Toon posts:

Welke zou jij kiezen

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon een lekker snel en vlot systeempje

ik dacht dan om een AMD Opteron 140 te nemen met een asus mobo (1 van de 2 enigste van asus)
of een AMD Athlon XP 64 3000+

ik weet het, nu gaan veel mensen weer miepen van gebruik google of de zoekoptie hier...

geef alsjeblieft gewoon antwoord van wat nou sneller is...ik heb al beetje gesurft en reviews gekeken en volgens is de Athlon 64 3000 sneller...

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Is hij zeker, hij loopt op een hogere clocksnelheid

Die opteron gebaseerd voor Servers, dus niet voor jouw doeleinden.

Verder is een opteron duurder en heeft duurder geheugen nodig, het zogenaamde registerd geheugen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mojo op 06-03-2004 19:46 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
ok dan:)

dankjewel ik dach inderdaad al zoiets...zat eerst aan een dual Athlon MP te denken maarja daar heb ik opzich weer niks aan

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Je geeft zelf al aan dat veel mensen gaan miepen. Nou ik ben er zo 1 dan. Ja het spijt me vreselijk maar je hebt zelf al gezocht en dus gevonden dat de Athlon 64 3000 sneller is. Waarom zou je daaraan twijfelen als je dat gevonden hebt? Je weet zelf ook prima dat GoT hier niet voor bedoelt is maak ik uit je post op.

Antwoord op je vraag; http://gathering.tweakers...ist_messages/649229#welke

[ Voor 14% gewijzigd door MixingMastersM op 06-03-2004 19:53 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59

bonzz.netninja

Niente baffi

nee lijkt me niet, zoweizo is de prijskwaliteit verhouding erg ellendig van de hi-end spullen. Je kunt beter net niet het snelste kopen, zodat je over een jaar weer iets kan kopen wat dan weer net niet het snelste is, imho

offtopic, het is enige, niet enigste

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon even weten of er misschien al mensen zijn die er ervaring mee hebben etc... is toch niks mis mee...daar is een forum toch voor? om hulp te krijgen bij problemen of bij gevallen zoals dit...

maargoed, normaal antwoord geven op een vraag zit er vaak al niet meer bij

voorbeeld...misschien komt er wel iemand die zijn opteron gewoon zwaar relax vind...of juist niet...gewoon de ervaring van andere vind ik belangrijk

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 19:50 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

De opteron 140 is in zoverre een zinloze proc dat hij de traagst is en ook niet nuttig is omdat je tzt naar dual kunt upgraden (in dat geval zou je wel een 240 kunnen overwegen). Voor een snelle 64-bit pc moet je gewoon voor mhz's gaan -> die 3000+

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 10:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

MixingMastersM schreef op 06 maart 2004 @ 19:48:
Je geeft zelf al aan dat veel mensen gaan miepen. Nou ik ben er zo 1 dan. Ja het spijt me vreselijk maar je hebt zelf al gezocht en dus gevonden dat de Athlon 64 3000 sneller is. Waarom zou je daaraan twijfelen als je dat gevonden hebt? Je weet zelf ook prima dat GoT hier niet voor bedoelt is maak ik uit je post op.
De TS wil gewoon een bevestiging van zijn vermoeden/conclusie na het lezen van de reviews. Daarbij hoopt hij nog wat extra info. of commetaar van mensen te krijgen die ervaring met deze processoren hebben. Volgens mij zit je dan op GOT op de juiste plek. Zoals TS al zij help iemand door zinnig antwoord te geven, heb je geen info. voor de TS surf dan een eindje verder op GOT, waar jouw kennis wel gebruikt kan worden of lees een topic waar je zelf wat aan hebt. Wat je zelf wilt natuurlijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 06-03-2004 19:56 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Dune, dat is precies wat ik bedoel!!
ik wil gewoon even 100% zekerheid en die heb ik nu

bedankt voor de reacties

Verwijderd

Met welke processor kan je een Opteron processor eigenlijk vergelijken, kwa snelheid enzo..? :?

