemeen erg geschikt voor gaming, en deze TFT zit met zijn reactietijd nog onder de snelste schermen van 16ms... dus ik neem aan dat dit wel goed zal zitten :)

• Le_Freak !
_bas_ schreef op 12 maart 2004 @ 17:23:
[...]

Je zegt het zelf al, in theorie, want de praktijk is erg bedroevend als ik serieuze (objectieve) tests mag geloven.
Waar kan ik die review lezen dan,daar ben ik heel erg benieuwd naar.

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Secondly, the tests proved that the response time of many displays springs up when the contrast is reduced (and the brightness of the screen is usually so high that you have to drop the contrast for comfortable work). Some manufacturers do allow adjusting the contrast without the tradeoff of higher response time, but such models are rare. So, I have a piece of advice for those of you who are about to shop: when choosing a display, pay attention to the response time with the brightness settings, which you are going to use at work.
Stukje van XBitlabs, vind het wel interesant.

Ook goed 19" schermpje volgens XBit: http://www.xbitlabs.com/a...display/response-4_7.html NEC MultiSync LCD1860NX

[ Voor 13% gewijzigd door n00bs op 12-03-2004 20:02 ]

• Le_Freak !
_bas_ schreef op 12 maart 2004 @ 17:23:
[...]

Ik heb even gekeken maar die test waar jij het over hebt die op de frontpage zou staan heb ik niet kunnen vinden, wel die van de Iiyama E430S 17" TFT

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Idd. ik kan nergens een test vinden van dit schermpje. Gewoon hopen dat die ergens in de neighbourhood te aanschouwen is en hem daar ff lekker testen :)

• Le_Freak !
Mocht hij goed zijn voor games en films, koop je hem dan ?

Misschien kunnen we er dan twee tegelijk kopen (als je een beetje in de buurt woond) scheelt vast en zeker weer wat. :)

Ik vindt in ieder geval geen ander scherm wat zo interessant lijkt als deze.

ps.wat vindt je nu zo interessant uit het stukje van x-labs ?

[ Voor 12% gewijzigd door Le_Freak ! op 14-03-2004 13:55 ]

Specs

Verwijderd

We Are Borg schreef op 11 maart 2004 @ 22:56:
[...]

Ja hoor :z Duidelijk weer eens wat gehoord en domweg over genomen. Heb jij het gaming topic gevolgt m.b.t. TFT's? Acht delen vol mensen die TFT hebben staan waarop je niet kunt gamen zeker? Kortom, je hebt het compleet verkeerd :)

...
Ik werk in een winkel, ik heb redelijk veel moderne schermen getest, oa samsung en iiyama de meeste met 16ms, en ook een aantal met DVI, ook het model van benq met 12ms, echt alle tft's hebben gewoon ghosting, als je dat niet ziet moet je echt is je ogen na laten kijken, maar of je het irritant vind is een tweede.

Mij stoort het gewoon, daarom heb ik vorige maand een Sony E450 CRT voor 520,- gekocht, dat scherm is zijn geld meer waard dan een ftf, vind ik, zwart is gewoon echt zwart (niet zo'n grijze waas door al het zwart heen), geen ghosting, geen afwijkende kleuren, enige voordeel van een tft die ik kan bedenken is dat hij zuiniger is en dat het weinig ruimte in neemt.

• Le_Freak !
Wat heeft die review te maken met de monitor die we hier bespreken ? ?

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Maar ik heb idd. interesse in dit scherm mits de prijs gaat zakken. Want 1000 Euro zit toch nog ruim boven mijn bovengrens... het is dus even wachten tot de oude voorraad op is en de nieuwe prijzen doorberekend gaan worden aan de consument. Daarnaast hoop ik dat er snel een review van dit scherm komt.

• Le_Freak !
Als we hem samen inkopen weet ik zeker dat we hem onder de 1000 krijgen :)

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
999 Euro zeker :p

Maarja even nog geduld en kijken wat er komende weken gaat gebeuren met die inkoopsprijzen en hopelijk dat THG oid nog een mooie review bakt van dit scherm

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 19:37
Was afgelopen week in een winkel in nieuwegein, daar stonden een paar van deze schermen oa. ilyama als tv opgesteld.
Het lullige is alleen dat ik er niet goed naar gekeken heb en de naam v/d winkel niet weet, was in het winkelcentrum vlakbij het (RK) ziekenhuis dan bovenaan de roltrap links, prijzen waren zo 800+ € als ik me goed herinner.
Hoop gebazel, maar wie deze schermpjes wil zien en niet te ver woont misschien interessant.
(was niet bij stafhorst wat ook in het winkelcentrum zit)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Damn damn rond de 800 :p als het deze waren TELL ME TELL ME :)

• Le_Freak !
Jaaaaaa dat klinkt beter, ik wil hem uiteraard ook eerst even zien. :9~

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
jahako> ik woon niet echt in de buurt... maar mocht je een keer in de buurt zijn en kunnen kijken of het idd de C480 is... en de naam van de winkel dan ben ik je erg dankbaar :) natuurlijk ook ff het scherm testen :p

Verwijderd

er staat ook 1tje in mycomhaarlem ter demostratie

Die C480 heeft trouwens wel active cooling en een een glazen plaat voor het scherm

verder super cool scherm jammer dat hij zo duur is anders stond hij al op me slaapkamer

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ja die active cooling is wel minder... maar misschien beetje te modden :?

