Zelfbouw antenne

Pagina: 1
Acties:

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-08 22:52
Ik ben van plan op mijn sitecom wireless router een zelfbouw antenne aan te sluiten. Nu weet ik alleen nog niet wat voor antenne ik het best kan bouwen.

De router staat beneden in de meterkast, en het signaal dient naast verschillende kamers om de meterkast heen, ook door te dringen op de zolder. De muren en vloeren zijn van beton en er is ook metaal in verwerkt.

Ik ben verschillende tutorials tegengekomen. maar wat voor antenne kan ik het beste bouwen (omni, bi-quad, richt?)

Alvast bedankt

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Verwijderd

Een omniantenne lijkt me dan het makkelijkst. Of zo'n platte paneel-antenne als je meterkast aan één kant in het huis staat

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-08 22:52
De meterkast staat ongeveer in het midden in het huis. Heeft iemand ook
toevallig een mooie tutorial voor het bouwen van een omni antenne?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Verwijderd

[google=omni antenne diy]
[google=omni antenne zelfbouw]

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In dit topic staat een beschrijving voor een zelfbouw antenne, ik weet alleen niet of dat een omniantenne is gezien het feit dat ik geen flauw idee wat het is :)

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

Een antenne kan per definitie het gebied dat je wilt bestrijken niet vergroten dat kan alleen door meer zendvermogen, wat een antenne wel kan is de energie bundelen en in een bepaalde richting sturen, maar dit gaat altijd tenkoste van andere richtingen. vooral omdat je zegt niet alleen rondom maar ook omhoog wilt met je signaal maakt het dat niet gemakelijk om een goede antenne te kiezen.

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Als je wilt kun je op 4 April naar Maartensdijk gaan voor 18 euro kun je een Omni van 8Dbi bouwen.

Wireless Nederland organiseert deze dag.
Pagina: 1