Ik heb een probleem, of eigenlijk gezegd een goede kennis van me heeft een probleem en ik ben zo vriendelijk om hem te helpen. Dit omdat ik dagelijks met computers en programma's werk en hij meer een gebruiker is dan een systeembeheerder. Mijn optie's raken ook een beetje op met het probleem dat hij me voorgelegd heeft.
Het probleem is dat als mijn kennis de computer 's ochtends aan wil zetten dat de computer vervolgens wel opstart, maar naar enkele seconden weer uitvalt, dit gebeurd soms meerdere keren, uiteindelijk na 1-3 keer proberen hem aan te zetten start de computer gewoon goed op. Er is naar eigen zeggen niets hardwarematigs aan de computer veranderd de laatste tijd. Hij draaid Windows XP Professional en heeft een 1 Ghz AMD Processor, 192 MB DDR geheugen erinzitten, d'r zit verder niets bijzonders qua kaartjes, als jullie meer informatie willen moet je het even vragen...
Wat heb al bij hem geprobeerd heb:
Het probleem is dat als mijn kennis de computer 's ochtends aan wil zetten dat de computer vervolgens wel opstart, maar naar enkele seconden weer uitvalt, dit gebeurd soms meerdere keren, uiteindelijk na 1-3 keer proberen hem aan te zetten start de computer gewoon goed op. Er is naar eigen zeggen niets hardwarematigs aan de computer veranderd de laatste tijd. Hij draaid Windows XP Professional en heeft een 1 Ghz AMD Processor, 192 MB DDR geheugen erinzitten, d'r zit verder niets bijzonders qua kaartjes, als jullie meer informatie willen moet je het even vragen...
Wat heb al bij hem geprobeerd heb:
- gekeken of er een probleem is met Windows met Norton's Windoctor
- een Scandisk uitgevoerd op de harde schijf
- gekeken naar conflicten in apparaatbeheer
- in bios gekeken naar temperaturen, de temperaturen waren ongeveer 28 C / 50 C
- in bios gekeken naar ventilatoren: 1 present draaid met ongeveer 4800 rpm
- de voltage's zaten prima in orde, 'k weet zo niet meer welke het nu precies waren, maar deze verschilden nihil bij het advies voltage dat er overigens voorstond