Verwijderd

Hmmm Donno dat beeld scherm is best wel massal vergeleken met de gemiddelde TFT scherm hij ziet er echt als een TV uit vind ik namelijk :) die speakers zitten trouwens los dus al je die niks vind schoef je die er gewoon niet op :)

Ik zou als ik jou was ook dat beeld scherm open proberen te breken zo zonde van dat scherm :o

• Le_Freak !
Wat is een nadeel van active cooling dan ? enne die glazen plaat is dat erg dan ? gaat dat ten koste van de scherpte or what ?

ik ga vandaag of morgen eens even kijken naar het scherm.

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Active cooling = extra geluid ;) hij schijnt ongeveer het geluid te maken van een pc... maarja dat zegt nog niets (stond op kieskeurig). Glazen plaat was ik niet van op de hoogte, maar denk niet dat het ten koste van het beeld gaat. Het scherm bevat ook een speciale coating en dat zal dan wel op de glazen plaat zitten (tegen spiegeling).
Glazen plaat zorgt wel weer voor extra bescherming van die irritante wijzende vingertjes... ;)

Verwijderd

op zich vind ik het niet zo storend hij ziet er wel wat netter uit daar door

wat wel zo is dat die plaat er denk ik voor zorgt dat hij wat minder belichting geeft dan hij kan leveren maar ja zwart lijkt hier door wel echt zwarter waar de meeste tft schermen last van hebben

verder vind ik die plaat wel oke

het geluid van die cooling durf ik niet te zeggen heb hem alleen in een winkel gezien en daar is het geluid hoger dan wat het scherm levert...

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Hmz, maar werd het display getest met TV of gewoon PC output? en hoe vond jij het beeld vergeleken met andere TFT's en CRT's, qua rust/contrast/kleur/zwarting/scherpte/ruis noem maar op :)

Verwijderd

op TV beeld zag het er niet zo erg mooi uit maarja stond digitene op dus dat kan de oorzaak zijn

Op monitor modus zag het er zeker strak uit hoewel ik alleen een DVD film heb gezien zag hij er erg mooi uit had geen Ghosting gezien maarja ik denk dat je er een lange tijd achter moet gaan zitten wil je de gebreken ontekken

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Hmz Digitenne moet juist erg goed beeld geven ;) misschien niet goed afgesteld :?

Verwijderd

Nee slecht berijk het werkt via een GSM netwerk dus net als een mobiel als je slecht berijk hebt is het mis :/ Ik weet dat digitene ook goed beeld kan geven aangezien ik het bij mensen thuis gezien heb waar het er wel haar scherp uit ziet hoewel er soms nog wel Mpeg alike Gliches langs komen soms

• Le_Freak !
nou ik heb hem gezien en getest bij mycom in Haarlem.

Hij stond idd op digitenne, en dat beeld was inderdaad niet scherp,de verkoper aldaar heeft hem toen (na enig aandringen) aangesloten op de pc (met een analoge kabel) resolutie op 1280x1024.(60Hz)
Beeld was echt haarscherp, ik heb nu een Iiyama Vision Master Pro 510 22'' maar die kan echt niet aan die scherpte tippen.

Daarna heeft hij call of duty geinstalleerd,en ik heb daar op en stoeltje zitten gamen.
Het beeld is haarscherp en erg strak (er zat een radeon 9600XT in die pc)
Tja en wat betreft ghosting, ik heb een 20 min zitten gamen en ik moet zeggen dat het heel goed te doen is,natuurlijk is het geen crt maar het is absoluut niet storend en gaat zeker niet ten koste van de gameplay :9~
Ik denk er dus sterk aan om dit schermpje te kopen, hij stond daar te koop voor 1099.

Wel zou ik graag willen weten wat je over de volgende monitoren weet, want die zien er toch ook niet verkeerd uit qua specs.

