Toon posts:

XP herinstalleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Door een aantal foutmeldingen die ik steeds krijg in windows XP heb ik besloten om de computer opnieuw te installeren. Nu heb ik 2 partities en op de c: schijf wil ik XP herinstalleren, maar blijft dan alles intakt op de D: schijf (want daar staan belangrijke bestanden op)?

Alvast bedankt

Verwijderd

ja

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 16:35
Dis een dom topic.... :/ www.beginnersweb.nl mischien??

Ga je mail maar controleren...

[ Voor 38% gewijzigd door elevator op 07-03-2004 16:33 ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een backup is, zoals altijd, nooit weg. Je kunt altijd een klein foutje maken en dan ben je je belangrijke bestanden kwijt.

Lees ook even je vorige topic http://gathering.tweakers...list_messages/862063/last er op na.

[ Voor 32% gewijzigd door Guardian Angel op 07-03-2004 16:31 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

naja tijdens de XP installatie vraagt ie op welke schijf je XP wilt installeren
je kiest dan C en dan vraagt ie of je de C partitie wil formatteren...
De D partitie hoef je niet aan te komen

Verwijderd

ehm, nofi, maar ik krijg de indruk dat je er niet echt veel vanaf weet.

daarom toch ff vragen: bedoel je met "windows installeren" toevallig het draaien van eoa recoveryprogsel? er zijn namelijk merken die dan de hele hard disk aanpakken...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ja, als je het goed doet blijft D onaangeraakt als je het met de hand installeeert. Maar er is natuurlijk altijd een kleine kans op problemen en eerst een backup maken is toch wel aan te raden. Maar dat geldt natuurlijk altijd bij belangrijke bestanden, niet alleen tijdens een reinstall.

Maar goed, meer is er verder eigenlijk niet over te zeggen op hetgeen dat Verwijderd in "XP herinstalleren" zegt na.

Maar vragen zoals deze zijn toch eigenlijk wel onder de basiskennis te rekenen voor een tweaker en belangrijker: er is hier al heel erg veel over gezegd. Dus lees wat websites, tutorials, FAQ's over XP installaties en partitionering als je zeker wilt zijn van je zaak. En bedenk dat een backup altijd slim is :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1