Toon posts:

_blank vensters doen het niet meer [Windows XP home]

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, ik heb echt alles geprobeerd (Got Search, Google, etc) en ik ben tot einde raad (heb zelfs een IT'er erbij gehaald, kon er ook niet uitkomen :| )

Wat er vooraf ging: Ik heb Windows XP home edition draaien, waar 5 user accounts op staan. Ik heb ooit de andere 4 gebruikers een account met beperkte rechten gegeven omdat zei toch niks deden met de administratieve rechten (ook voor de veiligheid ;) ). Toen later bleek dat ze geen programma's meer goed konden installeren heb ik voor alle accounts weer de administrator rechten teruggezet.

Nu het probleem: Alle 4 de accounts (behalve die van mij, die altijd administrator rechten heeft gehad) kunnen geen popup vensters meer geopend worden. Dit geld voor alle programma's waar bij een klik op de link / knop een Internet Explorer venster tevoorschijn moet komen (MSN Messenger, Internet Explorer zelf, Outlook Express, etc). Dit geld voor verschillende methodes om zo'n venster aan te roepen (Javascript, target=_blank, en alle andere methoden). Ik heb ook een andere browser geinstalleerd, Mozilla Firefox, en als deze als de standaardbrowser word gezet werkt alles wel perfect.

Maar ik wil toch Internet Explorer behouden als de standaard browser. Ik denk dat het iets heeft te maken met de verandering van rechten. Misschien iets krom in het register? Ik hoop dat iemand me kan helpen. _/-\o_

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

sja hier kan je heel lang over zoeken (( en dan ist waarschijnlijk iets heel doms waar je ff niet aan gedacht had :P )) maar als ik jouw was zou ik ff internet explorer er opnieuw opzetten, en daarna de updates erop.

als je denkt dat het door de rechten komt ( :? ) dan kun je natuurlijk ook ff backup maken van documenten van users, en accounts ff opnieuw aanmaken.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
http://support.microsoft....4/1/77.asp&NoWebContent=1 voor de info over IE repair tool
Start > Run> rundll32 setupwbv.dll,IE6Maintenance "C:\Program Files\Internet Explorer\Setup\SETUP.EXE" /g

of

Start > Run> rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 C:\windows\inf\ie.inf

• vivo53280
ik heb het wel eens eerder gehad.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;180176

ik moest toen een paar dll's opnieuw registreren

Verwijderd

Topicstarter
Hmm bedankt in ieder geval voor jullie reacties maar geen van allen waren helaas de oplossing... ;(

- intuliegend: Ik had al een nieuwe account aangemaakt, en weer hetzelfde, geen popup venster.
- vivo53280: ik had net die re-install tool geprobeerd, ook geen effect.. :( die dll's registreren ook niet, er staat trouwens ook ondereraan dat het alleen geldt voor Windows NT 4.0 met Internet Explorer 4... helaas... :'(

Kunnen mensen me nog andere tips geven? Alvast bedankt.

• vivo53280
herinner me ineens weer iets over urlmon.dll

http://support.microsoft.com/?kbid=281679

m.a.w. :

start->run->regsvr32 urlmon.dll en klik op ok

hopefully it does the trick

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Per ongeluk een popup stopper geïnstalleerd, zoals die ingebouwd zit bij de Google-bar?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wacko schreef op 07 maart 2004 @ 04:18:
Per ongeluk een popup stopper geïnstalleerd, zoals die ingebouwd zit bij de Google-bar?
En dan is ctrl meestal de hotkey om het te omzijlen

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Windows Volledig up-to-date, vrij van virussen, spyware etcetera ?

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 07-03-2004 07:30 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over IE zijn beter op z'n plek in Software Algemeen, ik verplaats je topic eventjes :)

(zie ook de Windows Operated Systems Policy :) )

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem is 100% vrij van spyware en virussen en er is geen Google bar of andere IE addons geinstalleerd. Ik heb dus de tip van vivo53280 geprobeerd, de symptonen op http://support.microsoft.com/?kbid=281679 kloppen inderdaad met wat ik heb, printen en afdrukbvoorbeeld werkt ook niet meer, ben ik vergeten te vermelden. Alleen start->run->regsvr32 urlmon.dll werkte niet, dus ik registreerde ook de andere dll's zoals word aangeraden op de microsoft webpage als de eerdergenoemde niet werkt, bij mijn account ging het registreren van de dll's zonder problemen, alleen bij een ander bureaublad (waar dus geen popups en printacties uitgevoerd kunnen worden) krijg ik deze foutmelding bij het registreren van Oleaut32.dll:

Afbeeldingslocatie: http://www.fearworks.net/romaniak/zooi/error_ie6.jpg

Zegt iemand dit iets? :? Alvast bedankt.

• vivo53280
waarom lukte regsvr32 urlmon.dll niet ? omdat hij dat bestand niet kon vinden ?

misschien moet je urlmon.dll even "extracten" van je originele i386 directory op cdrom indien mogelijk...

mijns inziens is urlmon.dll verantwoordelijk voor het niet open van nieuwe windows in jouw geval (maar ook in het mijne in het verleden)

dus probeer je de originele file even te copieren.

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:28

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Quote van microsoft:

0x80029C4A (TYPE_E_CANTLOADLIBRARY): Error loading type library/DLL.
In order to resolve this error message, at least one Office-compatible application needs to be installed on the system. Besides any Office 97or Office 2000 application, this would include the Microsoft Access 97 or Microsoft Access 2000 run-time, Microsoft Visual Studio, Microsoft Works, and the freely available Microsoft ActiveX Contro

Gromba.nl

Pagina: 1