Deze staat ook in het mycom boekje voor hetzelfde bedrag:

De Iiyama 20'' TFT E511S voor 1099 euro incl.
http://www.iiyama.nl/1024...itor-lcd.php?monitorid=67

En verder lijkt me dit ook wel wat ?
http://www.pcvergelijk.nl...oduct.aspx?idx=1570&cel=5

Specs

Verwijderd

Ja klopt deze had ik bij Mycom Haarlem gezien

over die 2 andere schermen durf ik niet zo veel te zeggen aangezien ik ze nog niet in aktie gezien heb nog weinig over internet heb gelezen.

wat me wel opvalt is dat die E511 iiyama een 20" IPS scherm is. die verdomt veel op deze schermen lijkt

http://www6.tomshardware.com/display/20040116/index.html

Nou weet ik dat IPS als eigenschap heeft Voledige 24Bit kleure ondersteuning te hebben vergeleken met de meeste TFT schermen die maar 18Bit leveren
De inkijkhoek is ook als de beste bij dit soort schermen.

Maar de Reaktie tijd is vaak om te huilen!
dus ik zelf DENK.. weet dus niet zeker dat dit scherm niet geschikt is voor gaming....
zoals de meeste IPS schermen

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Le_Freak ! schreef op 16 maart 2004 @ 18:33:
nou ik heb hem gezien en getest bij mycom in Haarlem.

Hij stond idd op digitenne, en dat beeld was inderdaad niet scherp,de verkoper aldaar heeft hem toen (na enig aandringen) aangesloten op de pc (met een analoge kabel) resolutie op 1280x1024.(60Hz)
Beeld was echt haarscherp, ik heb nu een Iiyama Vision Master Pro 510 22'' maar die kan echt niet aan die scherpte tippen.

Daarna heeft hij call of duty geinstalleerd,en ik heb daar op en stoeltje zitten gamen.
Het beeld is haarscherp en erg strak (er zat een radeon 9600XT in die pc)
Tja en wat betreft ghosting, ik heb een 20 min zitten gamen en ik moet zeggen dat het heel goed te doen is,natuurlijk is het geen crt maar het is absoluut niet storend en gaat zeker niet ten koste van de gameplay :9~
Ik denk er dus sterk aan om dit schermpje te kopen, hij stond daar te koop voor 1099.

Wel zou ik graag willen weten wat je over de volgende monitoren weet, want die zien er toch ook niet verkeerd uit qua specs.

Deze staat ook in het mycom boekje voor hetzelfde bedrag:

De Iiyama 20'' TFT E511S voor 1099 euro incl.
http://www.iiyama.nl/1024...itor-lcd.php?monitorid=67

En verder lijkt me dit ook wel wat ?
http://www.pcvergelijk.nl...oduct.aspx?idx=1570&cel=5
Ok goed beeld heeft de C480 dus... maar er was dus bij 1 enkel spel die jij getest had wel ghosting oid? dat zou namelijk wel vreemd zijn bij een scherm die <12ms responsetijd heeft. Heb wel namelijk wat games gezien bij een maat van mij op zijn IIyama met een response van <20ms en daar heb ik geen ghosting gezien :?

• Le_Freak !
n00bs schreef op 17 maart 2004 @ 08:55:
[...]

Ok goed beeld heeft de C480 dus... maar er was dus bij 1 enkel spel die jij getest had wel ghosting oid? dat zou namelijk wel vreemd zijn bij een scherm die <12ms responsetijd heeft. Heb wel namelijk wat games gezien bij een maat van mij op zijn IIyama met een response van <20ms en daar heb ik geen ghosting gezien :?
als eerste wil ik even de opmerking plaatsen dat dit ene enkele spel echt wel een heel goed beeld geeft waar de monitor toe in staat is, ik weet niet of je call of duty kent maar ik denk dat als hij zich tijdens dit spel goed gedraagt je toch wel een hele goede indruk krijgt hoe goed dit scherm is.
Ik kan het geen ghosting noemen, wat ik wel merk is dat het anders speelt en met anders bedoel ik zeker niet slechter of zo, maar ik ben zelf zeer zeer kritisch.
Ik game zelf zo'n 30 uur in de week,en voor mij zou hij daar dus ook als hoofddoeleind gebruikt gaan worden.
Ik wil alleen nog even die E511 aan het werk zien,maar anders is mijn keus gemaakt.
Je kunt dit scherm ECHT met gerust hart een topper noemen.

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Hehe chill :)

En ja natuurlijk ken ik COD ;) veel gespeeld, maar blijf maar terugvallen op een oude topper... TO (UT mod). Daarnaast ook veel UT2K4 en andere "snelle" games. Voor de rest wil ik hem ofcourse gebruiken als TV en voor DVD films :)

Dus hopelijk is het zwart toch wel enigszins zwart (want ik heb enigszins wat kritiek op dit punt gelezen).

E511 ziet er ook erg mooi uit... nadeel voor mij dan, geen TV tuner

• Le_Freak !
Die E511 heeft een resolutie van 1600x1200, volgens mij moet je he daar ook op laten staan, kan dat met gamen geen problemen geven ?

