Beeld op z'n kop

Pagina: 1
Acties:

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik heb op m'n computer een paar films staan die gebruik maken van een Xvid en AC3 codec. Als ik deze op m'n computer afspeel is er niets aan de hand.
Ik heb nu van één van die filmpjes een SVCD gemaakt omdat het toch ook wel leuk kijken is op een groot scherm en mooi geluid :)
Nu is er alleen het probleem dat als ik m'n net gebrande cdtje in de DVD-speler stop, dat het beeld op z'n kop staat :? Hoe kan dat nou? Op m'n computer doet hij het goed, en het enige dat ik gedaan heb is het op een cd branden met Nero.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 20:48
Dit probleem treedt meestal op als je een codec mist. Je DVD-speler zal wel iets van die SVCD niet af kunnen spelen waardoor het beeld op z'n kop terecht komt.

Werkt die SVCD op je computer wel goed? :)

The devil is in the details.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 20:48
GGS_VR6 schreef op 07 maart 2004 @ 19:09:
Volgende keer eerst zoeken dus voordat je een topic opent :)
Of jij even wat beter lezen, want op z'n computer is er niks aan de hand, maar als hij er een SVCD van maakt niet, maar dat komt omdat SVCD niet alle codecs mee neemt en daar zal vast geen oplossing voor staan in één van die topics die jij aanhaalt ;)

The devil is in the details.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

December schreef op 07 maart 2004 @ 19:11:
[...]
Of jij even wat beter lezen, want op z'n computer is er niks aan de hand, maar als hij er een SVCD van maakt niet, maar dat komt omdat SVCD niet alle codecs mee neemt en daar zal vast geen oplossing voor staan in één van die topics die jij aanhaalt ;)
Dan wees jij even wat creatiever en zet jij een paar nuttevolle linkjes neer ;)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Indigo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 22:48

Indigo

NEE, ik ben niet blauw!

Ach, je draait je tv gewoon ondersteboven :+

De LabVIEW Guru

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bij het encoden kiezen voor 'flip image 180' ? :)

Verwijderd

HunterPro schreef op 07 maart 2004 @ 19:58:
bij het encoden kiezen voor 'flip image 180' ? :)
Met welke encoder dan??
Ik heb hetzelfde probleem, ik gebruik Procoder maar hier zit geen
optie in om de film te "flippen".

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Ok, misschien was ik niet helemaal duidelijk, ik probeer het nog een keer :)

Ik heb een film op m'n computer staan. Die film draait dan goed en normaal. Als ik met Nero die film als SVCD brand kan ik alleen kiezen voor bitrate en PAL/NTSC. (en ja ik heb PAL gekozen ;) ) Dan druk ik op 'brand' en dan gaat hij eerst een uur ofzo encoderen, en vervolgens een paar minuten branden. Dan stop ik de cd in de DVD-speler en dan is het beeld op z'n kop. In de computer gebeurt hetzelfde...

edit: en baaj de weej, het is geen DivX maar Xvid, ik weet alleen niet of dat hetzelfde is. :+ Als dat wel zo is dan ben ik een }:O

[ Voor 15% gewijzigd door Getah op 08-03-2004 17:40 ]

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dus na het encoderen gaat het mis zowel op de dvd speler als in de computer.
Dit ligt aan een codec die je geinstalleerd hebt, als je nimo codec pack hebt geinstalleerd en alles hebt aan gevinkt wil dit wel eens gebeuren.
Het enige is dat ik zo niet meer weet welke codec dit veroorzaakt.

Dus wat je kunt den is even alle codec's verwijderen alleen de codec installeren die je gebruikt en dan de film opnieuw encoderen.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:38

w0w

Dit probleem treedt vrij vaak op als je Nero laat omzetten, daarom doe ik het ook meestal zelf met TMPGenc, Virtualdub en Goldwave :)
Pagina: 1