TFT (tv) en gaming

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

TV en video kijken heeft imo niet zo veel nut om op ghosting te controleren.

Games hebben een hogere resolutie, zijn haarscherp en hebben grotere kleurcontrasten. Daarbij kan je zelf nog eens zo snel bewegen als je wilt. Volgens mij de beste methode om op ghosting te testen.

Praktijkervaring: bij mijn 25 ms-scherm zie ik bij TV en video nooit ghosting, bij games soms wel.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:20

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Damn net na sluitingstijd kapt mijn monitor ermee :( Neem aan dat het weinig nut heeft om een CRT IIyama te laten fixen...

Dus op zoek naar TFT scherm met TV functie. Nu twijfel ik nog steeds tussen de C480 en de 430T

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 19:25
Ik heb hier een C480T staan en het is echt een topscherm zowel voor het gamen als tv kijken vrijwel alle zenders in 1 keer goed geprogrammeerd en je hebt er geen omkijken meer naar. Wat verder ook super is dat je met pip tv kunt kijken onder een potje Cod bijvoorbeeld. De enige nadelen die ik heb is dat er een fan in zit die niet helemaal geluidloos is en een irritant geluid af en toe. Verder top :Y)

• Carloz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik heb hier een Iiyama 4612UT(BK) 18" met een reactietijd van 25ms. En echt nog nooit last gehad van enig ghosting effect. Scherm is ondertussen jaar oud. En bij elke lanparty staan er drommen gamers op onze (vriend van me heeft dezelfde) schermpjes te geilen.
Het is idd het verhaal wat de rondte gaat over het ghosting effect, maar het valt allemaal reuze mee.

Verwijderd

tis allemaal zo persoonlijk ,he
de ervaring met tft's en gamen

Ik ben een tijdje terug naar een lan geweest ,en daar stonden 5 tft's
op een rijtje,er zat iemand achter zon scherm ,mij te vertellen dat hij nooit meer terug ging naar een crt ,en dat gamen echt perfekt ging.

Het was op dat moment bf 1942's mod Desert combat wat draaide op zijn computer ,ik ging een paar keer heen en weer met zijn muis ,en zag tot mijn verbijstering een ghost die probeerde kontact met mij op te nemen via zijn perfekte tft om te gamen |:( vanaf dat moment heb ik besloten te wachten tot die tft's echt waar kunnen maken ,wat zoveel producenten verkondigen op hun website ,dat gamen een waar feest is op hun scherm. :r

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Trouwens weet iemand of de Iiyama E431S nu al een beetje voorradig is of is dat nog steeds niet echt top?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• prantiC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-01-2022
Ik heb de E430T gekocht. Haarscherp beeld en geen ghosting tijdens gamen.
Mijn inziens is het een heel goed scherm en ik ben dik tevreden met de grootte (17 inch).

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
prantiC schreef op 14 april 2004 @ 09:40:
Ik heb de E430T gekocht. Haarscherp beeld en geen ghosting tijdens gamen.
Mijn inziens is het een heel goed scherm en ik ben dik tevreden met de grootte (17 inch).
En hoe is de TV kwaliteit van dit scherm?

overigens had ik nog garantie op mijn 452Pro, dus krijg een andere via de IIyama regeling... dus ik kan gelukkig nog even rustig doorkijken voor een mooi TFT scherm.

• prantiC
Als je gewoon op een normale afstand zit is de kwaliteit gewoon scherp. Soms zelfs scherper als bij een normale tv. Het is gewoon fijn tv kijken en je merkt er nix van dat je eigenlijk naar een monitor kijkt ipv naar een pc. (en nee heb thuis geen brakke tv) ;)

Ik ben er dik tevreden over. Schermpie is trouwens ook mooi aan te sluiten op je surround set via je geluidskaart. Nadeel is wel dat dan de pc aan moet staan voor het geluid over de surround set. Als de pc uitstaat komt het geluid uit de beeldschermspeakers. Deze zijn van matige kwaliteit.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Kan je eens een screenshot posten van een film gekeken met dat scherm?

[ Voor 87% gewijzigd door n00bs op 15-04-2004 11:27 ]

• prantiC
Denk niet dat je daar een screenshot van kan maken :S ben nu op mn werk maar zal het vanavond eens proberen voor je. Denk niet dat dit kan omdat het televisie kijken buiten de pc omgaat. De tv tuner zit namelijk op de monitor en niet in de pc. Als je een manier weet hoe dit wel kan moet je het ff posten en doe ik het even op die manier...
Als je toevallig een manier weet om ook tv programma's op te nemen tell me, komt nu pas in me op, dan hoef ik niet te zoeken >:)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
gewoon met digicam ;)

Anyway net is mijn IIyama Pro 452 omgeruild voor een ander, ze kwamen aanzetten met de 455 Pro :D en helemaal nieuw (y) klasse van IIyama :) alleen nu zit ik met een compleet nieuwe 19" CRT... misschien maar een koper vinden :)
Pagina: 1 2 Laatste