Toon posts:

internet explorer nieuw venster werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel eens last van het probleem dat links in nieuwe vensters niet openen: ik krijg een leeg venster. Pas als ik op 'stop' en 'refresh' klik krijg ik de pagina te zien.

Er worden op GoT oplossingen gegeven (met verwijzingen naar Microsoft-sites) die bij mij nooit werkten. (Pdm32.dll kan ik zelfs nérgens terugvinden!).
Ik heb al twee keer een format c: uitgevoerd om IE6 weer goed aan de praat te krijgen!

Echter:
Onlangs wilden popupschermen tijdens het installeren van programma's ook niet openen. Bij één programma kreeg ik een foutmelding, die mij via Google naar de file OLEAUT32.DLL en ook deze pagina leidde: http://www.laplink.com/support/kb/article.asp?ID=80

Ik heb dat hulpprogramma'tje gebruikt - alleen voor OLEAUT32.DLL - en de installatie van programma's werkt weer.

En hoe bestaat het: opeens openen de links in nieuwe vensters ook weer foutloos!

Volgens mij worden 'nieuwe vensters' dus ook geblokkeerd als OLEAUT32.DLL corrupt is. Dat hep ik nog nergens gelezen.

Nu kan ik dit niet testen: ik kan die IE6-fout niet oproepen.
Kan iemand met hetzelfde probleem deze foutoplossing bevestigen?
Dus je 'nieuwe vensters' blijven leeg: de microsoft-oplossingen werken niet. Probeer eens OLEAUT32.DLL, en is de fout dan hersteld?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Het gaat dus om dit probleem.

En die oplossingen werkten voor mij niet.
Pas toen ik de OLEAUT32.DLL verving (vanwege een ander probleem) werkte de 'openen in nieuw venster'-links weer.

Kan iemand deze oplossing bevestigen?

Waar vind ik trouwens Pdm32.dll ?

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Waarschijnlijk zitten in de IE 6 van Microsoft zelf dan corrupte dll's, want ook bij mij hielpen de oplossingen van de andere topics niet. Na het hulpprogramma hierboven werkt het plotseling wel weer.

Bedankt augustus en voor de mod's misschien handig om deze oplossing ook te vermelden in de FAQ