Asrock K7S8X based PC en Windows XP problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Hallo,

Ik had op mijn computer altijd al windoos ikspee gehad, ik formatteer regelmatig...maar laatst wou ik WEER een schone installatie op mijn harde schijf...maar tot mijn grote schrik kreeg ik een foutmelding in een blauw scherm :( . Bij mij staat dit altijd bekend als TE hoog overgeklokt >:) , dus ik naar bios en me bios helemaal op default gezet...maar nee nog steeds die fout. Ik krijg die foutmelding als windows aangeeft dat de installatie nog circa. 34 minuten duurt, het beeld flikkert dan 2 keer en mijn optical muis daar flikkert het lampje ook 2 keer van, en vlak daarna hoor ik mijn harddisk uitslaan en op dat moment krijg ik de foutmelding :?

De volgende onderdelen heb ik vervangen door andere onderdelen om verder te testen:

* AMD Duron 1600MHz vervangen door AMD Duron 700MHz
* Maxtor 80GB 7200RP/M vervangen door WesternDigital 6 GB 5400RP/M
* NVidia TNT2 16MB AGP vervangen door S3 2MB PCI kaartje
* Kingston 256MB DDR400 CL3 vervangen door Spektek 256MB DDR333 CL2.5
* WindowsXP professional CD vervangen door HEEL veel andere CD'S :P

Maar zelfs dan krijg ik de melding nog :( ligt het dan aan mijn Asrock K7S8X moederboard :? , dat lijkt me ook weer sterk want Windows98 SE gaat wel prima |:(

Alvast bedankt voor de hulp :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:22
en vlak daarna hoor ik mijn harddisk uitslaan en op dat moment krijg ik de foutmelding
Misschien je moederbord langzaam kapot aan het gaan door je overclock (gok?)

[ Voor 28% gewijzigd door msteggink op 07-03-2004 22:18 ]

Verwijderd

t'Is maar een gok, maar probeer je XP eens op te zetten zonder een netwerkverbinding. (dus kabel eruit, en eventueel je netwerkkaart helemaal uitschakelen/verwijderen)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 14:12
Heb je nieuwe hardware toegevoegd? Misschien is dit de hardware detectie en dat je systeem dat niet leuk vind. Als het goed is moet je setup gewoon kunnen hervatten dan dat die dat onderdeel overslaat...

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Moederbord of geheugen?

Laatst zelfde soort probleem gehad, bleek moederbord te zijn, diverse condensators rond de CPU bleken bol te staan. Is veel info over te vinden op GoT en Inet.

? weet jij wat.

• Barry|IA
Ik denk niet dat het aant overklokken ligt want mijn Duron 1600@2011 liep altijd als een tierelier en nog stabiel ook >:) , en volgens mij zou dan windows98 het ook niet moeten doen :? . IK heb ook geen nieuwe hardware geinstalleerd sterker nog mijn kast was al bijna een maand gesloten :P

Heeft iemand enig idee hoe ik die hardwaretest kan overslaan? zodat ik weer verder kan met installeren. Want die geschatte 34 minuten lopen nu al op naar 48 uur |:(

Alvast bedankt ;)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Barry|IA
hoe zie ik dat mijn condensators bol staan?
En WAAROM dan wel windows98 :?

• Barry|IA
Beste tweakers !!

Ik heb eens goed zitten kijken en bij één condensator op het mobo, in de buurt van de CPU socket is dat blauwe stikkertje die erop zit een beetje kapot.
Ik denk zelf dat dat geen schade kan veroorzaken maar toch meld ik het maar ;)

Verwijderd

Barry|IA schreef op 07 maart 2004 @ 22:35:
Beste tweakers !!

Ik heb eens goed zitten kijken en bij één condensator op het mobo, in de buurt van de CPU socket is dat blauwe stikkertje die erop zit een beetje kapot.
Ik denk zelf dat dat geen schade kan veroorzaken maar toch meld ik het maar ;)
Ja, wat is kapot? Bol? Verbrand?