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Hehe voor mij wel... Ik weet in ieder geval dat mijn specs van mijn toch redelijk snel systeem de meeste nieuwe games niet vloeiend zullen trekken op 1600x1200

• Le_Freak !
n00bs schreef op 17 maart 2004 @ 23:20:
Hehe voor mij wel... Ik weet in ieder geval dat mijn specs van mijn toch redelijk snel systeem de meeste nieuwe games niet vloeiend zullen trekken op 1600x1200
Dus dan is de C480T DE monitor ??? :)

Woon je ver uit de buurt van Haarlem ? anders ga je even kijken.

Specs

• Le_Freak !
Even een kickje hoor,N00bs jij nog wat nieuws of nieuwe informatie over die C480T ??

Misschien iemand anders die nog iets kan bijdragen voordat ik hem koop.

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Nope sorry helemaal niets... had wel mailtje naar THG gestuurd of hij niet de mogelijkheid had op dit scherm te testen (denk niet dat die hier op in gaat, maarja wie weet).

Anyway tja woon niet in de buurt van Haarlem maar ik vind wel een winkel nog waar ik hem kan bekijken. Alleen ik wil zelf echt wachten tot die prijsdaling die eerder genoemd werd. Het scherm is nu nog erg nieuw en dus ook de jackpot qua prijs ;)
Tot nu toe heb ik in ieder geval niets beters gezien... maar ik zelf kan nog wel eventjes wachten ;)

• Le_Freak !
Mocht je wat meer info hebben over dit scherm wil je het me dan laten weten
(ook als dit draadje verlopen is :) )

Of als je van mening bent dat ''we'' een ander scherm moeten hebben die beter geschikt is.

ik hoor graag van je.

Specs

Verwijderd

Dit is dus echt een LCD TV, heb je dan geen last van burn-in??? T'is maar 'n vraag hoor, anders vind ik hem ook wel interessant....

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Why? toch zelfde type scherm als veel gebruikt wordt voor PC schermen... en het is geen plasma :)

Verwijderd

TFT schermen kunnen inburne maarja dan moet je het heel erg gortig maken bijf 24 uur lang het zelfde beeld aan laten staan :P

een Plasma daar en tegen (spreekt uit ervaring) kan al na 10Min in branden dus als je een hele dag zit te gamen en je hebt bijf een status balk in je game bijf neverwinter night ;)

dan zie je na het spelen op je buro blad dat i ingebrand is :(

Gelukkig kan je een Plasma scherm schoon wassen (dus na een paar uur gebruik van maken is het weer weg) bij grijs achtergrond wat me background ook is :/ gaat het sneller

Verwijderd

n00bs schreef op 09 maart 2004 @ 23:38:
[...]

Specs zien er goed uit en de prijs ook ;) maarja dit is en blijft theorie :) kan helaas geen reviews vinden van dit scherm.
Wanneer ga je hem halen? misschien dat je dan jouw bevindingen hier kan plaatsen :)

Verwijderd

n00bs schreef op 09 maart 2004 @ 23:38:
[...]

Specs zien er goed uit en de prijs ook ;) maarja dit is en blijft theorie :) kan helaas geen reviews vinden van dit scherm.
Wanneer ga je hem halen? misschien dat je dan jouw bevindingen hier kan plaatsen :)
oke, je wilt mijn bevindingen: besteld bij 4launch.. op dag 1 besteld, op dag 2 in huis: perfecte monitor! niet 1 pixelfout in beide! (heb er 2 besteld). kan er heel goed NFSU mee spelen. Ook FarCry ziet er geweldig uit.. ik zie geen ghosting of iets.. wel als je bijv. tekst scrolt in wordt dan zie je natuurlijk iets, maar dat is evengoed zo bij een CRT. ik ben helemaal wijs met deze monitoren; aanradertje!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 20:05:
[...]

oke, je wilt mijn bevindingen: besteld bij 4launch.. op dag 1 besteld, op dag 2 in huis: perfecte monitor! niet 1 pixelfout in beide! (heb er 2 besteld). kan er heel goed NFSU mee spelen. Ook FarCry ziet er geweldig uit.. ik zie geen ghosting of iets.. wel als je bijv. tekst scrolt in wordt dan zie je natuurlijk iets, maar dat is evengoed zo bij een CRT. ik ben helemaal wijs met deze monitoren; aanradertje!
never mind dacht ff dat het over de C480 ging ;)

Anyway mooi dat jij blij bent met je scherm :) maar ik ben dus nu toch meer uit op die IIyama C480 met ingebouwde TV tuner :)

[ Voor 31% gewijzigd door n00bs op 19-03-2004 20:12 ]

• Le_Freak !
n00bs schreef op 19 maart 2004 @ 20:09:
[...]

never mind dacht ff dat het over de C480 ging ;)

Anyway mooi dat jij blij bent met je scherm :) maar ik ben dus nu toch meer uit op die IIyama C480 met ingebouwde TV tuner :)
Is er nou echt helemaal niemand hier op tweakers die de C480T heeft aangeschaft.
:)

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Denk een beetje teveel $$$ voor de meeste tweakers ;) (voor mij eigenlijk ook hoor :p )

Verwijderd

als ik deze 4821 2 jaar terug niet had gekocht had ik nu wel deze C480 Gekocht :+

Iemand mischien nog intresse?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Er is trouwens nu een aanbieding bij MyCom. De IIyama 430T-S (17" met TV tuner) voor 499... kon hem helaas niet aan de database toevoegen omdat My Com gelocked is.