Verwijderd

Topicstarter
uit de reviews die ik net gelezen heb vergeleken ze het met een Pentium 4 en een athlon XP 3200 en een athlon 64...

geen Intel Xeon ofzo wat ik eigenlijk wel zou verwachten

naja die reviews zouden er heus wel zijn maar dan alleen met dual of quad configuraties, volgens mij komt de opteron dan pas echt tot zijn recht ivm hoge geheugen brandbreedte etc

Binnenkort koop ik een Arhlon 64 3000+ met gigabyte K8vt800 mobo en daarop 2 x 512MB PC3200 geprikt

:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 20:09:
uit de reviews die ik net gelezen heb vergeleken ze het met een Pentium 4 en een athlon XP 3200 en een athlon 64...
Welke review was dat?

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11
Eén tipje: Volgens mij en volgens vele reviews kun je bter een MSI motherboard kopen. Hebben over het algemeen stabiele en btere boarden. En cker nu Asus nog een rotte serie in omloop heb met rotte condesatoren op een A64 boarden (omdat ze dus dahcten goedkoop af te zijn |:( )

BTW Ik zou voor de Athlon64 gaan aangezien die meer voor jouw doeleinden zijn en in de meeste opzichten ook nog goedkoper is. En de beschikbaarheid van onderdelen zal ook bter zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door XoReP op 06-03-2004 20:31 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 10:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ZaeK schreef op 06 maart 2004 @ 20:29:
Eén tipje: Volgens mij en volgens vele reviews kun je bter een MSI motherboard kopen. Hebben over het algemeen stabiele en btere boarden. En cker nu Asus nog een rotte serie in omloop heb met rotte condesatoren op een A64 boarden (omdat ze dus dahcten goedkoop af te zijn |:( )

BTW Ik zou voor de Athlon64 gaan aangezien die meer voor jouw doeleinden zijn en in de meeste opzichten ook nog goedkoper is. En de beschikbaarheid van onderdelen zal ook bter zijn.
Moederborden met dergelijk condensatoren kunnen toch gewoon omgeruild worden ? Ik werk op het ogenblik bij een bedrijf waar ze allemaal IBM werkstations hebben en met name de P!!! systemen blijken veel "rotte"condensatoren te bevatten. Op het ogenblik wordt ook gekeken wat hiermee gedaan gaat worden, mogelijk dat dit bij IBM aangekaart gaat worden.

Overigens zijn dit productie fouten, kan dat niet gewoon op de fabrikant verhaalt worden ?

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 06-03-2004 20:35 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:28
ZaeK schreef op 06 maart 2004 @ 20:29:
En welke serie zou dat mogen zijn? Ik heb namelijk een K8V-Deluxe. :>

^ Wat hij zegt.

• XoReP
Die heeft dat helaas ook. Ik zal ff een bron geven, BRB ;)

EDIT: http://www.xbitlabs.com/n...splay/20040118132705.html

[ Voor 40% gewijzigd door XoReP op 06-03-2004 20:38 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

alsof MSI geen planken met rotte condensators in omloop heeft/had. Heeft niks met Asus te maken iig. want meerdere mama-planken fabrikanten hebben/hadden er last van. Je kan beter vragen wie niet...

Opterons zijn vooral interessant in clusters, zoals meerdere grote bedrijven/instituten laten zien. Render-farms enzo..

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• XoReP
Madrox schreef op 06 maart 2004 @ 20:57:
alsof MSI geen planken met rotte condensators in omloop heeft/had. Heeft niks met Asus te maken iig. want meerdere mama-planken fabrikanten hebben/hadden er last van. Je kan beter vragen wie niet...
Dat was een tijdje terug en dat kwam doordat ze in goedvertrouwen die condensatoren hadden gekocht. Nu is het een kwestie dat Asus heb bezuinigd en dat daardoor grote kans had op slechte :X

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 19:42:
Ik wil gewoon een lekker snel en vlot systeempje
Dan neem je toch een Quad Opteron :? :P
ik weet het, nu gaan veel mensen weer miepen van gebruik google of de zoekoptie hier...
Wat is daar mis mee :? Met google kun je een hoop reviews vinden, waarin je de scores kunt lezen en uiteindelijk je conclusie kunt trekken. Als je van maar één persoon het antwoord wil hebben welke sneller is, dan vraag ik me echt af wat er met je aan de hand is..
geef alsjeblieft gewoon antwoord van wat nou sneller is...ik heb al beetje gesurft en reviews gekeken en volgens is de Athlon 64 3000 sneller...
Dan neem je toch gewoon die A64 3000+ :Y)

Anyway, dit topic gaat toch nergens meer naar toe.

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 06-03-2004 21:35 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.