[XP] Installatie moet zonder muis en toetsenbord...

Pagina: 1
Acties:

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vorige week is de computer bij m'n vriendin thuis gecrasht. Tijdens het opstarten werd er steeds een error gegeven aangaande een missende isapnp.sys.

Gisteren maar ff gekeken of ik nog wat kon fixen, dus de install CD van windows erin gedaan en gekozen voor repair. Dat liep allemaal aardig, maar als de GUI tijdens de install erin komt, kan ik niks meer met de muis en het toetsenbord. Ik moet daar helaas wel wat informatie intypen en wat doorenteren, dus ik kom niet verder. Ik heb al aardig rondgezocht op het internet maar kan niks erover vinden.

Config:
SIS 735 chipset
Duron 1300
256 ram
20 gig HD ide
ps/2 muis + toetsenbord
Windows XP (no-SP1)

Als ik niet kies voor repair, maar gewoon voor install...wordt dan automatisch de hele harde schijf eerst leeggegooid ? Want de My Documents kan niet zomaar weg (en daar is natuurlijk ook nooit een back-up van gemaakt :X )

Elke tip is welkom!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

SMulTiE - soms loont het best de moeite even rond te kijken op GoT - zo zou het zomaar kunnen, dat de afgelopen 24 uur een zelfde soort vraag is gesteld: [rml][ XP] tijdens setup geen toetsenbord[/rml]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

SMulTiE schreef op 06 maart 2004 @ 11:02:
[...]
Als ik niet kies voor repair, maar gewoon voor install...wordt dan automatisch de hele harde schijf eerst leeggegooid ? Want de My Documents kan niet zomaar weg (en daar is natuurlijk ook nooit een back-up van gemaakt :X )

Elke tip is welkom!
Kijk, daar komt linux de windows gebruiker te hulp. Brand een knoppix cd. Stop hem in de te backuppen pc. Brand de documenten. Formatteer de Windows schijf en installeer windows op nieuw.

Het is mogelijk dat windows opnieuw installeerd zonder te formatteren, maar dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen. Je zou door kunnen gaan in de install. Zodra windows wil gaan formatteren, moet je altijd eerst het bestandssysteem aangeven. Zodra hier om gevraagd wordt, moet je stoppen, vraagt hij er niet om, dan installeerd hij gewoon zonder te formatteren.

Maar wederom, ik garandeer niets, dit is gewoon wat ik me nog van de install herinner en wat mij het meest logische lijkt.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Of gewoon een dos schijf booten en zo even een backup maken van de My Documents folder, geld alleen als je een FAT(32) partitie hebt

[ Voor 22% gewijzigd door Gunner op 06-03-2004 11:38 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Smultie
  • Niet online
Elevator - Sorry, ik dacht toch dat ik aardig had gezocht, mijn excuses, maar toch bedankt voor de link!!

Gunner - Helaas, het is NTFS

The Shadow - Ivm NTFS wil ik geen knoppix gebruiken, die schijnt nogal eens NTFS te verneuken...

Ik ga ff kijken wat er gebeurt als ik USB uitzet in de BIOS

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SMulTiE schreef op 06 maart 2004 @ 12:02:
Gunner - Helaas, het is NTFS

The Shadow - Ivm NTFS wil ik geen knoppix gebruiken, die schijnt nogal eens NTFS te verneuken...
Onzin.

NTFS lezen gaat elke recente distro van de laatste paar jaar prima af zonder nadelige gevolgen voor je windows NTFS partities.

NTFS schrijven is inderdaad een ander verhaal.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 06 maart 2004 @ 13:12:
[...]

Onzin.

NTFS lezen gaat elke recente distro van de laatste paar jaar prima af zonder nadelige gevolgen voor je windows NTFS partities.

NTFS schrijven is inderdaad een ander verhaal.
ik had hetzelfde prob, toen SUSE live on cd gedownd (bijna hetzelfde als knoppix). en alle docs zijn gewoon intact gebleven. :-) Succes ermee

• gwystyl
  • Laatst online: 09:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als dit allemaal niet werkt zou je je kunnen gaan verdiepen in 'Unattended setup', dan moet je een config-bestandje schrijven die precies bevat wat jij geïnstalleerd wilt hebben. Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar daar is vast e.e.a. over te vinden.
Als het goed is kan je dat scriptje dan op je te installeren partitie zetten en dan de compu lekker laten pruttelen tot hij klaar is :)
Pagina: 1