• Le_Freak !
heb jij nog intresse in die C480 T n00bs ???

moet je even dit draadje lezen:Ervaringen met 16ms 1600x1200 20-inch TFT-schermen

Misschien ook interessant voor jou ? :)

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ja zeker nog steeds interesse maar zoals eerder gezegd... de prijs vind ik nu nog aan de hoge kant.
Ik heb even zitten lezen en daar was ook een poster dus zeer enthousiast over de C480! dat is in ieder geval goed nieuws.

Je ziet trouwens nu bij diversie winkels de prijs ervan zakken, maar de laagste prijs is nog steeds niet onder de E1000 :(
Anyway is die aanbieding van Mycom van dat 17" scherm ook erg interessant, maar ik heb liever net iets groters ;)

• Le_Freak !
Hey n00bs, ik ga hem morgen ophalen :9

Hielko van tweakers heeft er nu 1 om te testen, hij zegt dit al:
Ervaringen met 16ms 1600x1200 20-inch TFT-schermen

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Welk scherm ga je nou halen dan ;)? en kan je niet meer wachten dan :D

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 14:16:
TFT schermen kunnen inburne maarja dan moet je het heel erg gortig maken bijf 24 uur lang het zelfde beeld aan laten staan :P
LCD schermen kunnen niet zoals plasma schermen permanent inbranden, maar inbranden is maar tijdelijk (en zo weer weg).

• Le_Freak !
n00bs schreef op 24 maart 2004 @ 22:08:
Welk scherm ga je nou halen dan ;)? en kan je niet meer wachten dan :D
Ik heb het uiteraard over de Iiyama C480T :P enne...tja waarom zou ik wachten, hij was 13 nog wat en is pas verlaagd naar 1099, ik kan hem voor 1049 krijgen.
Hij wordt ook nog voor me getest op dode pixels morgen, zitten die er dan moet ik nog een paar dagen wachten want dan moeten ze er weer 1 bestellen.

Ik hoop dus dat degene die ze morgen binnenkrijgen geen dode pixels heeft :9~

Natuurlijk kan ik wel wachten, maar ten eerste blijft dat zo en ik wil ook niet meer wachten. hehe

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Succes met je aankoop :) hoop echt dat het alles is wat je ervan verwacht! :)

• Le_Freak !
en jij ? jij gaat wachten tot hij lager in prijs is ? of koop je toch maar een andere ?

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik wacht nog ;) ik heb namelijk nog een aantal aankopen die ik moet doen deze maand... en anders ben ik gelijk een aantal "K" kwijt dus ;) vandaar :)

Maar heb je hem al :)?

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02-2025
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 23:03:
mijn 19" CRT is 18,3" viewable.. dus dat scheelt aanzienlijk wanneer je een 19" TFT koopt. ik ga een neovo f-419 halen. responstime is 10/15, wat ik goed vind en nog meer goede features. bekijk deze eens, want hij is absoluut niet duur (pricewatch € 566,00). http://www.neovo-usa.com/products/F-419.htm
Is nog steeds iets van rond de 1400,- gulden en ja ik blijf nog steeds terug rekenen van euro naar gulden omdat mijn loon ook naar de helft is gegaan zins de euro.

• Le_Freak !
n00bs schreef op 25 maart 2004 @ 09:34:
Ik wacht nog ;) ik heb namelijk nog een aantal aankopen die ik moet doen deze maand... en anders ben ik gelijk een aantal "K" kwijt dus ;) vandaar :)

Maar heb je hem al :)?
Ja ik heb hem, denk alleen dat ik nog even moet wachten tot volgende week tot ik mijn nieuwe pc heb.
Hij is ten eerste aangesloten met de dvi naar analoge kabel, en ten tweede is hij nu aangesloten op een radeon 8500LE en als ik nu call of duty speel heeft hij met de horizontale bewegingen echt wel moeite.

Ik kan me zo voorstellen dat het hier mee te maken heeft, of niet ????

Het beeld gewoon in windows is echt voortreffelijk :P

Vraagje: als ik hem straks aan een Asus Radeon 9800XT hang met een DVI kabel scheelt dat dan veel ?????

