Toon posts:

Recovery CD winXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb bij Paradigit een computer gekocht en heb hierbij een recovery cd van windows XP gekregen. Na de eerste dag dat we de computer in huis had zaten er allemaal fouten in winXP. De computer hebben we weggebracht, maar het duurt me te lang voor dat ie gerepareerd wordt.
Wanneer er fouten in winXP zitten, kan ik dan gewoon de recovery cd van Paradigit gebruiken om winXP opnieuw te installeren?
En gaan de partities er dan van af?

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 14:29
Met de recovery CD wordt ALLES(!!) van de harddisk verwijderd.
Alles wordt er opnieuw opgezet, en volgens mij wordt zelfs de partitie inderdaad opnieuw aangemaakt

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 20:04:
Hoi,

Ik heb bij Paradigit een computer gekocht en heb hierbij een recovery cd van windows XP gekregen. Na de eerste dag dat we de computer in huis had zaten er allemaal fouten in winXP. De computer hebben we weggebracht, maar het duurt me te lang voor dat ie gerepareerd wordt.
Wanneer er fouten in winXP zitten, kan ik dan gewoon de recovery cd van Paradigit gebruiken om winXP opnieuw te installeren?
En gaan de partities er dan van af?
Lijkt me dat je wel even aan Paradigit had kunnen vragen. Dit kan voor iedere pc verschillen.

De beste manier om er achter te komen is het even te proberen. Al een backup gemaakt en dit gedaan?

De Paradigit Website heeft een 'service'-afdeling knop. ook staan hier alle modellen, inclusif ingebrepen software opgenoemd.

Ik heb in het verleden Windows 98 herstelcd's gehad van Acer, deze herstelden de hele pc. Enkel serienummer, naam etc. hoefde ik zelf in te vullen.

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 16-01-2004 20:56 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Er staat in de handleiding van je computer hoe de recovery cd werkt. Als je die leest dan ben je er zo achter wat er gebeurt. Als het goed is wordt alleen je eerste primaire actieve partitie verwijderd als je kiest voor een herinstallatie van windows met formatteren. Andere opties overschrijven alleen de installatie of schrijven de inhoud van je c schijf weg in een backup map.

Als je partitietabel daarentegen vernaggeld is dan gaat de schijf wel gewoon helemaal leeg omdat er van een rotte partitietabel niets meer te maken is.