• Barry|IA
bij mij is zeg maar het stikkertje gescheurd

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:53

koe161

koe(c)

Barry|IA schreef op 07 maart 2004 @ 22:57:
bij mij is zeg maar het stikkertje gescheurd
waardoor is het stickertje gescheurd?

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Barry|IA schreef op 07 maart 2004 @ 22:15:
maar tot mijn grote schrik kreeg ik een foutmelding in een blauw scherm
Zoek de exacte melding op google en/of post hem hier. Loop daarbij even door de BSOD tutorial: Windows XP en 2000 BSOD guide
het beeld flikkert dan 2 keer en mijn optical muis daar flikkert het lampje ook 2 keer van, en vlak daarna hoor ik mijn harddisk uitslaan en op dat moment krijg ik de foutmelding :?
Klinkt als het zoeken naar devices en daarna een crash. Zoek op het niveau van: brakke HD, kapot geheugen, nieuwe BIOS, kapotte on-board netwerk / audio etc. Maar om te beginnen zul je meer info uit die foutmelding moeten zien te halen.

de betaler vervuilt

• Barry|IA
Ik ben terug naar de winkel gegaan om het mobo om te ruilen, zei keken er eens goed naar en besloten em naar asrock zelf te sturen, als het niet mijn schuld was dat ie kaduuk was dan zou ik gratis een nieuw exemplaar ontvangen. MAAR...de versendkosten waren €40. 8)7 en voor 40 euro heb je een nieuwe asrock uit dezelfde zaak, dus...ik kocht een nieuwe asrock en eemaal aangesloten thuis...WEER die foutmelding :? BLEEK HET GVD AAN ME CD-DRIVE TE LIGGEN!!! |:( , maarja...nu heb ik me oude mobootje weer PLUS €40 >:) >:) >:) en hij draait nog LEKKER hard duron1600@athlon xp 2600+ 2.07Ghz O-)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Barry|IA schreef op 10 maart 2004 @ 21:40:
Ik ben terug naar de winkel gegaan om het mobo om te ruilen, zei keken er eens goed naar en besloten em naar asrock zelf te sturen, als het niet mijn schuld was dat ie kaduuk was dan zou ik gratis een nieuw exemplaar ontvangen. MAAR...de versendkosten waren €40. 8)7 en voor 40 euro heb je een nieuwe asrock uit dezelfde zaak, dus...ik kocht een nieuwe asrock en eemaal aangesloten thuis...WEER die foutmelding :? BLEEK HET GVD AAN ME CD-DRIVE TE LIGGEN!!! |:( , maarja...nu heb ik me oude mobootje weer PLUS €40 >:) >:) >:) en hij draait nog LEKKER hard duron1600@athlon xp 2600+ 2.07Ghz O-)
40 euro verzendkosten? zozo dat is ruim. sturen ze die dingen rechtsteeks naar china ofzo.. wat een bullshit verhaal zeg. de meeste zaken kopen in bij zoiets als een leverancier, welke dus gewoon in nederland zit. dan ben je 5,50 - 7 euro ex b.t.w. kwijt ofzo. echt weer zo'n verhaal waar de gemiddelde klant in tuint. bovendien heb jij gewoon garantie en heb je niks te maken met hun verzendkosten.

• Barry|IA
idd, ik ga NU naar die winkel mijn nieuwe mobo terug brengen, es ff kijken wat ze nu weer te zeggen hebben :9~

• Barry|IA
met wat gejammer en gemompel heb ik me geld weer terug 8)

• Barry|IA
sluit dit topic maar hoor
:)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Barry|IA schreef op 18 april 2004 @ 16:14:
sluit dit topic maar hoor
:)
Denk je soms dat GoT een helpdesk is :? :/

Topics die brak zijn of verpest door brakke replies (waar jouw verzoek om een slotje ook onder valt) gaan dicht, anders zakt een topic gewoon weg. Lees ff de FAQ:

http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Oslik blyat! Oslik!

• Barry|IA
ok, probeer ik es een topic te sluiten lukt het me niet :9~ , en als ik het niet wil gaan ze dicht :( ,....maarja je heb wel gelijk heh

Pagina: 1