Als er niks veranderd met gamen dan,dan breng ik hem terug.
Maar ik denk dat bovengenoemde probleem echt wel door mijn huidige videokaart en geen DVI kabel komt toch ?

ps.by the way in de handleiding van deze monitor staat bij responstime 25 ms :?

[ Voor 5% gewijzigd door Le_Freak ! op 25-03-2004 23:41 ]

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
DVI moet wel uitmaken ja, en de responsetime is ook 25ms, maar door die speciale chip (weet niet of dat standaard aanstaat :?) haal je een response tijd van net iets minder dan 12ms. Maar ik heb echt geen flauw idee of het aan je videokaart oid ligt, dat zou je even aan anderen moeten vragen met ervaring met TFT's.

PS: als je een andere kaart gaat kopen, waarom dan niet een Sapphire 9800 pro? is een stuk goedkoper en de meesten kunnen deze standaard overclocken naar XT snelheid, de XT is echt veel duurder en natuurlijk sneller dan de pro maar volgens mij niet ZOveel sneller ;)

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
DVI, maakt wel wat uit: heb zelf sinds een aantal dagen een iiyama prolite e431s-silver (top ding), deze monitor heb ik op dvi heb um gisteren ook even op de normaale manier aangesloten ik merkte het verschil wel. Alles is net even wat duidelijker, ook al is het op de normaale manier al stukken duidelijker dan een 15"crt

• Le_Freak !
n00bs schreef op 26 maart 2004 @ 08:39:
DVI moet wel uitmaken ja, en de responsetime is ook 25ms, maar door die speciale chip (weet niet of dat standaard aanstaat :?) haal je een response tijd van net iets minder dan 12ms. Maar ik heb echt geen flauw idee of het aan je videokaart oid ligt, dat zou je even aan anderen moeten vragen met ervaring met TFT's.

PS: als je een andere kaart gaat kopen, waarom dan niet een Sapphire 9800 pro? is een stuk goedkoper en de meesten kunnen deze standaard overclocken naar XT snelheid, de XT is echt veel duurder en natuurlijk sneller dan de pro maar volgens mij niet ZOveel sneller ;)
zal standaard toch wel aanstaan lijkt mij ?

bij de op en neerbewegingen heeft hij het niet het is echt alleen maar de beweging van rechts naar links.
je loopt zeg maar langs een muur en dan vervaagt die muur een beetje en op het moment dat je op je knieeen er langs loopt (langzamer dus) is het al wat beter.

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Weird... nog nooit van gehoord maar ik zou als ik jou was dit ff posten in dat andere TFT topic waar je ook in zit.
Speel je wel op native resolutie? en V sync aan?

[ Voor 19% gewijzigd door n00bs op 26-03-2004 09:23 ]

• Le_Freak !
ja 1280x1024 op 60hz maar hoe zet je v-sync aan ? waar zit dat ?

Specs

• Le_Freak !
Kick !

?

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik weet niet of V sync aan/uit gaat helpen maar je kan het allicht proberen.
Anyway zou ik ook eens je ATI drivers op de juiste manier uninstallen en de laatste erop zetten en de laatste drivers van de IIyama site voor je TFT scherm.
V sync: desktop properties -> settings -> advanced -> 3D -> en bij Direct 3D en OpenGL "custom settings" en dan onderaan Vsync :)

• Le_Freak !
ik heb het al opgelost :*)

Ik heb mijn radeon 8500LE eruit gehaald en mijn nieuwe Asus 9800XT erin gedaan, en wat denk je ????

Veel beter zo,laatste Catalyst drivers erop gezet en verder nog geen instellingen gedaan, dit gamed gewoon goed nu.

Het was dus duidelijk mijn videokaart die de bottleneck was.

Ik ga nog even wat testen de komende dagen,wordt vervolgd.

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
hehe chill ;) nice videokaartje ook :)

• prantiC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-01-2022
Ik ben aant het kijken naar de IIyama E430T (17" tft met tv tuner) voor 500 euro.
De IIyama C480T is natuurlijk nog mooier(19" en iets snellere response time).

Is de 600 euro meer die de C480T is de moeite waard? In feitte is het dus 600 euro meer voor 2 inch, 4ms response time en een dvi aansluiting.

Als het echt de moeite waard is ga ik ook voor de C480T. Kan iemand me adviseren?

