[win2k] Kan bestand niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik weet dat een onderwerp zoals dit al (veeheel) vaker aan de orde is geweest; desondanks zie ik mijn probleem nergens staan.

In oude temporary-internet-mapjes op een PC, met Windows2000 NL SP4, heb ik een hele zooi bestanden staan die weg mogen. Het verwijderen gaat op zich goed, behalve bij enkele bestanden. De melding die komt is:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25287/full.jpg

Het bestand bestaat echt, maar heeft wel een errug vreemde naam:
angelfire_superstitial;h=misc;pos=1;sz=1x2;tile=1;!category=gaming;!category=tobacco;!category=adult;!category=sexualovertones;ord=1740639194[1].htm
(Jaja, ik zie de teksten ook staan ... ;))

Uiteraard heb ik al naar de TaskManager gekeken; er is niets wat dit bestand op slot houdt.
Als ik het met een CMD-prompt probeer, krijg ik ook de meldig dat het bestand niet bestaat. Als ik in Windows het bestand probeer te hernoemen (met F2 of de muis) gebeurt er helemaal niets. Als ik de eigenschappen opvraag, krijg ik de melding dat deze niet toegankelijk zijn. Als ik wat in de rondte klik, krijg ik af-en-toe Explorer.exe-meldingen.
De PC is 99,99% virusvrij en werkt voor de rest goed.

Iemand enig idee hoe ik dit soort bestanden kan verwijderen? (Ik heb er nog meer op de PC staan die ook niet weg willen.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Adaware er ff overheen en anders ff vanuit KNOPPIX proberen.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Knoppix _o_

Blijkbaar heb je die nog niet gedownload, anders had je het daarmee wel geprobeerd, maar doe dat maar eens. Komt vaak van pas.

• pven
  • Niet online
AdAware heeft geen zin gehad (ook dat had ik al geprobeerd). Knoppix ga ik dadelijk even testen; thx!

Ik heb Knoppix, uiteraard, al in huis (wat doe ik anders op T.net ?!? ;)) ; ik heb er alleen ff nog niet aan gedacht om deze te gebruiken.

Ben ik weer ... Knoppix geeft de melding 'could not delete file ...' en dan de filenaam. :/

[ Voor 60% gewijzigd door pven op 06-03-2004 19:13 ]

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
pven schreef op 06 maart 2004 @ 19:05:
AdAware heeft geen zin gehad (ook dat had ik al geprobeerd). Knoppix ga ik dadelijk even testen; thx!

Ik heb Knoppix, uiteraard, al in huis (wat doe ik anders op T.net ?!? ;)) ; ik heb er alleen ff nog niet aan gedacht om deze te gebruiken.

Ben ik weer ... Knoppix geeft de melding 'could not delete file ...' en dan de filenaam. :/
Kan je hem misschien renamen? In Windows of met KNOPPIX?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Al in Safe mode met prompt geprobeerd?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Je kan proberen om onder een andere user MET admin rechten in te loggen,
en dan de file weg te halen.
Kan je ook meteen je index.dat deleten ;)

Verwijderd

1. Probeer ze eens te verwijderen vanuit internet explorer:
Tools > internet options > Delete files

2. Kijk eens naar de permissies:
Rechtermuisklik op de map "Temporary internet files" > properties > security > advanced > vink aan "reset permissions on all child objects"

Succes!

• pven
  • Niet online
_XipHiaS_ schreef op 06 maart 2004 @ 19:20:
[...]

Kan je hem misschien renamen? In Windows of met KNOPPIX?
Nee: Knoppix meldt bij het renamen dat het bestand niet verwijderd kan worden; Windows doet helemaal niets (zie ook mijn startpost).
Microkid schreef op 06 maart 2004 @ 19:28:
Al in Safe mode met prompt geprobeerd?
Ja: ook in Safe-mode komt de melding dat het bestand niet bestaat.
MarElo schreef op 06 maart 2004 @ 20:55:
Je kan proberen om onder een andere user MET admin rechten in te loggen,
en dan de file weg te halen.
Kan je ook meteen je index.dat deleten ;)
De user die ik probeer heeft ook volledige admin-rechten.
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 17:22:
1. Probeer ze eens te verwijderen vanuit internet explorer:
Tools > internet options > Delete files
Dat wordt lastig ... Tis een oude 'Documents and Settings'-map die ik niet meer terug kan kopiëren. Ivm errug veel problemen (zie [rml][ win2k] Na 100%-balkje volgt herstart[/rml]) heb ik die map toen maar hernoemd voor het geval ik er ooit nog iets uit nodig heb.
2. Kijk eens naar de permissies:
Rechtermuisklik op de map "Temporary internet files" > properties > security > advanced > vink aan "reset permissions on all child objects"
Heb ik zojuist ook getest, helaas zonder enig resultaat.

Na wat gefriemel heb ik de onderstaande foutmelding gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25336/full.jpg

Afgaande op deze melding lijken de rechten niet het probleem, maar de bestandsnaam op zich. Zou Windows die = of ; niet leuk vinden?

• mrtnvnl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-01 16:53

Martin

• Nvidiot
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

al een chkdsk /F drive: geprobeerd ?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• pven
  • Niet online
Volgens mij is dit vergelijkbaar met wat Knoppix; je boot met een ander OS in de hoop dat die het wel kan.
Nvidiot schreef op 14 maart 2004 @ 01:11:
al een chkdsk /F drive: geprobeerd ?
Ja, die geeft aan dat alles op orde is.

• mrtnvnl
  • Laatst online: 01-01 16:53
pven schreef op 14 maart 2004 @ 09:03:
[...]

Volgens mij is dit vergelijkbaar met wat Knoppix; je boot met een ander OS in de hoop dat die het wel kan.
Vergelijkbaar met Knoppix maar niet hetzelfde. Ik heb al eens bestanden weggegooid die onder W2K niet te deleten waren, maar onder DOS nog wel. Volgens mij heb ik destijds
  • Eerst opgestart met een oude DOS versie,
  • toen het betreffende bestand hernoemd dmv wildcards, dus zoiets als:
    ren angel*.* tmp*.z
  • vevolgens kon ik tmp*.z deleten
Als je het niet probeert weet je ook niet of het lukt. Een oude DOS versie is gewoon wat minder kritisch wat bestandsnamen betreft. Jouw Windows versie en ook Knoppix kijken naar Unicode in de bestandsnaam, een oude DOS versie kan dat niet eens. En er wordt bijvoorbeeld soms helemaal niet naar de lange bestandsnaam gekeken, alleen naar de korte. De korte naam is aan beperkingen onderhevig, wat verwijderen dan mogelijk maakt.

Martin

• pven
  • Niet online
Ik heb de optie van mrtnvnl getest, maar helaas: ook dan beweert de superoude DOS-versie dat de betreffende bestanden niet bestaan. :'(

Pagina: 1