Toon posts:

[XP] Systeem start traag op met NAV*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Situatie: HP Pavilon ZE4500 notebook met XP Home. Er zijn 2 gebruikersaccounts aangemaakt. Systeem start lekker vlot op tot het aanmeldscherm waar je kunt kiezen tussen de 2 accounts. Na er 1 van de accounts is gekozen zie je de bijbehorende Desktop inclusief taakbalk, maar alleen met de klok in beeld. Na ongeveer 1,5 minuut wordt de rest (zoals volume-pictogram, Norton Anitvirus etc) geladen en zichtbaar in de taakbalk.

Ik heb al een keer alle items bij opstarten weggehaald en een keer alle services uitgeschakeld -> hielp nix :(

Visrusscanner is up-to-date, tevens met Ad-aware gescand, hij vond 1 item. Die is ook weg, maar geen resultaat.

Iemand advies??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens geprobeerd alle Norton programmtuur volledig te deinstalleren? :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zal ik gelijk 's doen.

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 20:10

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Anders installeer je en run je bootvis. Wellicht dat dat verschil uitmaakt. Die kan je boot performance met of zonder logon verbeteren. Als het goed is, is die te downloaden bij MS. Als dat niet meer kan, moet ie nog wel ergens te downen zijn.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• Indigo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-11 14:54

Indigo

NEE, ik ben niet blauw!

Ik heb ook tijden daar last van gehad.
Toen ik een oude HD eruit haalde ging hij opeens sneller, maar Norton eraf gooien zal zeker helpen. Het is wel zonde van het geld, Norton eraf kukelen, terwijl je het juist op je pc wilt hebben. 8)7

De LabVIEW Guru

Verwijderd

Topicstarter
Heb Norton (Antivirus 2003) eraf gehaald en nou start ie pertect op!!

Is hier een aantoonbare oorzaak voor, want op mijn eigen systeem draai ik XP Pro met Antivirus 2003 en nooit geen trage bootprocessen gehad. Ik heb de antivirussoftware ook al bij tal van mensen geïnstalleerd i.c.m. XP, maar nooit problemen mee gehad....

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Uiligheid schreef op 07 maart 2004 @ 19:58:
Anders installeer je en run je bootvis. Wellicht dat dat verschil uitmaakt. Die kan je boot performance met of zonder logon verbeteren. Als het goed is, is die te downloaden bij MS. Als dat niet meer kan, moet ie nog wel ergens te downen zijn.
Dit is een vaker terugkerend misverstand.

Bootvis kan de performance absoluut niet verbeteren. Het is een programma dat signaleert, niets meer en niets minder.

bron: Microsoft.

[ Voor 11% gewijzigd door Guardian Angel op 07-03-2004 20:07 ]

ARME AOW’er

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen mbt. tot alles wat met beveiligingen te maken heeft, zetten we in Beveiliging & Virussen, ik verplaats je topic eventjes :)

Windows Operated Systems >> Beveiliging & Virussen

En ook maar eventjes een titel edit :)

[ Voor 9% gewijzigd door elevator op 07-03-2004 20:10 ]

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 20:10

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

GuardianAngel schreef op 07 maart 2004 @ 20:06:
[...]

Dit is een vaker terugkerend misverstand.

Bootvis kan de performance absoluut niet verbeteren. Het is een programma dat signaleert, niets meer en niets minder.

bron: Microsoft.
Dit is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt. De optimalisatie routines voert hij sowieso door, bij elke boot. Echter, met Bootvis kan je het apparaat 20 keer achter elkaar laten booten, de dingen die lang duren laten identificeren en op basis daarvan optimaliseren. Dat geeft bij mij wel een performance winst. Al is het alleen maar omdat ik het systeem vaak op standby zet.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Uiligheid schreef op 07 maart 2004 @ 20:11:
[...]
Dit is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt.
Daaruit kun je dus ook de conclusie trekken dat zelf 20 keer achter elkaar een reboot uitvoeren net zo veel effect heeft als Bootvis 20 keer laten starten.

[ Voor 35% gewijzigd door Guardian Angel op 07-03-2004 20:15 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Leuk deze discussie over Bootvis, maar ik zou graag antwoord willen hebben op de vraag hierboven: waarom NAV ervoor zorgt dat XP traag opstart

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

NAV heeft inmiddels een slechte reputatie, althans hier op GoT, opgebouwd als veroorzaker van allerlei problemen. In de search bijv. zijn honderden topics te vinden na het intoetsen van 'NAV traag'.

ARME AOW’er

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 20:57:
Leuk deze discussie over Bootvis, maar ik zou graag antwoord willen hebben op de vraag hierboven: waarom NAV ervoor zorgt dat XP traag opstart
Dat is een eigenschap van Norton Antivirus, dit heb ik (en meer met mij) ook ondervonden. Het programma nestelt zich helemaal in je OS.

Als je een wat langzame computer heb, is het aan te raden een andere (lichtere) virusscanner te proberen.

Zie ook bijvoorbeeld:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/865120

[ Voor 9% gewijzigd door Ruzor op 07-03-2004 21:04 ]

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Ik heb het probleem ook gehad met meerdere computers met als OS Windows XP. Wat me opviel wat dat bij het laatste systeem alles wel goed doorstartte wanneer de netwerkkaart aan stond en niet goed doorstartte wanneer deze uitstond; misschien heb je daar wat aan. Wel even meerdere keren booten wanneer je dit test.

Hier is een topic te vinden wat over hetzelfde probleem gaat. De laatste post geeft een 'oplossing' voor dit probleem met NIS i.p.v. NAV. Misschien dat het bij jou ook werkt :)

Verder is het Symantec nog niet duidelijk waarom dit probleem zich voordoet.
Pagina: 1