P.S. misschien een stomme vraag maar ik heb een surround set op mn pc aangesloten. Als ik nu tv kijken waar komt het geluid dan uit bij de E430T? Uit de boxjes op het scherm of kan ik ook de surround set gebruiken (eventueel met pc aan/uit)

[ Voor 35% gewijzigd door prantiC op 29-03-2004 11:53 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
je bedoelt de C480 ;)
Anyway tja of het de moeite waard is, is totaal aan jou... de E430 is nu al voor rond de 460 te krijgen en de C480 rond de 1000. Het scheelt een hoop geld natuurlijk, maar als je dit scherm ook (net als ik wil) als TV gaat gebruiken voor films e.d. lijkt mij het de meerprijs wel te rechtvaardigen. 2 inch is toch 5 CM en maakt hem qua schermdiameter ongeveer gelijk aan een 20~<21" CRT. Met breedbeeld films vind ik een 17" weer net te klein.
Daarnaast beschikt de C480 ook over bepaalde chips om het beeldkwaliteit te optimaliseren van TV beelden en ook weer chips om de responsetijd naar <12ms te krijgen.

Maarja ik heb beiden schermen niet irl gezien dus ik kan ook geen praktijk vergelijking doen. Het is en blijft een hoop geld en ik wacht daarom nog even tot de prijs rond de 900 komt te liggen.

Hmz mag hopen dat TV geluid gewoon over je set komt... ik keek net bij de specs van dit scherm, er zit een audio kabel bij en speakers. Ik kan alleen niets over audio output vinden alleen input :? anyway die audiokabel zit er niet voor niets bij. Die zal dus zijn om (neem ik aan) de speakers van het TFT scherm zelf te kunnen gebruiken. Dus er zal wel degelijk een audio output connector zitten op de achterkant... kwestie van die om je versterker of input van je pc aan te sluiten

• prantiC
Hmmm hoop maar dat het over mn set kan dan... Naja ik ga donderdag die E430T kopen. Post dan mn bevindingen wel even. Als iemand meer duidelijkheid kan verschaffen over de audio voor die tijd, post ff dan :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Vraag het gewoon anders na in de winkel ;)

Verwijderd

Ik gebruik al een half jaar de Acer AL1931 (19", active matrix, 2x170°, 300 cd/m2, 700:1, 25 ms) en ben er heel tevreden over! Je ziet wel een beetje ghosting en in het begin kan je er wel wat last van hebben maar nu heb ik er totaal geen erg meer in en dat voor verschillende games op een R9800 Pro (shooters, racen, simulator).

Als hij pas aanstaat en koud is zie je de ghosting het best maar eens opgewarmd moet je er echt op letten. TV en DivX kijken doe ik ook vaak en dan zie ik het zelfs niet. Van een verlies in kleurechtheid merk ik niets, ik gebruik het gekalibreerde kleurprofiel vanop de site van Tom's Hardware Guide.

Verdere uitblinkers: scherp beeld, geen dode pixels bij mij (net zoals bij vele anderen), alle benodigde kabels, heel mooi design (vind 'm nog steeds de mooiste van allemaal), heel dun (externe voeding) en dunne buitenrand, instelbare hoek en betaalbaar. Nadeel: kan hem niet verticaal zetten en voor sommigen: de responstijd, sommigen zouden ook liever de ingebouwde speakertjes weg willen.

Kortom: een aanrader.

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.com.sg/products/monitoral1931/al1931.jpg

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Le_Freak !>

Heb je al een mooie review klaar liggen? Dat zou namelijk top zijn aangezien er nergens nog een "goede" review van deze monitor is. En als je het zou willen posten, zou je ook wat pics. kunnen schieten van het scherm in actie (TV/gaming/ pic in pic) en gewoon van het scherm zelf? :)

• Le_Freak !
Nope !

okee, ikzelf had die C480T hier staan maar heb ik weer teruggebracht,ik deed mijn test als volgt:ik ging in het spel call of duty zeg maar 2 meter voor een vlag staan en toen snel van links naar rechts bewegen, op die C480T zag je dan een hele waas cq sleepend effect er achter aan komen, als ik weer stil stond was het beeld weer haarscherp.

Ik ben toen teruggegaan en nu de Iiyama E511 (die jij getest had) besteld,ben benieuwd hoe streng jij test

Die C480T heeft welliswaar 12ms, bereikt door active overdrive (in de handleiding van iiyama stond 25 ms )
Aangezien ik het geld maar 1 x kan uitgeven wil ik nu dus weten of die E511 met standaard 16 ms dat niet heeft wat ik hierboven beschrijf.

Ik heb dan wel geen tv tuner erbij maar daasr gaat het mij niet om, in eerste instantie wil ik een scherm waar ik goed mee kan gamen zodat mijn huidige bakbeest (Iiyama 22'' Vision master pro 510) van het buro kan halen.

Specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Hmz... beetje jammer, ik snap het niet want die andere reacties waren toch erg positief. En sneller dan 12ms bestaat niet eens op dit moment, alhoewel die responsetijd ook niet alles is.

Ik hoop dat die E511 beter voor je is

Verwijderd

TV en video kijken heeft imo niet zo veel nut om op ghosting te controleren.

