Mijn zus is een paar weken geleden in het huis langs ons komen wonen (~60m).. zij wilde ook op mijn netwerk komen om mee te kunnen genieten van mijn internetverbinding.. 
Maar in hun huis was echter geen bereik (0%) op mijn wireless lan.. dus ik aan het klussen gegaan.
De antenne is al een tijdje klaar.. maar ik had geen connector om hem aan te sluiten op mijn accesspoint.. na wa rondzoeken heb ik heb gelukkig toch gevonden (kostte me wel 33 euro
), maar het resultaat mocht er wezen!!
Met mijn nieuwe antenne (in test opstelling, dus nog niet perfect uitgericht) haalde
ik in een keer 60%(!!) in het huis van me zus.. waar ik eerst bijna nergens (alleen
in de badkamer (1%)) bereik had!
Ik zal later nog wat screenshots posten van me metingen.
Op het volgende adres vind je het ontwerp dat ik gebruikt heb:
http://wireless.gumph.org/articles/homemadeomni.html
en nu de plaatjes..
De antenne van binnen

de antenne helemaal klaar.. in een mooie duimse (slagvaste.. jeej) buis

de prijzige connector op mijn SMC2804WBR-accesspoint aangesloten
connectors: N-type Female verloop naar RP-SMA + een normale N-type Male

De testopstelling:

Het uiteindelijke resultaat is tot nu toe beter als dat ik zelf verwacht had.. een echte aanrader dus!! Let wel het heeft me wel een flinke avond gekost om hem helemaal te bouwen.. Secuurheid is ook erg belangrijk, mijn antenne heeft een grootste afwijking van ~0.3-0.4 mm.
totale kosten: ~45 euro.
Maar in hun huis was echter geen bereik (0%) op mijn wireless lan.. dus ik aan het klussen gegaan.
De antenne is al een tijdje klaar.. maar ik had geen connector om hem aan te sluiten op mijn accesspoint.. na wa rondzoeken heb ik heb gelukkig toch gevonden (kostte me wel 33 euro
Met mijn nieuwe antenne (in test opstelling, dus nog niet perfect uitgericht) haalde
ik in een keer 60%(!!) in het huis van me zus.. waar ik eerst bijna nergens (alleen
in de badkamer (1%)) bereik had!
Ik zal later nog wat screenshots posten van me metingen.
Op het volgende adres vind je het ontwerp dat ik gebruikt heb:
http://wireless.gumph.org/articles/homemadeomni.html
en nu de plaatjes..
De antenne van binnen

de antenne helemaal klaar.. in een mooie duimse (slagvaste.. jeej) buis

de prijzige connector op mijn SMC2804WBR-accesspoint aangesloten
connectors: N-type Female verloop naar RP-SMA + een normale N-type Male

De testopstelling:

Het uiteindelijke resultaat is tot nu toe beter als dat ik zelf verwacht had.. een echte aanrader dus!! Let wel het heeft me wel een flinke avond gekost om hem helemaal te bouwen.. Secuurheid is ook erg belangrijk, mijn antenne heeft een grootste afwijking van ~0.3-0.4 mm.
totale kosten: ~45 euro.