Games hebben een hogere resolutie, zijn haarscherp en hebben grotere kleurcontrasten. Daarbij kan je zelf nog eens zo snel bewegen als je wilt. Volgens mij de beste methode om op ghosting te testen.

Praktijkervaring: bij mijn 25 ms-scherm zie ik bij TV en video nooit ghosting, bij games soms wel.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Damn net na sluitingstijd kapt mijn monitor ermee :( Neem aan dat het weinig nut heeft om een CRT IIyama te laten fixen...

Dus op zoek naar TFT scherm met TV functie. Nu twijfel ik nog steeds tussen de C480 en de 430T

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 19:25
Ik heb hier een C480T staan en het is echt een topscherm zowel voor het gamen als tv kijken vrijwel alle zenders in 1 keer goed geprogrammeerd en je hebt er geen omkijken meer naar. Wat verder ook super is dat je met pip tv kunt kijken onder een potje Cod bijvoorbeeld. De enige nadelen die ik heb is dat er een fan in zit die niet helemaal geluidloos is en een irritant geluid af en toe. Verder top :Y)

• Carloz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik heb hier een Iiyama 4612UT(BK) 18" met een reactietijd van 25ms. En echt nog nooit last gehad van enig ghosting effect. Scherm is ondertussen jaar oud. En bij elke lanparty staan er drommen gamers op onze (vriend van me heeft dezelfde) schermpjes te geilen.
Het is idd het verhaal wat de rondte gaat over het ghosting effect, maar het valt allemaal reuze mee.

Verwijderd

tis allemaal zo persoonlijk ,he
de ervaring met tft's en gamen

Ik ben een tijdje terug naar een lan geweest ,en daar stonden 5 tft's
op een rijtje,er zat iemand achter zon scherm ,mij te vertellen dat hij nooit meer terug ging naar een crt ,en dat gamen echt perfekt ging.

Het was op dat moment bf 1942's mod Desert combat wat draaide op zijn computer ,ik ging een paar keer heen en weer met zijn muis ,en zag tot mijn verbijstering een ghost die probeerde kontact met mij op te nemen via zijn perfekte tft om te gamen |:( vanaf dat moment heb ik besloten te wachten tot die tft's echt waar kunnen maken ,wat zoveel producenten verkondigen op hun website ,dat gamen een waar feest is op hun scherm. :r

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Trouwens weet iemand of de Iiyama E431S nu al een beetje voorradig is of is dat nog steeds niet echt top?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• prantiC
Ik heb de E430T gekocht. Haarscherp beeld en geen ghosting tijdens gamen.
Mijn inziens is het een heel goed scherm en ik ben dik tevreden met de grootte (17 inch).

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
prantiC schreef op 14 april 2004 @ 09:40:
Ik heb de E430T gekocht. Haarscherp beeld en geen ghosting tijdens gamen.
Mijn inziens is het een heel goed scherm en ik ben dik tevreden met de grootte (17 inch).
En hoe is de TV kwaliteit van dit scherm?

overigens had ik nog garantie op mijn 452Pro, dus krijg een andere via de IIyama regeling... dus ik kan gelukkig nog even rustig doorkijken voor een mooi TFT scherm.

• prantiC
Als je gewoon op een normale afstand zit is de kwaliteit gewoon scherp. Soms zelfs scherper als bij een normale tv. Het is gewoon fijn tv kijken en je merkt er nix van dat je eigenlijk naar een monitor kijkt ipv naar een pc. (en nee heb thuis geen brakke tv) ;)

Ik ben er dik tevreden over. Schermpie is trouwens ook mooi aan te sluiten op je surround set via je geluidskaart. Nadeel is wel dat dan de pc aan moet staan voor het geluid over de surround set. Als de pc uitstaat komt het geluid uit de beeldschermspeakers. Deze zijn van matige kwaliteit.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Kan je eens een screenshot posten van een film gekeken met dat scherm?

[ Voor 87% gewijzigd door n00bs op 15-04-2004 11:27 ]

• prantiC
Denk niet dat je daar een screenshot van kan maken :S ben nu op mn werk maar zal het vanavond eens proberen voor je. Denk niet dat dit kan omdat het televisie kijken buiten de pc omgaat. De tv tuner zit namelijk op de monitor en niet in de pc. Als je een manier weet hoe dit wel kan moet je het ff posten en doe ik het even op die manier...
Als je toevallig een manier weet om ook tv programma's op te nemen tell me, komt nu pas in me op, dan hoef ik niet te zoeken >:)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
gewoon met digicam ;)

Anyway net is mijn IIyama Pro 452 omgeruild voor een ander, ze kwamen aanzetten met de 455 Pro :D en helemaal nieuw (y) klasse van IIyama :) alleen nu zit ik met een compleet nieuwe 19" CRT... misschien maar een koper vinden :)
Pagina: 1 2 Laatste